Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše sa rok 1999. Bývalý policajt Lenny Nero trávi posledné dni starého milénia priekupníctvom s pamäťovými discami, na ktorých sú priamo z mozgovej kôry nahrané spomienky, zážitky a pocity. Jedného dňa sa k nemu dostáva takýto disk, na ktorom je nahraný zážitok vraha prostitútky. Lenny zavraždenú osobne poznal a preto sa podujme vraha vypátrať. Dostáva sa však stále hlbšie a hlbšie do špirály vydierania, vrážd a násilia. Podarí sa mu prežiť a prípad vyriešiť? Film vyniká unikátnou atmosférou sveta blízkej budúcnosti (v súčasnosti už v minulosti) a nejednorozmerným riešením etických problémov technického pokroku. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (351)

Tomco 

všetky recenzie používateľa

Mám rád dobré filmy, kto z Vás aj nie :). Toto je však jeden z tých (maximálne nadnesene povedané) pre ktoré sa doslova oplatí žiť. Skvelý námet - výborná realizácia. Chválim ženskú, ktorá spískala réžiu (klobúk dole Kathryn) a klaniam sa pred veľmi kvalitným castingom, ktorý tentoraz nie je len o (vždy) bezchybnom Fiennesovi, ale každá figúrka osadená na tejto šachovnici má do kvalít, čo povedať. 90%. ()

classic 

všetky recenzie používateľa

„Zvláštne dni” , konkrétne sa v tomto prípade jedná len o posledné dva, so začiatočným dátumom 30. december 1999 a so stanoveným časom 1 hodina, 6 minút a 30 sekúnd ráno, a to s tromi šialenými výrastkami, ktorí sa akurát zrovna chystajú vylúpiť čínsku reštauráciu, pričom si to jeden z nich následne aj nahráva cez "SQUID" , čo znamená v preklade asi toto: „Nelegálne elektronické zariadenie, ktoré zaznamenáva spomienky a fyzické vnemy priamo z mozgovej kôry nositeľa na zariadenie podobné MiniDiscu na prehrávanie” a s končiacim sa na rovné »MILÉNIUM« , t. j. už 1. január 2000, čiže už po dvoch minútach a 46 sekundách po polnoci, kedy budem mať za sebou - neuveriteľne bujarú, silvestrovskú žúrku, na ktorú môžem sotva vonkoncom niekedy zabudnúť, keď sa mi tak predsa extrémne vryla do pamäte... Akýmsi prostredníkom celej „veselice” je/bude postava Lennyho Nera, ktorá nielenže kšeftuje s týmito diskami, kedy si môže kľudne prehrať napríklad i takú explicitnú vraždu prostitútky, ale aj súčasne prebieha v tomto prostredí i akýsi vojnový stav, ktorý majú pod taktovkou policajné zložky LAPD, keď i u nich sa určite nájdu nejaké » čierne ovce « , alebo pouličné nepokoje čoraz intenzívnejšie naberajú na obrátkach, a tak nie je žiadna núdza o potenciálnu zrážku - demonštrantov proti „cajtom” , ale toho zmätkového miš-mašu, je v podstate ešte oveľa viac, až si teraz normálne myslím, že autor scenára James Cameron, musel snáď pojesť samé, divé huby (muchotrávky), či opäť mal extrémne divoké sny, ako býva v jeho typickom zvyku, keď potom vymyslel extra digitalizovaného Avatara... ? Hlavný predstaviteľ Ralph Fiennes, ináč po celý čas vyzeral, ako Bradley Cooper, povedzme z Hangoveru, až som miestami mával problémy ich dvoch vôbec rozoznať, že akoby mu vari sám z oka vypadol ! Nemyslím to ani tak z pohľadu alkoholového opojenia, ako skôr tou fyziognómiou ? Ozaj, všimli ste si to ? Toto je tak násilný, filmový zlepenec, ktorý na jednej strane trvá dlhých 2 a pol hodiny, no na strane druhej, sa toho v ňom udeje toľko absurdne-prehnaného, až je to normálne (ne)sympatické, že im musím skrátka všetkým fandiť, lebo vidieť pohromade tak veľa všelijakých, bizarných postavičiek, sa stopercentne nevidí úplne každý deň, no zároveň to vidieť v celej svoje kráse znovu, už viac absolútne netúžim ! Po Bode zlomu sa režisérka niekoľkonásobne viac odtrhla z reťaze, že tu niečo nie je s kostolným poriadkom... !? Toto nie sú „zvláštne dni” , toto sú mimoriadne psie dni, aké by som prežiť nechcel ani v najdivokejšom sne. PS: Vo filme je absolútne nekontrolovateľný obsah teroru, ktorý je až samoúčelný, pretože netuším, čo si ním tvorcovia vlastne sľubovali ! Až mám dojem, že kvôli výslednému efektu... ? I napriek negatívnym dojmom, 60 % ponechám ! Oproti Point Break, sklamanie. ()

