Recenzie (271)
Neuveriteľný Hulk (2008)
Pre mňa o dosť slabšia verzia Hulka - ktorá stavia len a jedine na bombastických efektoch a takmer nepretržitej akcii. Žiadny zmysluplný príbeh, žiadny nádych aspoň kúska psychologična, až príliš často skĺzava do absolútnej klišoidnosti - teda pre mňa nudnosti. Herecké obsadenie sa mi ani za mak nepáčilo, a to ani v jednej hlavnej či vedľajšej postave, a to je už čo povedať. Uprednostňujem Leeho verziu, a to z vyššie uvedených dôvodov :)
Hulk (2003)
Musím priznať, že táto verzia Hulka sa mi páči o čosi viac, ako neskôr sfilmovaný Neuveriteľný Hulk, hlavne kvôli psychologickej rovine, ktorá je tu oveľa rozsiahlejšia (vlastne skoro celý film :)), ktorej sa dáva najväčší priestor a na ktorej sa stavia. To je proste štýl Anga Leeho, nič iné som ani neočakávala. Ojedinelejšie akčné scény sú takisto dobre spracované, zaujímavo sa poňal aj koncept obrazu v obraze, ktorý mal pripomínať samotné komiksy a dávať nám možnosť nazerať na scénu z viacerých uhlov pohľadu, avšak miestami toho bolo až príliš a naopak to zneprehľadňovalo dianie. Herecké obsadenie celkom príjemne vybrané, hlavne Eric Bana mi tam sedel, avšak najlepší herecký výkon podal suverénne Nick Nolte, ten si to evidentne aj najviac užíval :) Najlepší casting pre mňa ale určite Sam Elliot, ten mi tam veľmi sadol, a jeho mladšie alter-ego Todd Tesen - snáď najlepší výber herca, ktorý má zosobňovať mladšiu verziu iného herca, aký som kedy videla. Najhorší casting - jednoznačne Connelly, a tú mávam celkom rada, ale takú plochú postavu som už dávno nevidela, poväčšine len zíra do prázdna, bez emócií, vzťah s Brucom bez akejkoľvek chémie - škoda. PS: Prvý krát som videla ešte na videopáske, a bol to celkom dobrý zážitok :) PS 2: Často ho nehaním, ale tu vôbec neodporúčam český dabing. To bolo až zle počúvať, najhoršie však je že sa tam často vyskytovali aj vety, ktoré postavy v origináli vôbec nepovedali (doslova proste vymyslené), alebo úplne pozmenený význam. Naozaj odporúčam originál, hercom dobre rozumieť, s titulkami sa každý s aspoň priemernou znalosťou anglického jazyka ani nemusí trápiť.
Fantastická štvorka a Silver Surfer (2007)
Ach jaj. Tak čakala som to a ono sa to stalo. Len zopár filmov je menej klišoidných, ako tento kúsok (momentálne si neviem spomenúť ani na jeden:)), a to od začiatku až do konca. Tentoraz to bohužiaľ nepotiahli ani aktéri, čo vynahradzovali aspoň zábavou v prvej časti, tuná sa už ani tá zábava nejako nekonala - ten šmrnc sa proste vytratil. No a McMahon tam pôsobil ako piate koleso na voze, aby asi filmári mali čím vyplniť diery, ktoré im v scenári ostali. Dvomi slovami - nič moc.
Fantastická štvorka (2005)
Veľmi sviežo natočený film, ktorého hlavnou devízou je príjemný humor (dokonca som sa zasmiala viackrát ako pri niektorých komédiách) a značne dobré efekty. Žiadny úžasný scenár ani originálnu zápletku tu nehľadajte, dosť to ťahajú aj samotný herci - výber kvitujem, pre mňa príjemný najmä McMahon a Evans. Je to film pre príjemné posedeníčko s popcorníkom, taká ľahká akčnejšia americká zábava.
