Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zdrogované dievčatá sa stávajú hračkami vplyvných mužov z mafie i najvyšších miest  politike. Vo veľkom biznise sa tu točia peniaze, vydieranie je len iný spôsob obchodu. A moc je ten najlepší spôsob, ako chrániť svojich ľudí pred políciou a súdmi. Ak máš moc, môžeš všetko. V tejto krajine sa niektorí budú mať dobre. Malebnú krajinku kdesi pod horami ovládajú vysokopostavení zločinci, ľudia prepojení  politikou, mafiou, ale aj s políciou, súdmi a veľkými kšeftami. Závislá tínedžerka zmizne z resocializačného centra, no nikomu nechýba. O nútenom sexe a drogách chce povedať na polícii, ale pošlú ju preč. Vyhľadá novinára, ktorý sa pustí do rozplietania neuveriteľnej chobotnice zločinu, mafie, vydierania. Talentovaný politik sa stane Predsedom a ovládne celú krajinu, pretože kto má moc, má pod palcom aj políciu aj štátne obchody. Z malého veksláka sa stáva veľký vydierač, ktorý s ľuďmi narába ako so šachovými figúrkami. Lenže môže pravda prežiť, medzi ľuďmi, ktorým ide o prachy a moc? Alebo sa Boh peňazí neštíti ani vraždiť? (Cinemart SK)

(viac)

Videá (11)

Trailer

Recenzie (370)

Radko 

všetky recenzie používateľa

K podstate sa často dostanete len čistým, jednoduchým rezom. A áno, hoci aj zjednodušeným, ale výstižným. Lebo na to slúži umelecká licencia. Či už autora predlohy alebo režisérky. Ukázať cez nadsázku silný, nekomplikovaný príbeh podstatu toho, ako a kto tu vládne. V skutočnosti tu panujú arogantné, peniazmi natukované hovná. So sieťou poskokov v podobe ich mafiánskych spriaznencov z južnej a východnej časti Európy (Albánsko, Rusko, Taliansko). Cez neuveriteľné peniaze, ktoré získali oni alebo ich rodičia vďaka spojeniu s ekonomickým oddelením ŠTB, ľudmi zo štátnej plánovacej komisie. K moci a peniazom pričuchli tiež tí, čo sa vzdelali na MGIMO - čiže Московский государственный институт международных отношений [(университет) Министерства иностранных дел Российской Федерации] - Moskovský štátny inštitút medzinárodných vzťahov [(univerzita) Ministerstva zahraničných vecí Ruskej federácie - čiže zjednodušene, škole vychovávajúcej za socializmu vedúce kádre tajných služieb pre komunistické satelity). Tieto persóny ovládajú do značnej miery hospodárstvo, politiku, zábavu i cirkev. Film v tomto trochu zavádza. Pretože nahovára divákovi, že tu vládne akási druhá liga pôvodne vekslákov, falšovateľov a obchodníkov s bulvárnymi informáciami. Tá nevládne, tá poslušne poskakuje popri zadkoch skutočne mocných a snaží sa urvať si omrvinky. Ale aj tak - slušné popozeranie o intelektuálnych, kultúrnych a vzťahových záujmoch našej verchušky a ich ozaj úprimnom ľudsky hlboko precítenom záujme o riešenie sociálnych problémov mladých dievčat. Tvorcovia si mohli odpustiť tie zvláštne paralely na mýtický príbeh (v knižnej predlohe tieto bullshity neboli), naopak celkom chválim osekanie knižnej predlohy na základnú dejovú linku (inak by to bolo na seriál) a celkové zjednodušenie v duchu ukázania hlavného posolstva - tento štát je v riti, z ktorej sa nevyhrabe. Nech vládne ktokoľvek. Pretože povahu mocných nezmení nik. No a zhruba všade na Balkáne aj mimo neho je to plus mínus tak. Je ale dobré, ak sa na to aspoň tu a tam poukáže. Bárs aj cez takúto predvolebnú agitku. ()

T2 

všetky recenzie používateľa

Rozpočet $-miliónovTržby USA Tržby Celosvetovo $2,861,102▐ Kde bolo, tam bolo... Pekne sa ukazujeme svetu ako krásne sociálne vieme vládnuť. No veru máme tu veľmi pôsobivý námet, ktorý sa odráža od skoro všedného života v našej utešenej republike a je len na každom čo si z toho zoberie ako reálne čo zapôsobí, ako čo funguje v zákulisí politiky. Hneď od úvodu to slušne upúta, prichádza jeden dobrý chod za druhým. Mariana Čengel Solčanská to tento krát na politickú notu zvláda dosť dobre. Nie je to nejak zbytočne rozklieštené, rozhárané, príliš zmatečné. Herci to prevažne ustoja, zvládajú svoje party. Najviac sa ukáže Jozef Vajda, ten sa teda priam dokonale zhostil svojej postavy Wagnera (Kočnera). Malé výhrady mám len k buranskému vyjadrovaniu niektorých postáv, niekedy tých nadávok aj cez príliš. Ináč som bol až nečakane dosť spokojný. /65%/ ()

