Reklama

Reklama

Bridgertonovi

(seriál)
  • USA Bridgerton
Trailer 1
USA, (2020–2024), 24 h 39 min (Minutáž: 54–73 min)

Tvorcovia:

Chris Van Dusen

Predloha:

Julia Quinn (kniha)

Hudba:

Kris Bowers

Hrajú:

Phoebe Dynevor, Regé-Jean Page, Jonathan Bailey, Sabrina Bartlett, Harriet Cains, Bessie Carter, Adjoa Andoh, Florence Hunt, Ben Miller, Luke Thompson (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Série(3) / Epizódy(24)

Obsahy(1)

Seriál inspirovaný knižním bestsellerem sleduje příběhy osmi nerozlučných sourozenců z mocné rodiny Bridgertonových a jejich touhu po lásce. (Netflix)

Diskusia

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

klera

Takže tě něžně prosím abys tu přestala říkat něco jako "křivda" a útlak", když obchod z otroky by neexistoval, kdyby dávno v africe neexistovala super obchodní otrokářská síť a trh s otroky, jedinej zločin "evropanů" je ten, že nabídli vyšší cenu ;-)

na príspevok reagoval LAZARUS111

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

klera

Pak napiš španělům, že jsou zlý a fuj rasisti a vysvětli jim aby černé barvě přestali říkat "negro", že to někde nějakého pomatence může urážet. To že se nejedná o umění, ale ubohou politickou agitaci vejménu demence lidsva, svědčí i jeden fakt z nedávné doby, když si jeden vývojář her usmyslel udělat historickou hru z období doby husitské zasazené do Čr. Během chvíle se na něj vrhla vlna nenávistních komentářů, co že je to za rasistu, že tam nejsou černoši. Vůči jeho argumentu, že mu jde o autentičnost doby, byly naprosto  hluchý a ruku na srdce v té době v ČR ještě nebyly ani romové :D

Já chápu, že pro určité duševně labilní osobnosti, který se dvěstě let po zrušení otroctví, stále cítí ublíženi "fňuk", tohle může být problém, ale není spíš problém jejich debilní rasismus? Když dneska si někdo dovolí natočit film bez menšin je rasista?

Uživateľ Han_Quintet zmazal svoj príspevok.

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

klera

Jestli chceš napravovat křivdy, napiš Britům ať přestanou používat urážlivý název pro otroky "slave" protože to uráží spousta Slovanů.

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

klera

Stejně tak je většina Syřanů i Iráčanů bílá, protože světě div se, od 11. století do konce 15 století se tam importovalo miliónů otroků z Evropy(slave- znamená v originále Slovan, až tak byl trh ze slovanskými otroky rozšířen, že se otrokům říkalo "slované"-> slave). Po bílých otrocích z Evropy byla neuvěřitelná poptávka a nějak se to muselo projevit ve složení obyvatelstva

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

klera

a tenhle zvyk byl rozšířen, slavný Salahudín, Saladin, je kurd říznutej evropskou otrokyní, která byla jeho matka, ups byl bílej :D

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

klera

A chceš ještě něco vědět? Iránských vládnoucích dynastií, existují pouze dva panovníci Šáhové, kteří mají perský původ, všichni ostatní byly vždy děti s bílou evropskou otrokyní ;-) Pro mě to byl celkem šok, že upřednostnovali bílé děti otrokyn z Evropy :D Ale asi to mělo nějaký důvod, například bystrost....

Uživateľ Han_Quintet zmazal svoj príspevok.

kukkik

kukkik (hodnotenie, recenzie)

jedinec

Vystihl jsi to přesně, přesně tam se pohybuju též a jak píšeš, různé takové příspěvky mě nutí kroutit nevěřícně hlavou.

 

Děkuju za obohacení o jiný úhel pohledu, nad tímhle se musím zamyslet, jelikož tvůj přístup k věci je mi sympatičtější, než byl dosud můj.. takže ho musím nějak zapracovat ale o tom má diskuse být, žeano :D

 

Každopádně příjemný dialog s tebou, je fajn psát si v diskusi s někým, kdo to má v hlavě srovnané a píše racionálně (mě to sem tam ujede ale work in progress). Dál už se vyjadřovat nebudu, začíná tu být horko.

Ať nový rok přinese dobrou tvorbu.

klera

klera (hodnotenie, recenzie)

kukkik

Tebe děsí představa, že lidi začnou věřit tomu, že člověk s o několik odstínů tmavší pletí mohl hrát důležitou roli ve "starým kontinentu". Co je na tom děsivýho? Je povrchní, že si zakládáš svoje národní uvědomění na barvě pleti. Já se radši budu soustředit na to, že jsou doteď lidé diskriminovaní na základě tmavší pleti nebo kvůli tomu, co mají mezi nohama.  

