Recenzie (4 139)
SHREKove prvé Vianoce (2007) (TV film)
Klasická vianočná šablóna obalená do extravagantnej shrekovskej formy. Opäť raz obľúbené postavičky, opäť raz odviazaná atmosféra, ale zároveň opäť raz jeden z tých priemernejších vianočných kraťasov, ktorých už je natočených neúrekom. 60 %
Dealer (1996)
Takéto lahôdky mám celkom rád. Svižné, akčné, realistické, na nič sa nehrajúce a drsne mrazivé. Aj dialógy boli uveriteľné a celkovo budovanie atmosféry ma bavilo asi najviac, Od priateľskej atmosféry až po nervydrásajúcu temnú, ktorá sa síce ukončí tak vlažne, ale v konečnom dôsledku je efekt veľmi dobrý. Kim Bodnia so skvelým hereckým výkonom. 80 %
Shrek Tretí (2007)
Tretí Shrek ide spočiatku (prvú polhodinku) na tej atmosferickej a komediálnej vlne z predošlých dielov, aby sa to potom zvrtlo na akúsi zbytočnú dejovú linku, ktorá prerástla do temnejšej atmosféry, ktorá tomuto snímku vôbec nesedí. Jednoducho sa tu už vytratilo to kúzlo a odľahčenosť jednotky a dvojky + zásadne ubudlo z popkultúrnych odkazov, a to je asi hlavný dôvod slabších hodnotení. Shrek by totiž mal byť zárukou odviazanosti a dobrej nálady. Jednu hviezdu preto uberám, ale stále je to slušná zábava. 65 %
Babylon (2022)
Jednoznačný kandidát na Oskara za najlepší film. To, čo tu namiešal Chazelle, bolo niečo geniálne. Dychberúci elixír zábavy, dekadencie, šialenosti, bizarnosti a veľkoleposti v jednom ucelenom príbehu. Neviem, či sa ešte niekomu podarí takýmto spôsobom zachytiť udalosti Hollywoodu 20-tych rokov minulého storočia. Niektoré dejové sekvencie boli jednoducho úžasné, napr. režisérske nekonečné snahy o úspešný prechod na zvukový film patria k najlepším scénam filmu. Prvá polka bizarno bláznivá, tá druhá šialene deprimujúca, čo trošku narušilo celkový koncept. Linka s Tobeym Maquireom podľa mňa zbytočná. Brad Pitt klasicky dobrý, ale Margot Robbie si ide po sošku, klobúk dole. A tá dlhočizná štopáž? Ubehne vám ako voda. Ja som sa náramne bavil. 85 %
Mayday (2023)
Typická "butlerovina" so všetkým, čo k tomu patrí. Klišé nad klišé, prvoplánové akčné rodeo, miestami stupídne dialógy a až priveľmi predvídateľný dej. Čo ale toto všetko vyvažuje, je fakt, že sa tu dejovo spája letecká tragédia s vojnovým konfliktom, a to všetko zabalené do exotického ázijského prostredia. Vďaka tomu je tento snímok značným oživením v rámci tejto žánrovej klasiky a určite to možno hodnotiť ako podarenejšiu akčnú jednohubku, ktorá v žiadnom prípade neurazí. Aj keď slabšie, ale predsa len štyri hviezdy. 70 %
Shrek a SuperStar (2004)
Krátkometrážna prkotinka so Simonom Cowellom, ktorá si robí prdel nielen z neho samého, ale aj z celej tejto šou. Zároveň to v zásade úplne nadväzuje na záver dvojky a umne ho dopĺňa. Už som ale videl aj lepšie kraťasy. 60 %
Shrek 2 (2004)
Myslím, že v tomto prípade je na mieste povedať, že druhý Shrek je kvalitatívne minimálne na úrovni jednotky a nejako výrazne od nej nevybočuje, takže určite dám podobné hodnotenie. Dejovo sa to posúva už na Fioninu rodinu, zlobra spoznáva čoraz viac ľudí a aj zápletka sa celkom slušne rozvinie. Aj popkultúrnych odkazov je tu opäť habadej, takže ozaj toto pokračovanie splnilo všetky očakávania. 75 %
Muž s kinoaparátom (1929)
Som milo prekvapený, že už v tak ranom veku kinematografie dokázal Vertov natočiť unikátny nemý film, ktorý prácou s kamerou a živými kameramanmi sníma bežný život sovietskych ľudí pred 100 rokmi, kedy chudáci netušili o tom, že o zhruba 20 rokov sa narodí ďalší ancikrist, ktorý bude v 21. storočí vraždiť nevinných ľudí po vzore Stalina. Tento snímok je akýmsi pohľadom do vnútra samotného Sovietskeho zväzu a demonštráciou života vtedajšej doby s jeho tienistými, ale zároveň realistickými prvkami. 75 %
Star Wars: Chybná várka (2021) (seriál)
The Bad Batch veľmi vkusne nadväzuje na samotné ukončenie The Clone Wars a zároveň ponúka príbehy vadných droidov, na ktorých nemá vplyv Rozkaz 66. O čo zaujímavejšie sa seriál začne, o to rozpačitejšie potom pokračuje, dobré epizódy sa striedajú s tými vyplňajúcimi, v ktorých sa dokopy nič nedeje. V globále sa ale jedná určite o zaujímavý seriál, ktorý si možno zaslúži trošku kvalitnejšie rozvinutie deja. Do štvrtej hviezdy mi tam čosi chýba. 65 %
M3GAN (2022)
Pre niektorých možno jemne otrepaný koncept v štýle Detskej hry, pre iných zase vynovený a moderný hororový koncept prichádzajúci s inovatívnym prototypom zloducha vyvinutého z umelej inteligencie. Podľa mňa je nápad a dejová linka super, škoda len, že posledná tretina sa už zvrhne do klasického hororového béčka vykrádajúceho všetky klišé koncepty, ktoré tu už boli. M3GAN je ale predsa len o level vyššie v rámci žánru a ponúka divákovi miestami dychberúci zážitok. Ja som sa bavil. 70 %