24 (2001) (seriál)
Jeden z mojich najobľúbenejších seriálov a jeden z mála, ktoré som vydržala pozerať až do konca. 1. séria - je trocha komornejšieho a uzavretejšieho rázu, zoznamujeme sa s hlavnými protagonistami, dá sa povedať, že je to taká skúšobná séria, hlavne zo scenáristickej stránky, kde-tu by trebalo čosi podoťahovať, zaujímavosťou je ale fakt, že už žiadna ďalšia séria nemala takýto...ani neviem aký feeling:) je to proste rozjezd do sveta 24 Hours - 3 hviezdičky 2. séria - tak tomuto sa už říká nářez :) séria ako má byť, akčná, nepredvídateľná, plná obratov že by sa vám oči skrížili, uvedomíte si, že Kim a problémy proste patria k sebe:), vynikajúco herecky obsadená, včetne malých roličiek, a napätie až do konca + vynikajúce finále. Čo viac si priať - 4,5 hviezdičky 3. séria - chvalabohu zostávame v rovnakom šialenom, prekombinovanom a akčne parádnom tempe, ako v dvojke. Opäť vedľajšie postavy skvele vybrané, akčné napätie nechýba, takisto ako časté prekvapenia v zápletkách deja. Hodnotím rovnako ako dvojku - 4,5 hviezdičky. 4. séria - na týchto sériach vo všeobecnosti milujem, že na začiatku začneme s jednou udalosťou, resp problémom, a kým dôjde séria na koniec, vyjde z toho niečo absolútne iné a neočakávané :) tak sa stalo aj vo štvrtej sérii, kde nechýbal ani jeden prvok jackbauerovskej šou, obľúbené staré aj veľmi dobré nové postavy. Celkový fíling mi ale nejako pokulháva po výbornej dvojke a trojke, bolo tu akosi viac hluchých a nudných miest. Hodnotím 4 hviezdičky.
Bournov mýtus (2004)
Po skvelej jednotke som si ťažko vedela predstaviť, že môže byť aj lepšie, a tu to máme. Dôkaz, že kvalitný akčný film sa dá natočiť aj bez potreby desiatok strieľacích a bitkárskych scén s lietajúcimi useknutými hnátami a litrami krvi. To psychologično a chladná logika veľakrát zaváži viac. Bravúrne zvládnuté pokračovanie Agenta bez minulosti, nejako nemám viac, čo by som povedala - treba každopádne vidieť, ale treba každopádne začať pekne krásne od jednotky (sama som pozrela sériu štýlom 2, 1, 3, čo neodporúčam:).
Agent bez minulosti (2002)
Prvá časť série, ktorá nám všetkým otvorila nový svet akčných krimi trilerov. Čítala som knižnú predlohu, preto viem, že okrem mien je to úplne odlišný film a nenašli by ste jedinú spoločnú scénu, film si teda vyvíjal úplne inú dejovú líniu, musím však povedať, že to všetci zvládli na výbornú. Veľmi sofistikovane pojaté sfilmovanie, dobrý scenár a výborné obsadenie. Radšej vidieť raz Bourne sériu ako 15 Jamesov Bondov :)
Jana Eyrová (2011)
Vskutku zaujímavá a príjemná adaptácia známeho románu. Krásne vyfarbené pocity, i cez dosť značnú minutáž ma film ani chvíľu nenudil. Skvelá prezentácia Mie Wasikowskej a samozrejme Michaela Fassbendera, ktorého stvárnenie Rochestera je umelecké dielo. Naozaj príjmená podívaná.
Nebezpečná metóda (2011)
Pre mňa naozaj až príliš ťažké a hloubavé dialógy - viem, že je to ten typ filmu, kde to patrí, a takisto nijak nespochybňujem kvalitu snímku, spôsobu réžie a veľmi dobrých hereckých výkonov, najmä zo strany Mortensena a Fassbendera, ovšem. Proste mi tento typ filmu nesadol a priznám sa, že som sa k nemu odhodlala najmä kvôli Fassbenderovi. Neostáva nám nič iné, než sa zabloumať do ďalekosiahlych myšlienok hlavných charakterov a dospieť k....nejakému duchaplnému záveru.
Skrat (2011)
Na môj vkus až príliš veľa výsostne nudných a zdĺhavých pasáží, ktoré som pri akčnom filme vidieť nechcela. Soundtrack jednotvárny a nevýrazný, poteší jedine snaha o nadupanie čo najviac hereckých hviezd do jedného záberu:)zápletka a rozuzlenie fakt na zaplakanie, a to som sa až do konca snažila film vidieť aspoň trochu optimisticky...