Umění bude vždycky odrážet realitu ve společnosti a když budeš koukat dobře, nějakou tu agitku najdeš v kterýmkoliv filmu, v kterékoliv době. Mě začnou agitky vadit až budou šířit nenávist- tak jako ti nacisti nebo Sověti, jak jsi je zmínil. Kdybys měl tak vysokou inteligenci, jak si o sobě myslíš, nebudeš současný filmy z Hollywoodu srovnávat s nacistickou propagandou, ty inteligente.

na príspevok reagoval LAZARUS111, LAZARUS111, Han_Quintet, Han_Quintet, Han_Quintet, Han_Quintet, Han_Quintet

jedinec

jedinec (hodnotenie, recenzie)

kukkik

Naprosto rozumím, o čem píšeš. Velice často (prakticky denně) se pohybuji na té více "meme" části YouTube, která je zpravidla zaplněná teenagery a vždy se objeví názory, kterým nedokážu uvěřit, že někdo má. Ať už jde o historii, politiku nebo cokoliv jiného. A jsem si vědom toho, že velká část těchto názorů pochází z médií jakéhokoliv typu (nejen televize). Takže opravdu rozumím, o čem píšeš. Jen si nejsem jistý, jestli je vhodné požadovat 100% přesnost informací po umělecké tvorbě, jelikož potom by asi nemohlo být vytvořeno nic. I skvěle přijatá Gravitace (jediný příklad, který mě teď napadá) je kritizován za různé nepřesnosti - a to nejen za věci spojené s kosmonautikou.

 

Na tohle myslím neexistuje správné řešení. Alespoň ne pro samotné tvůrce. Dokud se ale filmaři netváří, že jimi vytvořené dílo je 100% přesné (což se tvůrci Bridgertonů netváří), tak s tím osobně problém nemám.

na príspevok reagoval kukkik

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

kukkik

Nesouhlasím, umění nemá sloužit nějaké ideologii, nebo módě. Tady se nedá v tomto případě o umění a umělecké licenci, bavit, když je to obyčejná "cancel culture" agitka. Je to odpad.

kukkik

kukkik (hodnotenie, recenzie)

jedinec

Hm.. ve výsledku s tímhle souhlasím, protože jde o umění a to považuju celoživotně jako nedotknutelné - umělec by měl mít právo si dělat co chce, pokud tím někomu přímo neubližuje.

 

V téhle rovině to je v pořádku, v čem ale problém mám a co mě děsí je ten dosah. Díky Netflixu apod. mají i takové seriály a filmy globální dosah a mám obavy z toho, jaké to bude mít dopady.

Ve výsledku ano, někteří jsou sami dost chytří aby na to přišli, jiným to vysvětlí rodina, kamarádi nebo škola ale pořád je tu obrovská masa nevzdělaných, podprůměrně inteligentních lidí, na které v dnešní době rádi a snadno zapomínáme, jsa zavření ve svojí sociální a internetové bublině podobně laděných lidí, a na ně je podle mě potřeba myslet při rozhodování, jak seriály jako je tenhle přijímat nebo ve výsledku vůbec natáčet.

Spousta lidí prostě není inteligentních a takové seriály je víceméně vychovávají.. nedejbože, dostanou-li i český dabing a v tu chvíli věřím tomu, že i u nás budou statisíce lidí, kteří na základních školách, v internetových diskusích nebo mezi sebou a v rodině budou hlásat, že kdo říká, že v historii starého kontinentu nehráli zásadní roli černoši na vlivných postech, tak se plete.

 

Jedna možnost je nad tím mávnout rukou, že JÁ vím, jak to je a že JÁ jsem dost inteligentní, abych takovou tvorbu bral jen jako umělecké vyjádření, jenže tady nediskutuju o sobě ale o společnosti a pro tu tyhle trendy znamenají celkem slušnou kulturní hrozbu.

Co s tím dělat nevím ani nemám žádné konstruktivní návrhy, koneckonců jako vlastně celá společnost když přijde na otázky globalizace, jenom sdílím svůj pocit a ten je, že mám strach, kam to až povede. 

Co se dopadu PC obecně na mě osobně týče, ať nepůsobím jen jako brblal, co strká nos do cizích věcí, tak už jsem přišel o možnost vidět svoje oblíbence na Oskarech (jelikož protekčně byli vybráni "vhodnější" kandidáti), zkazilo mi to několik mých oblíbených seriálů (za 13. Dr.Who bych někoho pověsil na nejbližší jabloň..) a v nedávné době nějaký kretén zfanatizovaný právě těmihle trendy (které se snadno vnímají jen jako americké ale díky popularitě TikToku, Snapchatu, Instagramu, Twitteru atp. dopadají dokonce i do naší kotliny) zničil moji nejoblíbenější pražskou Churchillovu sochu.

