Recenzie (63)
Kokomo City (2023)
takovýto když autenticita postav a obsahu přebije absenci formy
Não Por Acaso (2007)
lepsi 3 nebo horsi 4. klanim se k mine lepsimu hodnoceni - cele me to nejak zahadne bavilo od zacatku do konce, i kdyz zadna originalitka to taky neni.
Madla z cihelny (1933)
je to pitomy jako vetsina filmu z te doby, ale tak dobre se na to diva :D hugo haas perli a lida baarova je neuveritelna kocka.
Restart (2005)
priserne stupidni zapletka filmu, presto za vizual a hudbu davam o hvezdicku vic nez by si to zaslouzilo.
Valčík s Bašírom (2008)
Byl jsem uneseny celym filmem, presto mam par vytek: ze zacatku nastoupena linie film-dokument se postupne pretvari v cisty dokument; dalsi vytka je ciste subjektivni: sceny masakru nejsou dostatecne zduraznene a ponekudy splynuly s ostatnimi pribehy z valky. scena s mrtvymi/umirajicimi konmi je pro me pravdepodobne nejsilnejsi z celeho filmu. proto jen 4*. to ovsem nemeni nic na faktu, ze se jedna o nejoriginalnejsi dokument, ktery jsem mel tu cest videt (radim na cestne misto hned vedle Bus 174). PS: vizualne skvele, hudebne vynikajici!!!
Mučedníci (2008)
neni to spatne, ale zasadni vytku bych mel k nahlemu zlomu v polovine filmu, kdy se nastoupena gore stopa vytraci a film se v podstate od zakladu meni.... kdyby to byl gore film od zacatku do konce pravdepodobne bych byl schopen uverit famam o zvraceni a omdlevani. Presto: perfektni napln pro Festival otrleho divaka 2009!
Dvanásť (2007)
ponekud schizofrenicke podani filmu, ktere se nese v duchu soucasneho moskevskeho tonu ruske renesance. hodnoti skrze sve postavy ruskou minulost, zvlaste pak jelcinovskou eru. prestoze to muze znit zajimave, opak je pravdou.. dlouho monology a dlouhe sceny jsou pro rusky film typicke, ale zvolenemu tematu ubiraji, nebot film jakoby se nesoustredoval na onen pripad nespravedlive odsouzeneho. pan Michalkov je ostatne na strane, ktera podporuje soucasne Rusko (jak se k nam dostava v posledni dobe od ruskych komentatoru v tisku). Ostatne jeho role ruskeho dustojnika (moudreho, ktery vidi pravdu drive nez ostatni) mluvi za sebe.
The Wire - Špína Baltimoru (2002) (seriál)
po peti seriich by mi nestacilo ani 10 hvezdicek...
Temný rytier (2008)
jestli jsem mel nekolik velkych vyhrad k Batman Begins, pak jsem stejne jeho hodnoceni zakoncil velmi pozitivne. Jestli tvrdim, ze The Prestige byl lepsi Nolanuv film nez Batman Begins, tak TDK je vrcholem jeho soucasne prace a je o tridu ci dve lepsi nez predchozi filmy. Nema prilis cenu srovnavat jej s Batman Begins, ktery teprve pripravoval pudu pro poradny film s Batmanem, je jinak vypraveny, nabira na otackach, nekomplikuje, nespecha a stavi na pevnych zakladech a neboji se nachat dulezite postavy zemrit. Ve filmu zustalo komiksoveho pramalo, snad jen misto deje, jmena postav a silene postavy samotne (+samozrejme vynalezy :D). I kdyby Heath Ledger nezemrel, kvalita filmu predci jakoukoliv posmrtnou nalepku. Smele tvrdim, ze TDK je nejlepsim blockbusterem za poslednich 10 let!! Plne souhlasim s komentarem POMO!