Recenzie (62)
Svadba upírov (1993)
Zábava svižná. Humor mírný a neuhozený. Atmosféra lehce bizarní. Herci vesměs skvělí a dobře vybraní. Hodnocení na CSFD nechápu. Nehodnotím přece jiné kraviny Soukupa, ale tento film. Navíc jsem se během filmu ani jednou necítil za herce trapně, což třeba o slavném Plesu Upírů říct nemohu. A Preise bych si jako arcipadoucha dokázal představit i ve vážněji pojaté upířině.
Agatha Christie's Poirot - Detektív Poirot: Plymouthský expres (1991) (epizóda)
Slabší díl v celku v jednotlivostech silný. Z optimálního Poirotovského čtyřhvězdičkového dílu dávám jednu dolů za absenci jakéhokoliv vysvětlení dopadení vraha a jednu osobní dolů za arogantní a nesympatickou dvojici tatínek a dcera. Přál jsem jim jen to nejhorší.
Dlouhý, široký a krátkozraký (2006) (divadelný záznam)
V tomto ohledu jsem staromilec. Král je Hraběta, ale hlavně a především Vševěd je Weigel. Nikdo jiný nemůže v té roli vyznít tak vtipně.
Experiment (2010)
Celá myšlenka skutečného pokusu byla shozena závěrečnou akčností a nezlomným duchem vězňů. Jestli skutečný experiment něco prokázal, tak nejen to jak lidi podlehnou pocitu moci nad někým, ale i jak lehce podlehnou strachu. To si ale lidi a i tvůrci tohoto filmu ve své humanistické víře neumí či nechtějí přiznat, jak lehce se dá člověk zlomit. Osobně bych byl pro film s paralelní rovinou, kde by se vězni a dozorci proměnily, ale výsledek by byl skoro stejný.
Od súmraku do úsvitu (1996)
Viděno několikrát, ale hodnoceno až nyní. Asi je to klesajícím IQ nebo tím, že jsem k sobě upřímný, ale líbilo se mě to a ani to že se jedná o dva různé filmy v jednom a ten druhý je komediální béčkový horor z “80. let,” mi v solidním hodnocení nezabránilo.
Vražda v Orient exprese (2017)
Černí policisté v Jeruzalémě i v jižní Evropě (30. léta), Penelope s omlácenými klouby pěstí, jak se pere (30. léta), karate rvačka v baru (30. léta), ale všechny blbinky poplatné dnešní době co jsou v rozporu s dobou, ve které se to má odehrávat, jsou vesměs uspokojivě vysvětleny, anebo jsou podřadné a časem jsem se s tím vyrovnal. S dvojknírem Poirota (jeden velký by byl v pohodě)a s upadajícím napětím a chabě zobrazeným aktem vraždy jsem se úplně nevyrovnal. Velké plusy jsou obraz, herci a celkový způsob chování Poirota.
Dobrodruh (1983)
Pokud se logika filmu podřizuje zcela hlavní postavě, je to špatně. V tomto případě se, ale podřizuje představiteli hlavní postavy a tomu co od něj diváci očekávají a to je ještě hůř
Simpsonovci - Trash of the Titans (1998) (epizóda)
Zesměšňování soka, nesplnitelné sliby, populismus nejhrubšího zrna v podání Homera Simpsona. A uspěl s touto taktikou u voleb. To by se ve skutečném životě stát nemohlo.
Azul (1968)
Jednoduchý, ale nikoliv hloupý western zasazený do nebezpečného okolí řeky Rio Grande v době těsně po Americko-mexické válce. Bandita Ortega útočí na Texaské usedlosti a na druhé straně řeky po jednom výpadu zůstanou dva jeho syni a jeden skoro syn Azul. S tím se později setká, ale šťastné rodinné setkání to nebude. Něco se u Azula totiž za dobu odcizení změnilo. Negativem je rušivá hudba. Herecké výkony nejsou zlé, ale ani strhující. Závěr je chytrý a uvěřitelný.
Maigret (1991) (seriál)
Realisticky podané detektivky bez fantastických zápletek a geniálních vrahounů. Důraz je často kladen na zdlouhavé vyšetřování konkrétní osoby, což působí věrohodně, ale v konkurenci jiných kriminálek pro někoho možná i maličko nudně. Přesto z mého pohledu nejvíce podhodnocený seriál na CSFD.