Reklama

Cervenak 

všetky recenzie používateľa

Nie je to celkom kóšer. Najprv aby sme si rozumeli: málokto neznáša smerácke zlo, všetky jeho ojeby na blbých a tzv. "sociálnu politiku" ( = typicky ľavičiarske parazitické rozhadzovanie verejných financií) viac ako ja. ALE... Toto je akože "fiktívny príbeh", ktorý sa realite podobá "iba náhodou". Tvorcovia však hneď v úvodných scénach celkom jasne identifikujú hlavné postavy - Vajda je Kočner, Igonda je Fico, Heriban je Kaliňák, ďalej sa tam dajú NEPOCHYBNE rozoznať Richter, Erik Zmrdáš a ďalšie známe obludy. Takisto je zreteľný Kuciak so snúbenicou a pod. No a potom sa z filmu dozvieme, že Erik Tomáš trtkal zdrogované dievčatá, Richter prášil dievčence z Čistého dňa a Fico nariadil Kočnerovi, aby upratal toho otravného novinárskeho chalana. Iste, nemôžeme s istotou tvrdiť, že sa to práve takto nestalo. Z tamtých sfetovaných, colou a mocou ožratých a skrz-naskrz odľudštených kreatúr by to ľahko vyvstalo. Ale film nám to do istej miery vnucuje ako súčasť "slovenského príbehu" a teda "realitu". Čím sa podľa mňa dostáva do polohy účelovej manipulácie, emocionálneho nátlaku a predvolebnej propagandy. Čo je škoda, pretože je dobre natočený a na slovenské pomery výborne zahraný (Vajda trefne stelesňuje presne to, čo si predstavujeme pod slovom Kočner). Zaujímavé je, že kniha Arpáda Soltésza sa dokázala omnoho lepšie pohybovať na hrane. Bolo v nej zreteľnejšie rozostrenie medzi realitou a fikciou ("zreteľnejšie rozostrenie" si dám patentovať). Mala ten ironicko-cynický nadhľad, ktorý vravel: "takto sa to MOŽNO nestalo, ale MOHLO sa stať, ty kokos, chápeš to, v akej riti žijeme?!". Plus predloha omnoho viac pracuje s ďalšími zaujímavými motívmi - s tým, ako Kočner bol iba tajtrlík, pričom v skutočnosti tým obludnostiam šéfovali Široký a ďalší oligarchovia, má aj pasáže, v ktorých si Kočner trénuje Sulíka ako alternatívu, keby sa hento celé s Ficom posralo, a takisto tam viac rezonuje nástup nového, ešte primitívnejšieho a horšieho zla - teda kotlebovských extrémistov. Film je intenzívny, úspešne hrá na city, ale je to čisto lokálna a dočasná záležitosť, o takých 5 rokov už málokto pochopí, o čom to vlastne bolo. Teda v pokuse natočiť to ako čosi všeobecne nadčasové Biermann s Čengelou úplne zlyhali. Otázka je, či takú snahu vôbec mali. A či to v situácii, v akej sa Slovensko pred týmito voľbami nachádza, bolo žiadúce a potrebné. ()

Kothy 

všetky recenzie používateľa

Hodně drsný slovenský snímek, který popisuje pád Ficovy vlády a okolnosti vraždy Jána Kuciaka. Z právních důvodů byla změněna jména postav, ale každému asi dojde, o koho jde. Řeší se tu i dohazování holek z dětského domova vlivným funkcionářům atd. Je to fakt šílené, co se ještě nedávno dělo u našich sousedů. U nás na tom nejsme o nic lépe. Snad někdy bude těmto praktikám konec a my budeme moc žít ve slušné zemi... "Já si nenechám rozjebat vládu!" ()

MikO_NR_1909 

všetky recenzie používateľa

Po rokoch si pripomeniem toto obdobie od natočenia Kandidáta (a min.) až po Sviňu ako "éru slovenského angažovaného filmu". Bohužiaľ, vo všetkych snímkoch dominuje prvoplánový pátos a ťažká jednostranná pravicovo-liberálna agitka, ktorá myšlienkovo predáva doslova mačku vo vreci. To nie je o kritike a sebareflexii spoločnosti, tieto filmy sú odstrašujúcou ukážkou tázavého nepochopenia príčinných udalostí o systémovom zlyhaní ponovembrového vývoja. Tieto filmy len zgrupujú vybrané príklady nepriateľských elít, ktoré zošuveria a zlepia dokopy, pridajú tomu zveličený nános, až si pripadám, či dospelý, ktorí si idú túto úderku (lebo divácka vzorka je jasná), si fakt zaslúžia nápravu v krajine. Nemám ten pocit. Technicky je Sviňa podobne preexponovaná ako príbuzenské tituly z tohto obdobia. Je širokouhlá, vyumelkovaná ale aj priamočiara, vtieravá a doslovná. Pozrime sa na takú Tichú bolesť (1990), ktorá vyobrazila obdobie komunizmu necelý rok po nežnej revolúcii. Tak nevtieravý a presvedčivý revizionizmus poukázaný v medziriadkových obrátkach dialógoch a poetického nedopovedania. Áno, politický triler je iná káva, ale žiaľ, spôsob natáčania a vyškieranie väčšiny hercov je iba plytkou zábavkou bez pridanej hodnoty a výrazovej príčetnosti. A tie úvodné titulky o "prípadnej náhodnosti postáv a reálií so súčasnou situáciou" sú trápne. Už sme to videli v Únose. ()

Galéria (15)

Zaujímavosti (8)

  • Scény z domu novinára a jeho snúbenice boli nakrúcané v renesančnom vinohradníckom dome vo Svätom Jure. (Plaque)
  • Vytvoriť titulnú skladbu k filmu oslovili tiež Katarínu Koščovú. Tvorcovia nakoniec vybrali skladbu od skupiny Hrdza. (giaruj)
  • Film vznikl na motivy knihy slovenského novináře Arpáda Soltésze. Ten se v ní inspiroval skutečnými událostmi okolo vraždy novináře Jána Kuciaka a jeho snoubenky Martiny Kušnírové. (raikonen16)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bolo zmenené