Reklama

Shakers 

všetky recenzie používateľa

Zaujímavý a dobrý film, ale mohol by byť ešte lepší keby James Cameron neprenechal tento zaujímavý námet svojej bývalej. Prvej polovici chýba väčší spád a tempo, čo je asi najväčšie mínus, ale potom ako sa rozbehnú naplno prvky skromnej sci-fi kriminálky to naberá grády. Ralph Fiennes a Angela Bassett v pohodičke utiahnú film a dobré im sekundujú aj Tom Sizemore či večný záporák 90tých Michael Wincott. Poteší aj kamera a záver je v celku luxusný, škoda pomalého úvodu. 80% - 4* ()

Snorlax 

všetky recenzie používateľa

Ten otřesný osmdesátkový look bych filmu z poloviny devadesátých let možná odpustila. To, že má neskutečně mnoho hluchým míst, již méně. Bigelowová mnohokrát prokázala, že umí točit akční scény, tehdy to zřejmě ještě neuměla. Samotný příběh je značně diskutabilní, takže se mohu jen pozastavit nad tím, jak feministicky film v mnoha ohledech vyznívá. A mám to, tím mohu odůvodnit nízké hodnocení a nemusím přiznávat, že mě ten film málem unudil k smrti. ()

Superpero 

všetky recenzie používateľa

Totální majstrštyk!!! Ten perverzní, beznadějnej předapokalyptickej svět je tam vystihnutej naprosto perfektně a do toho ještě fakt krutá zápletka. Chvílema jsem napětím ani nedýchal. Postavy jsou dokonalé, stejně jak režie a herecký výkony. Ralph Fiennes nikde nebyl lepší a Angela Bassett se na tu roli hodí jak nikdo jinej, totální drsňačka. Nejvíc mě ale fakt dostávala ta atmosféra světa a ten nápad s nahráváním myšlenek a pak to následný 1st person přehrávání. Tenhle film mi fakt přinesl meganabušenej intezivní zážitek. BOMBA!!!!!! Kathryn Bigelow měla dostat Oscara už za tohle. ()

Galéria (54)

Zaujímavosti (25)

  • Ve scéně, kdy Když Lenny Nero (Ralph Fiennes) a Lornette 'Mace' Mason (Angela Bassett) ujíždějí dvojici policistů, je možné zahlédnou na kufru jejich auta stopy po střelbě. Na dalším záběru však již nejsou a teprve poté policista začně střílet do kufru. (Lumberjack)
  • Postava náčelníka LAPD Strickland je založen na skutečném náčelníkovi LAPD Darylu Gatesovi. (CliffLee)
  • Název filmu pochází z alba ‘‘Strange Days‘‘ od The Doors a cover verze titulní písně z tohoto alba je k slyšení v průběhu filmu. (CliffLee)

Reklama

Reklama