Recenzie (1 724)
Himaláje (1999)
Film, který jsem si jednu dobu pouštěl stále dokola (ty 4 hvězdičky berte jako 88%). Líbí se mi hlavně myšlenka, že každý skutečný vůdce musí být na začátku ... (nechci prozrazovat pro ty, kdo film neviděli). Víc jsem psal tady: http://scobak.blog.sme.sk/c/105704/Vyborny-film-Himalaya-Karavana.html
Rozruch ve městě (1942)
Není to zlé, je to docela zábavné (přestože to nepostrádá místy určitý patos). Čtyři hvězdičky jsou (přestože se mi Jean Arthur libila v "Pan Smith přichází" víc) zasloužené. Cary Grant v typické roli nespravedlivě obviněného.
Scene at the Sea, A (1991)
70% je reálných. Líbilo se mi. Dobrý komentář: ScarPoul
Kikudžiro (1999)
Přestože to hodnotím "jen" 85%, líbilo se mi. Není to film, po jehož skončení by člověk seděl a koukal do prázdné obrazovky, lezl mi však na mysl ještě dlouho. Díky tomuto filmu jsem se začal konečně zajímat o autora hudby Joe Hisaishiho (stačí, že jsem skladbu Summer z Kikudžiró prosadil bratrovi mé ženy na svatební video?). Film se mi natolik líbil, že jsem o něm na svém blogu napsal separátní recenzi http://scobak.blog.sme.sk/c/180987/Kikujiro-3373827425370701239822799.html. Můžete si tam poslechnout kompletní skladbu Summer :).
Sabrina (1954)
Na rozdíl od některých komentářů si nemyslím, že byl Bogart obsazen nevhodně. Jeho vtipný cynismus mi na tento film docela sedí.
Ong-bak (2003)
Poctivá ruční práce. Nezapomenutelná je pro mě recenze z tehdejší Cinemy, kterou dodnes dokáži citovat: 1) "Tony Jaa ma klouby z gumy, svaly z ocele a herecké umění ze dřeva, což však pranic nevadí." 2) "U takovýchto filmů odkládáme slovník filmového recenzenta a nahrazujeme ho slovníkem sportovního komentátora." 3) "Jsou tři druhy bojových filmů. Ten první vzbuzuje v člověku primitivní pocit si do někoho také bouchnout. Po shlédnutí druhého začneme studovat a trénovat bojové sporty. Při třetím typu sedíme v kině s otevřenými ústy a ptáme se sami sebe: Jak je tohle sakra možný?"
Klopanie na nebeskú bránu (1997)
To je neskutečně krásný film!
Nebo nad Berlínom (1987)
Budu tu opakovat názor, ale je to bez diskuse minimálně o třídu výše, než remake Město andělů. Osobně se mi líbí postava starého muže, kterou potkáváme v knihovně a následně pozorujeme. Ten muž je na pohled starý a vrásčitý, uvnitř je ale krásný. Sympatický inspektor Columbo, který hraje sám sebe. Jediné, co mi nesedlo, že úvahy některých lidí (cirkusové akrobatky, například) jsou "až příliš" hluboké (zde se v názoru přidává i má žena). Toto se přeci člověku běžně hlavou nehoní! Přesto 100%. Rozhovor s Wimem Wendersem (březen, 2009): http://kultura.idnes.cz/porad-nechapu-jak-jsem-nebe-nad-berlinem-natocil-rika-wenders-pro-/filmvideo.asp?c=A090326_225424_filmvideo_tt
Hádaj, kto príde na večeru (1967)
Přilétá "živelná pohroma" :). Velmi bych chtěl být při premiérovém promítání tohoto filmu a sledovat reakce diváků na úvodní scénu, ve které člověku pozvolna dochází, o čem film bude. Úžasné herecké výkony Katharine Hepburn, krásná scéna, při které vyhodí svoji zaměstnankyni a následně Johna varuje, aby si dal na Joannu pozor, neboť je tvrdá po svém otci :). Krásně vyjádřený vztah rodičů a dětí ve scéně Johna s jeho otcem. Jeden z filmů, které mohu znovu a znovu a které mě hladí na duši.
Žiť (1952)
Mě se to VELMI líbilo. Napsal jsem zde http://scobak.blog.sme.sk/c/159773/ZIT-film-Akiry-Kurosawy-z-roku-1952.html.