Recenzie (622)
Čierne duše (2014)
Lehce netypická „gangsterka“, či spíše drama z prostředí 'Ndranghety. Komorní a v pomalém tempu, ale nenudí. Aspekt na psychologii postav. Napínavé a atmosférické. Konec nečekaný. Na druhý den jsem o tom celém dost přemýšlel a došel jsem k závěru, že mě to celé dost chytlo a budu se dívat ještě jednou.4,5*
Stíny - Série 1 (2014) (séria)
Drsné a autentické! Velké překvapení. Perfektní postavy a rumunská atmosféra. Super hlášky. Někdy třeba trochu domýšlet děj. Zatím to u mě přeskakuje Gomorrah a Narcos... a to jsem velký fanda.
Cosa Nostra (2018) (TV film)
Nic nového pod sluncem, ale velmi povedené. Fokus na propojení a vztahy americké a italské Cosi nostry.
Kolónia (2015)
Celkem nenápadná záležitost, ze které se vyklube drsný a napínavý psychologicko – politický thriller. Málem mi tento film unikl a to by byla velká škoda. Drobné nedostatky se lehce přehlédnou. 4,5 *
Nesmíš plakat (1990) (TV film)
Smrt komunismu...
Svět po Hitlerovi (2016) (TV film)
Období po válce je pro mě v některých ohledech děsivější, než válka samotná. A tenhle dokument tuto zvláštní dobu vykreslil až pozoruhodně přesně. Stopáž 1:30 je na období od 1945 až cca 1951 poměrně malá, ale přesto je celý dokument doslova „natřískaný“ informacemi. Dost prostoru dostává i Československo!
Prvý zradca (2019)
Rozhodně není film pro každého, ale fanoušek realistických mafiánských filmů bude nadšen. Stejně tak já. Zprvu mi vadila „VHS“ kamera, ale nakonec jsem ocenil její dokumentární ráz. V první části mírný chaos mezi postavami a útržkovitá snaha vylíčit důvody a atmosféru, které vedly k „první zradě“. Vše do sebe začne zapadat v druhé části u soudu. Přes někdy dlouhé dialogy nesmírně zajímavá pasáž. Závěr místy napínavý, místy doplňující poslední střípky mozaiky. Vše do sebe zapadne nakonec. Z místy nesourodých pasáží vznikne vyladěný celek. Přes velkou stopáž jsem se nenudil ani vteřinu. 4,5*
Irčan (2019)
Scorsese už sice nemá životní formu, ale na první ligu to zdaleka stačí. Řemeslně odvedená špičková práce. Nostalgicky jsem koukal na frajery De Nira, Pesciho a Pacina s pocitem, že to bude asi jejich poslední „velký“ mafiánský film, a loučení to bylo více než důstojné. Tempo je spíš volné, jako by korespondovalo s věkem hlavních aktérů. Místy jsem se trochu nudil a grandiózního finále, třeba jako v Casinu jsem se nedočkal. Každopádně budu koukat ještě jednou. 4,5*
Král (2019)
Komorní a velmi autentické. Historické odchylky nebudu komentovat, je to přece jenom film a ne učebnice historie. Poutavá sonda do politiky a vojenství pozdního středověku. Dramatický nástup Jindřicha V na trůn, dvorní intriky a vojenská kampaň vrcholící slavnou bitvou u Azincourtu. Excentrický Patizón jen lehce kazil celkový dojem. 4,5*
MINDHUNTER: Lovci myšlenek - Série 2 (2019) (séria)
Posadilo mě do sedačky mnohem více než první série. Atmosféra famózní, vše podloženo skvělým hudebním podkresem, co by musel závidět i Hitchcock, kdyby žil. Herci skvělí. Explicitního násilí je jen minimum, ale i bez něho by se někdy atmosféra dala krájet. Absence lichých míst a slabých chvilek. Seriál jede ve třech propojených a překrývajících se úrovních – rozhovory s vrahy, vyšetřování dvou případů (hlavně toho v Atlantě) a osobní život hlavních postav. Všechny jsou super a žádná nepokulhává. Osobní rovina profesorky je možná slabší, zato ta staršího agenta a jeho dítěte je kolikrát zajímavější a napínavější než samotní vrazi a vyšetřování…