Obľúbení režiséri (10)
Stanley Kubrick
Najlepšie filmy:
Osvietenie (1980)
Olovená vesta (1987)
Cesty slávy (1957)
Můj nejolíbenější rejža už od Pulp Fictionu. Absurdita, typicky stavěná mozaika, drsné vtípky a schopnost propojit brilantně naprosto protichůdné žánry + originalita, jež v případě Quentina je nepopiratelná - prostě ho žeru, no... .)
Tim Burton
Najlepšie filmy:
Veľká ryba (2003)
Nožnicovoruký Edward (1990)
Mŕtva nevesta Tima Burtona (2005)
Sam Mendes
Najlepšie filmy:
Americká krása (1999)
King Lear (2014) (divadelný záznam)
Cesta do zatratenia (2002)
Režisér s neskutečným vizuálním potenciálem a režijní invencí snad na nejvyšší možné úrovni. U Aronofskyho se mi hlavně líbí to, že využívá svých režijích vychytávek a invenčních postupů k hlubšímu zobrazení psychiky svých hrdinů a ne "pouze" k dokonalému vizuálnímu požitku.
Steven Spielberg
Najlepšie filmy:
Schindlerov zoznam (1993)
Dobyvatelia stratenej archy (1981)
Indiana Jones a posledná krížová výprava (1989)
David Fincher
Najlepšie filmy:
Sedem (1995)
Dangerous: The Short Films (1993) (video kompilácia)
Aerosmith: Big Ones You Can Look at (1994) (hudobný videoklip)
Režijně i scénáristicky geniální Christopher Nolan oživil ságu o netopýřím muži (že se mu to ku*** povedlo, všichni víme :))) a předtím, vlastně i mezitím natočil snímky, které mají několik společných aspektů - pečlivý výběr herců, promyšlený scénář (vyjma Insomnie, ale to ani nebyl Nolanův scénář :) a pečlivou režii, která si dává záležet jak na akci, tak na vykreslení charakterů postav. V napětí očekávám třetího Batmana.))
David Lynch
Najlepšie filmy:
Mulholland Dr. (1999) (TV film)
Sloní muž (1980)
Príbeh Alvina Straighta (1999)
Alejandro González Iñárritu
Najlepšie filmy:
21 gramov (2003)
Amores perros (2000)
Revenant Zmŕtvychvstanie (2015)