Recenzie (56)
Hotel (2004)
Myslím, že autorka mala o dosť vyššie ciele než natočiť "thriller a la Shyamalan", nič to nemení na tom, že ostalo len pri trápnom pokuse...
So stratami treba rátať (1992)
8/10 Mimoriadne zábavný pohľad na to, aký rozdielny, a predsa rovnaký život vedú obyvatelia obcí vzdialených pár (kilo)metrov, no štyridsať rokov rozdelených železnou oponou.
K situácii: Rakúsko v šiestich kapitolách (2002)
10/10 Jeden z najzábavnejších dokumentov (hoci skôr v tragikomickom duchu), aký som mal kedy tú česť zhliadnuť. Zároveň je to aj ostré varovanie pre krajiny ako Slovensko a Česko, aby sa neuzavreli do seba, lebo o pár rokov, keď už budeme s naším blahobytom a sami so sebou spokojní, aj nás niekto takto nemilosrdne rozoberie v šiestich kapitolách... Vrelo odporúčam.
Umělcova smlouva (1982)
Intelektuálne obžerstvo? Azda tak paródia naň. Výnimočný snímok.
Mucha (1986)
Elektra Micro Casa a Leva vo filme? Uz len to je za styri hviezdicky! :-)
Stopy v snehu (1997)
Ľudia, to s tým hodnotením snáď nemyslíte vážne?! Smrteľne vážne sa tváriace "tajomno" pôsobiace ako absolútna blbosť by som možno pochopil v treťotriednom televíznom filme z produkcie SAT1, ale v prípade takto masívnej produkcie je to neodpustiteľný lapsus. Prihoretosť a vnútornú nelogickosť scenára a kŕčové herecké výkony na čele s Juliou Ormond ako "živočíšnou Inuitkou" radšej nebudem ďalej rozvádzať, lebo by som si mohol začať farbisto spomínať čo za príšerný snímok som to vlastne videl. A o tie spomienky veru ďalej nestojím.
Pianistka (2001)
Tak čistý film o láske, ľuďoch, živote, vesmíre a vôbec som asi ešte nevidel. A Annie Girardot dostala asi najkomickejšiu úlohu svojho života.
Nuda v Brně (2003)
Pár scén je tu skutočne dokonalých, ale ako celok ma tento mierne trápny a nekoherentný film míňa. Všadeprítomné logá komerčných firiem pôsobia ako keby divák sledoval štylizovaný teleshopping -- ale to je asi smutná realita pomerov v miestnom filmovom priemysle...
Stratené v preklade (2003)
Najlepšie prázdne dialógy. Najlepšie prázdne hranie. Najlepšia prázna hodina a pol, ktorú som kedy videl. V tomto filme je všetko tak neskutočne prázdne, ako v živote. Len mi je tak trochu ľúto Japoncov použitých ako vtipné a účelné kulisy.
Monty Python: Zmysel života (1983)
Pythoni na sklonku svojej kariéry prišli na to, na čo prišiel aj Stanley Kubrick na predčasnom sklonku tej svojej. A natočili tak svoj pre mňa jednoznačne najlepší film.