Recenzie (23 187)
Krvavá hostina (1963)
V tomto filme ide len o zobrazovanie detailných a naturalistických záberov vrážd, o nič viac. Nebyť jedných z najhorších hereckých výkonov v histórii filmu ( horšie sú azda len vo filmoch Eda Wooda ) dal by som 3 *.
V dosahu bestie (1982)
Slabé, nudné, málo strašidelné a s jednou podarenou scénou. Tie 2 * sú slabšie.
Sador, vládce vesmíru (1980)
Mix dvoch úžasných filmov ( viete ktorých ), s obstojnými trikmy, výpravou a dobrou hudbou ( prvá veľká zákazka Jamesa Hornera - a hneď vydarená ). Film má spád a stále sa tam niečo deje, čo je len dobre. Taká malá chuťovka.
Barbaři (1987)
Lacné béčko, ale zábavné a akčné. Ak si nebudete všímať neuveriteľné prehrávanie hercov a chudšiu výpravu, budete sa baviť kráľovsky. Ja som sa bavil.
Vynález skazy (1958)
Český Georges Méliés, Karel Zeman, natočil film, ktorého vizuálna a triková stránka si právom zaslúžili vo svete pocty. Použijem jeden citát nemenovaného žurnalistu a spisovateľa, ktorý napísal : ,,V žiadnom prípade by som nevymenil jeden VYNÁLEZ SKAZY za osemdesiat CIEST OKOLO SVETA ZA OSEMDESIAT DNÍ,, ( oscarový film z roku 1956 ). A to je pravda pravdúca, jedná sa tu totiž o jeden z vizuálne najvytríbenejších a najfascinujúcejších snímkov v histórii. A to myslím v celosvetovom meradle.
Apokalypsa (1979)
Francis Ford Coppola natočil síce vynikajúci ale málo strhujúci film. Občas sa mi zdá, akoby sa pri nakrúcaní celý štáb aj s hercami zhulili. Psychedelické sekvencie film spomaľujú a pre tak dlhý film je to skoro samovražda. Pôvodnej verzii by som možno dal aj 5 *, ale bohužiaľ som ju nevidel. Robert Duvall a pár superprofesionálne natočených akčných scén je na filme to najlepšie.
Hviezdne vojny VI - Návrat Jediho (1983)
Úžasné vyvrcholenie pôvodnej trilógie. Na tomto filme som nenašiel jedinú chybičku, ani Ewokovia ( pre mnohých najväčšia slabina filmu - neviem prečo ) mi nevadia. Je tu aj temný nádych z IMPÉRIA aj milučká naivita s NOVEJ NÁDEJE. Proste dokonalý film. Podobne ako predchádzajúce diely, míľnik svetovej kinematografie.
Zúriaci býk (1980)
Asi najlepší športový film všetkých čias. A čo je úžasné, o šport tu ani v podstate nejde. Strhujúce a naturalistické dielo o dosť pohnutom živote Jakea LaMottu, ktoré si zaslúžilo Oscara oveľa viac ako priemerný OBYČAJNÝ ĽUDIA Roberta Redforda. A každá scéna s De Nirom a Pescim je jedinečná.
Olovená vesta (1987)
Po ČATE Naj film o vietnamskej vojne. Prvá polovica z výcvikového tábora sa mi vďaka R. Lee Ermeymu navždy vryla do pamäti a je ešte lepšia, ako tá druhá odohrávajúca sa už vo Vietname. Občas možno neprávom nedocenený film. Pravdepodobne kvôli ČATE. Nieje to však napodobenina a ani nevznikol ako produkt napodobovania ( začal sa natáčať dokonca skôr ako ČATA ). Má len tú smolu, že bol v tej dobe jedným z mnohých filmov o Vietname. Ináč perfektne napísaný a ešte lepšie zrežírovaný a zahraný.
Stvoření světa (1957)
Ešte si pamätám na jeden silvestrovský večer niekedy v 80tych rokoch, keď to dávali niekedy krátko po polnoci. Už vtedy na mňa ten film zapôsobil. Hlavne hlas pána Wericha. Piata * chýba, asi kvôli občasnej naivite, ale v tej dobe...sa asi ani ináč nedalo!