Recenzie (332)
Byl jsem mladistvým intelektuálem (1999)
A dal bych i pět, kdybych nebyl intelektuálem!! Ve svém žánru to nejlepší co u nás kdy kdo natočil! Rulez :)
Velké holení (1967) (študentský film)
Ano má to nápad - ovšem nebýt slavného jména, myslím si, že by si na tenhle film následně už nikdo nevzpomněl. A vůbec nic by se nestalo (a taky se docela nerad dívám na krev, takže těch šest minut bylo až až).
V červenci (2000)
Milá drobnost o cestování, o tom, co se stane, pokud vybočíte ze zajetých kolejí. Dobří herci (moc se mi líbil Mehmet Kurtulus jako Leo), prima kamera - snad jen scénář je až zbytečně prostý, volně nakupené situace bez ucelenější linky... Ale pro mě další z mnoha povedených, lehce "nezávislých" německých filmů druhé poloviny 90. let.
Katedrála (2002)
bylo by podle mne chybou soustředit se pouze na animaci nebo pouze na "poslání" - teprve harmonickým skloubením obojího vzniklo dílo, které vás donutí na chvíli plně se soustředit a pak vydáváte zvuky jako "uff... tý jo" a podobně ;-)
The Work of Director Chris Cunningham (2003) (video kompilácia)
tenhle režisér je jednoznačně psychopat. oproti zbylým dvěma dílům WoD je tento méně rozsáhlý, zato se tu sešly ty nejúchylnější vychytávky: aphex twin i autechre - to jsou blázni podobně jako režisér, takže spolupráce musela stát za to. více se o něm dozvíte třeba tady. osobně mám možná nejradši leftfield - afrika shox (je to zároveň má nejoblíbenější písnička od nich). tomu říkám spád a atmosféra...
Hračka (1976)
vlastně velice vážná věc: i když se většinu času budete opravdu řehtat. ovšem co činí tuto francouzskou komedii neobvylkou, je právě dost drsný podtext, sociálně nesmlouvavý - nejde tu primárně o nešikovného troubu, ale o oběť systému - a jeho "protivník", rozmazlený synek pana šéfa - ten na tom není o moc líp. takže se člověk směje, ale trochu ho taky mrazí. a o to jde.
The Work of Director Spike Jonze (2003) (video kompilácia)
povedené klipy, některé dokonce moc: třeba daft punk nebo fatboy slim... pro milovníky videoklipů - klidně si to zaokrouhlete na plných pět hvězdiček :)
Beastie Boys: Sabotage (1994) (hudobný videoklip)
to je rozhodně jeden z mých "top ten" videoklipů všech dob - stylizaci na jedničku s hvězdičkou, všechno tam sedí - výborné herecké výkony... povedený videoklip, to je prostě lahůdka!
Manituova topánka (2001)
Možná jsem jednoduchý, nicméně bavil jsem se dobře, trapných fórů bylo jen pár, dobrých docela dost - proti Petrovi Novotnému je to daleko míň řachavé. Ale pořád je to "jen" německá parodie na westerny. Ale upřímně - už dlouho jsem se u filmu tak nesmál :)
Tetsuo (1989)
Hodnotit podobný film je tak trochu diskutabilní - s čím to srovnat, co k tomu napsat? Režisér asi nebude tak úplně normální a pokud to sledujete s chutí a několikrát, tak se 1) stavte u psychologa 2) zapiště do filmového klubu úchyláků... Je to výborný materiál do animací pro VJe, ale jako film... No nevím. Za originalitu, kameru, střih i herecké výkony si to zaslouží chválu... ale opravdu to není pro každého.