Obľúbené filmy (10)
Krstný otec II (1974)
Najlepší "mafioso" film,najlepšie pokračovanie všetkých čias a herecký neľútostný súboj medzi Al Pacinom a Robertom de Nirom. Btw: Remastrovaná verzia dodáva filmu nový šmrnc
Krstný otec (1972)
Jednička v prevedení knihy na filmové plátno,nádherná povojnová atmosféra a nevtieravá hudba.Asi najlepší filmový kasting(Brando,Pacino,Duvall,Caan a Keaton)+mocenské hrátky s absolútnym nadhľadom,zvraty v deji,legendárne Pacinove scény a chrapľavý hlas Dona Corleoneho Ps:Moje prvé zoznámenie sa s mojím milovaným žánrom. Btw: Remastrovaná verzia dodáva filmu nový šmrnc
Vtedy na Západe (1968)
Morriconeho božský soundtrack,Leoneho bezchybná réžia,skvelé herecké obsadenie na čele s Henrym Fondom,precízne používaná kamera zameriavajúca sa na každý detail,neuveriteľne vygradované prestrelky,VELKÉ FINÁLE....ATD , neskutoční film ,ktorý nemá chybu (100%)
Vertigo (1958)
Moje prvé stretnutie s majstrom Hitchcockom nemohlo dopadnúť lepšie,Stewart je viac než len pán herec(ten jeho hlas,tie jeho pohyby...) Kim Novak strčí (svojou krásou) drtivú vačšinu herečiek dnešnej doby pokojne do vrecka a hlavná hudobná téma je neuveriteľne chytľavá a zároveň tajomná.(100%).. Film po druhom pozretí krásne rastie a buduje od prvej minúty atmosféru..po treťom pozretí na blu-ray disku už ho rovno vystreľuje do osobnej top 10 .
Pán prsteňov: Spoločenstvo Prsteňa (2001)
Forma si podáva ruku s obsahom,Jackson triumfuje za kamerou,Shore pred orchestrom,herecké obsadenie sedí a vlastne všetko to funguje až sa človeku nechce veriť.Ps: Režisérska verzia je niečo nadpozemské!
Dobyvatelia stratenej archy (1981)
Vlastne ak sa tak zamyslím, tak dobyvatelia sú môj prvý kontakt s filmovým svetom a zároveň film, ktorý si odmalička púšťam neustále:) V žánri dobrodružných filmov je to absolútna jednotka (Posledná krížová výprava je len druhá),od začiatku(scéna s guľou je jedinečná) až do konca je to presne ten druh filmu, ktorý si pozrie každý bez ohľadu na vek. Kto by nechcel mať bič, štýlový klobúk, zmysel pre humor a nadhľad nad vecou ?Kto by nechcel byť Indiana Jones?
Terminátor 2: Deň zúčtovania (1991)
Povinnosť pre každého filmového fanúšika. Film, ktorý definitívne odštartoval digitálnu éru, Cameronovi dopomohol do prvej ligy v továrni na sny a "Arnie" si definitívne potvrdil status- nezabudnuteľný. Jeden z najlepších sci-fi filmov všetkých čias a zároveň film "Ktorý ma naučil milovať akčné filmy! Ps: Na scény nabíjania brokovnice a Arnieho rotačníková scéna proti policajtom sa len tak nezabúda:)
Poistka smrti (1944)
Parádna Noirova záležitosť ,kde ešte aj zapaľovanie cigarety, dym a zapálená cigareta vyzerajú štýlovo . Wilder na prvý pokus nesklamal .
Blade Runner (1982)
Nechutne temné a depresívne sci-fi,ktoré sa vám dostane pod kožu!Záverečné slová toho replikanta si budem pamatať do konca života.
Absolvent (1967)
Super svižné, sexy a na veky stále aktuálne pre mnoho mladých generácií .