Posledné recenzie (49)
Tenet (2020)
Hned od prvních záběrů nasazuje Nolan intenzivní tempo doplněné ohlušujícími výstřely, výbuchy a taky stále přítomnou (vyjma několika scén) hudbou, pracuje s ní ale skvěle a rozhodně není nijak rušivá. Na první zhlédnutí působí Tenet trochu chaoticky. Je to nejspíš tím, že Nolan odmítá vše dopodrobna vysvětlovat a nechá nás v tom plavat. Díky tomu začnou některé scény dávat smysl až napodruhé, například *možný spoiler* výborná sekvence v Oslu. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že Nolan předpokládá, že všichni diváci (resp. možná spíš fanoušci) stíhají jeho tempo a automaticky se posunují zároveň s ním. Každý jeho další film totiž obsahuje víc a víc zkratek, které musí divák vyplňovat sám. Problém je, že s takovou intenzitou, kdy film v podstatě neustále graduje a tempo zvolní opravdu jen v pár krátkých scénách, nedostanete příliš prostoru na přemýšlení. Kvůli tomu (a samozřejmě taky samotným shiftováním s časem) pravděpodobně nutno vidět vícekrát (stonks). Nicméně i přesto, že - třeba jako já - úplně nepochopíte všechny zákonitosti a principy změn toku času, základní dějová linka funguje docela obstojně i bez tohoto absolutního pochopení a film je skvělý i na téhle základní rovině.
Krycie meno U.N.C.L.E. (2015)
Sterling Archer a Barry Dylan zachraňují svět.
Sin City: Ženská, pre ktorú by som vraždil (2014)
Sin City - město hříchů, director's cut? Už během úvodních scén jsem měl pocit, že jsem se opět ocitl v roce 2005, v čemž tkví celý problém. Před devíti lety by mi možná tenhle vymazlený vizuál a provázené epizodické vyprávění stačili, dnes už ne a nezachrání to ani prsa Evy Green. Dostal jsem jen zajímavou formu s bídným a prázdným obsahem a spoustou rádoby noirových hlášek, které se marně snaží vyrovnat těm jedničkovým. Což je vzhledem k devítileté promlce (a tedy spoustě času) zoufale málo.