Reklama

Reklama

Ripley

(seriál)
Trailer 1
USA, 2024, 7 h 30 min (Minutáž: 45–76 min)

Tvorcovia:

Steven Zaillian

Réžia:

Steven Zaillian

Predloha:

Patricia Highsmith (kniha)

Scenár:

Steven Zaillian

Kamera:

Robert Elswit

Hudba:

Jeff Russo

Hrajú:

Andrew Scott, Dakota Fanning, Johnny Flynn, Pasquale Esposito, Eliot Sumner, Vittorio Viviani, Bokeem Woodbine, Kenneth Lonergan, Bruno Crucitti (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Epizódy(8)

Obsahy(1)

Mladý podvodník vyrazí do Itálie splnit zvláštní úkol a nahlédne přitom do světa mocných a bohatých. Život, o kterém snil, tak má na dosah. Stačí se k němu jenom prolhat. (Netflix)

Recenzie používateľa Anderton k tomuto seriálu (9)

Ripley (2024) 

Ripley (rozumej Zaillian a Elswit) sa snaží/ia známej látke dodať úplne nový šat, čo je asi jediná cesta, ako naraz osloviť fanúšikov filmov, predlôh aj nových divákov. Máme tu dielo ako stvorené v dobe, kedy sa príbeh odohráva a akoby si chcel Fellini vyskúšať menej rozšafnú a viac pri zemi držiacu sa artovku. Nie nadarmo sa jeden diel volá Sladký život. Milovníci čiernobielych videoklipov a filmov Antona Corbijna si tiež prídu na svoje. Znie to príliš snobsky? Samozrejme a treba dodať, že vďaka Bohu za to. Ostávajú aj dokorán otvorené dvere pre druhú sériu, čo ale neznamená, že sa tá prvá neuzavrela uspokojivým koncom. ()

Je velmi těžké vás najít (2024) (E01) 

Niečo medzi Minghellou a Fellinim. Vysoko atmosférická záležitosť, ktorá jedných uchváti, ďalších možno uspí. Ale fanúšikovia predlohy a samozrejme aj filmov už od prvých záberov budú tušiť, že je sa na čo tešiť. Andrew Scott sem parádne pasuje, aj Dakota Fanning, Flynn zatiaľ nedostal veľa priestoru a vizuálne pôsobí skôr nevýrazne. ()

Sedm milostí (2024) (E02) 

Tom sa už naplno usádza u "svojich obetí" a svoju hru rozohráva možno trochu okato, avšak všetko dokáže uviesť včas "na pravú mieru". Takéto malé príhody (taxík, ponuka na cestu do Paríža, list) sú ale základnými stavebnými kameňmi vznikajúcich vzťahov. Kameru asi už nebude treba po každej epizóde chváliť, ale v tej druhej je možno ešte lepšia než v pilote. ()

Sommerso (2024) (E03) 

Zatiaľ suverénne najlepšia časť a napätím som ani nedýchal. Kamera je doslova apokalyptická, snáď sa teraz tempo opäť nespomalí. Len netreba príliš premýšľať nad tým, že Tom všetko zvládol s rutinou Ethana Hunta. Pokiaľ by som robil rebríček najlepších desiatich seriálových epizód aké som kedy videl, Sommerso by tam nechýbala. ()

La dolce vita (2024) (E04) 

...a sladký život môže začať... ()

Lucio (2024) (E05) 

Piata epizóda opakuje dramaturgickú štruktúru epizódy číslo tri a je to práve tento sujetový vzorec, ktorý robí Ripleyho výnimočným a nejde tak len o naťahovanie toho, čo sme videli v celovečerných verziách. Ak by sa však dramaturgia naprieč seriálom nemenila, opakovanie toho istého by začalo nudiť. Tentokrát to schytá postava, ktorá bola sympatická asi málokomu, takže môžeme Tomovi bez výčitiek svedomia držať palce... ()

Těžký předmět (2024) (E06) 

Slučka sa sťahuje, ale Tom určite ešte niečo dômyselné vymyslí. Na scénu nastupuje charizmatický detektív a snáď jediná výčitka smeruje práve k nemu. Tie otázky ohľadom požičania člna mali byť konkrétnejšie, Tom bol v istom momente na kolenách a stačilo len viac zatlačiť. Niežeby som si želal, aby sa to odohralo už tak skoro. ()

Děsivá zábava (2024) (E07) 

Tentokrát sa nám takmer všetky dôležité postavy po Taliansku poriadne nacestujú a je to úžasný vizuálny zážitok. Opäť sa jediná výčitka týka jedného logického nedostatku a to je v tomto prípade nejaká fotografia, ktorú by si mohol komisár vypýtať od priateľky "podozrivého". Najmä ak máme v jednom zábere polodetail fotoaparátu. Inak ale panuje pred finále veľká netrpezlivosť. ()

Narcissus (2024) (E08) 

Od finále asi viacerí budú očakávať niečo iné, napríklad že pôjde o neustále vyšetrovanie a polícia bude stále bližšie a bližšie k cieľu. Ale i keď Tom robí chyby, nie je úplne najinteligentnejší podvodník všetkých čias, tak viac menej nemusí pracovať v strese, až na pár výnimiek, takže na prípravu ďalšieho podvodu či reakcie na vývin situácie má relatívne čas. Benátky sme v takejto atmosfére asi ešte nevideli a je radosť si porovnávať Zaillianovu a Elswitovu víziu s inými dielami odohrávajúcimi sa v tomto meste. ()

Reklama

Reklama