Recenzie (509)
Midsommar (2019)
Střelené přesně doprostřed mezi Wicker Man originál a Wicker Man remake. Upřímněji se v sále nejspíš až do konce roku řehnit nebudu.
Zátah na Jižní ulici (1953)
Občas holt musíš bábě naflákat aspoň pětkrát, než se do ní fakt zamiluješ.
Spider-Man: Ďaleko od domova (2019)
Miss you. PS: J.K. Simmons jako Jonah Jameson jako Alex Jones potěšil. PPS: lituju nešťastníky, kteří do Prahy vyrazí speciálně za festivalem světla.
Stranger Things - Kapitola druhá: Krysy z obchoďáku (2019) (epizóda)
Flanderizace, ahoj. Nikoli bezdůvodně bývá tenhle specifický typ fanfikce typicky omezen na jednu kapitolu a dost, víme...
Stranger Things - Kapitola první: Suzie, slyšíš mě? (2019) (epizóda)
Já: "Tak hele, na to vlastně koukám jenom proto, abych viděla, jestli se ti dva budou cicmat." ST3: muchlovačka jak sviň v prvních pěti minutách, následováno hodinovou fanfikcí. Já: ded.
The Twilight Zone (1959) (seriál)
V některých případech zastaralé a obehrané už v době vzniku a ve své tendenci udílet moralistická kázání otravně pompézní, což by snad tolik nevadilo, kdyby ty udílené morální lekce nebyly po uplynulých desetiletích tak nějak dědoučkovsky samozřejmé a ve své překonané progresivnosti nesnesitelně samolibé. Nutno sledovat zhruba stejně naléhavě jako číst manifesty o zlu nevolnictví. Jako fajn, pokud se člověk chce chlubit, že to viděl, ale ta opravdu podnětná povídková tvorba se dneska odehrává jaxi někde jinde, žáno.
GLOW: Nádherné ženy wrestlingu - Série 2 (2018) (séria)
Jsem oficiálně zabouchnutá do Betty Gilpinové, jejíž řecká bohyně zlosti je tentokrát ještě božštější a zlostnější, ale mimo příležitostného náhledu do toho horko těžko ovládaného tornáda emocí a jednoho vskutku potřebného morálního ponaučení nenabízí druhá řada nic než sled situačních scének, letmo nadhozených motivů a trochu té staré dobré charakterové regrese (Samovo počáteční přeměřování délky a sklon k veřejnému ponižování by byly přepísklé i na první díl minulé sezóny, což dost přispívá k tomu, že Sam + Ruth je snad úplně první romantické spojení antagonisty a klaďase, kterou moje fanfikcí vymletá dušička z principu odmítá). Kouká se na to fajn, ale existovat to za každou cenu nemuselo.
Stranger Things - Kapitola sedmá: Ztracená sestra (2017) (epizóda)
ne
Ostré předměty (2018) (seriál)
It’s just that whenever I’m here I feel like a bad person. Kdo čeká detektivkové drama ve stylu Gone Girl, ať to radši ani nezapíná. Příběhem nejsou vraždy, osobní konfrontace, ba ani město s tradičně twinpeaksovským nádechem, příběhem jsou protagonistčina naakumulovaná traumata podávaná takřka výhradně nedějově, formou permanentních prostřihů a krátkých flashbacků. Díky tomu se ze seriálu stává patrně nejbezprostřednější a nejpřesnější zprostředkování konceptu psychologického spouštěče, jaké jsem ve vizuálních médiích kdy viděla. A tak ačkoli na povrchu v rovině zápletky se zdánlivě nic neděje, v nemalé míře i díky vynikající Adamsové, z jejíhož každého pohledu vane nepohodlí, deprese a vystresovanost, je každá vteřina natřískaná emocionálním kontextem a i ty nejbanálnější interakce působí jako frontální útok, který má člověk chuť půl dne vydýchávat na gauči s kakaem.