Recenzie (631)
Očista (2013)
The Purge je sice originální, ale absolutně nereálná a ze kteréhokoliv ekonomického, politického, sociálního, psychologického, filosofického a morálního hlediska nejspíš i neobhajitelná a nesmyslná premisa zasazená do obyčejného exploitation horroru. Akční klišé a teatrálnost záporných postav kazí už tak nijaký dojem z celého filmu.
Záhada Hory mŕtvych (2013)
He he, jestli chcete prožít naprosto nečekané a nepochopitelné haldy a nechce se vám čekat, až vám nějaký dobrý kamarád hodí do pití tripa, pusťte si tento incident a vyčkejte do finále. Poslední půlhodinka je fakt neuvěřitelná (bez nadsázky) slátanina, pro kterou úplně hodíte za hlavu předchozí děj. Do té doby jde o solidní a docela napínavé found footage v atraktivním prostředí, rozhodně ne horší než většina žánrovek.
Vyhlídková trasa (2013)
Dialogový survival, který se ve svém úplném závěru naprosto nečekaně přesune na tak těžkou existenciální rovinu, že se mi z toho usínalo opravdu těžko. Jako celek přesto hodnotím přísnou trojkou.
Static (2012)
Docela předvídatelná noční honička, ve které se neprolévá krev, a jejíž mysteriózní pointa se dá taky dopředu vycítit.
Temné nebo (2013)
I am ready to believe. Tak málem jsem se nechal znechutit dehonestujícími komentáři, které jsou teda hoooodně mimo. U Dark Skies jsem se často zachvěl, jako už dlouho u žádného horroru ne. Dokonce jsem začínal mít obavu, nestává-li se ze mě cynik, anebo zda mi partnerka nepodsouvá na večer nějaká anxiolytika. Stewartovy předchozí snímky neznám, protože co vypadá od pohledu jako ptákovina, to ignoruji. Tento snímek mne však svým námětem i díky fotogalerii již pár týdnů přitahoval. Nutno přiznat, že scénář je místy nehorázné klišé, ale obraz, zvuk a dokonalý timing lekaček mě vrátil o dobrých 20 let zpátky, kdy jsem ještě věřil a kdy můj svět byl ještě tak krásně dětský, intenzivní a magický.
Lovec duchov (2013)
Odd Thomas, to je taková odlehčená rodinná fantasy. To je asi všechno. Jde jen o to, abyste nečekali další Šestý smysl. Uvedené žánry (Mysteriózní / Thriller) jsou v tomto případě totiž příliš zavádějící.
The Door (2013)
Pointa tohoto duchařského příběhu zpětně zesměšnila celý scénář a docela znehodnotila i celý film.
Tranz (2013)
Danny Boyle asi nikdy vyloženě nezklame. Jestli někdo dokáže uplésti z hovna bič, pak je to právě Boyle. Vždyť dokázal i z opičky Rosarie vykouzlit na 101 minut fakt až magicky přitažlivou bytost. A historku, která by šla shrnout do třech jednoduchých vět, dokáže svojí bohatou režií rozmáznout do epického lejna s tak tragickým prdem na konci, že kdyby to nebyla tak strašná kokotina, plakal bych ještě dnes.
Svetová vojna Z (2013)
Světová válka Zombies. Těžký průser pro nás všechny. Jenže Američané opět jednou spasili svět. A Brad Pitt byl u toho. A já se jen ptám, kdepak se poděl Santa Claus s Coca Colou a kde je Michael a jeho Heal the World..........
The Power of Few (2013)
Retrospektivně multiperspektivní skládačková krimipodivnost s jakýmsi mysteriózním přesahem, která mně osobně příliš nesedla a s největší pravděpodobností nesedne ani vám. Ale jednomu z deseti sedne určitě, tak si sedněte a zkuste to.