 

Takže to jen vysvětlení, proč se tím tak zaobírám už třeba jen v téhle diskusi, protože tenhle seriál je pro mě součást celku PC, který v dnešním světě řádí jako znovuzrozená inkvizice.

na príspevok reagoval Han_Quintet, jedinec, klera

jedinec

jedinec (hodnotenie, recenzie)

kukkik

Tahle odpověď se může zdát trochu zmateně poskládaná (za což se upřímně omlouvám), ale nechce se mi to už dále upravovat.


Bridgertonovi se neřadí po boku Koruny nebo Panství Downton. A to ne z důvodu, že jsou zasazené v jiném období, ale především tím o co se ty seriály snaží a komu jsou určené. Nemůže se přece porovnávat "prestige drama" typu Koruna s klasickým romantickým příběhem typu Bridgertonovi. To je jako srovnávat knižní série Pán prstenů a Škola dobra a zla jen proto, že jde v obou případech o plnokrevné, klasické fantasy. Jen proto, že všechny tři seriály jsou kostýmními dramaty zasazené v Anglii neznamená, že by se měly snažit o to samé. To už dává větší smysl porovnávat Bridgertonovi se Super drbnou a na tom se tady snad všichni shodneme, že nejde (a že se ten seriál ani nesnaží) o přesné zobrazení bohatých mladistvých z New Yorku předminulé dekády.


Mám za sebou teprve první polovinu série, takže se bohužel nemohu vyjádřit o nadcházejících epizodách (budu tedy rád, když mě opravíte), ale prozatím jsem si všiml jen dvou historických postav. Prince Friedricha, který je hrán bělochem a Královna Charlotte. A zrovna v jejím případě se seriál odkazuje na teorii, existující už od 40. let minulého století, která tvrdí že byla Charlotte smíšeného původu. Touto teorií se navíc snaží relativizovat (trochu neúspěšně - byl bych mnohem raději, kdyby se tvůrci něčeho takového nedotýkali a nechali tuto věc v rovině fantasy) celý casting.


Ale není to spíše problém celkové vzdělanosti (a neochotě si dále hledat informace) lidí než rozhodnutí tvůrců, že si chtějí obsadit do seriálu zasazeného v 19. století mj. černochy? Tohle je naprosto stejný názor jako je neustálá kritika ultra násilného nebo sexuálního obsahu (např. hudby - letošní WAP je dobrým příkladem), která stále vykřikuje, abychom mysleli na děti, kteří by něčemu takovému neměli být vystavení. A s tím samozřejmě souhlasím, ale něco takového je především práce pro rodiče a instituce, které se nás snaží vzdělávat. A o vzdělání se Bridgertonovi opravdu nesnaží. Bridgertonovi je pouhá zábava, která využívá klasického romantického subžánru, jenž převádí do roku 2020 (obsazením, hudbou, kostýmy, scénářem, režií, střihem, výpravou atd.).


A podle mého názoru je to zábava velmi dobrá.

na príspevok reagoval kukkik

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

jedinec

A nějaké tupé žvásty o tom, že se jedná o moderní pojetí, aby to bylo aktuální době, je k smíchu. Problémem USA je černošský rasismus nikoliv ten bilý, jak ukazují veškeré sociální průzkumy. Nikde nevidím indy, asiaty, eskymáky, turkmeny a další entické a národní skupiny, aby to bylo poplatné nějaké "moderní době". Opět další pokrytectví. Proč královna není indka, nebo číňanka? Těch je v aglii více a i v té době historicky bylo! Asi proto, že jako dementi neběhají s rasistickými transparenty black life matters.

na príspevok reagoval yinloveyang, yinloveyang

Han_Quintet

Han_Quintet (hodnotenie, recenzie)

jedinec

Je to odpad protože je to rasistické, opět je jen vyslán singál všem černochům: "Nestojíte nám za to, pro vás vytvářet plnohodnotná umělecká díla, jste jen tupá záplata již do existujícího, smiř te se s tím." Pokrytectví nejhlubšího kalibru.

 

Jen tupý kretén může něčemu takovému tleskat. Je to ubohý, silně pod úroveň. V podstatě se ukazuje, že černoši jsou dobré jenom k recyklaci již vytvořeného.

kukkik

kukkik (hodnotenie, recenzie)

jedinec

Kdyby to byla skutečně očividná fantasie, tak neřeknu ani mň. Jenže tenhle počin se řadí po boku historických dramat, jako Crown, Downton Abbey apod.

My, jako Evropané, máme celkem solidní historickou průpravu a u takového seriálu dokážeme rozpoznat, co je fikce a co ne.

Jenže Netflix je služba globální a Američan, který nenajde na slepé mapě Evropy Velkou Británii ani na třetí pokus, se může takovým seriálem slušně zmotat. Jména skutečných postav a zmiňovaní skutečných událostí po boku změn pohlaví, rasy a sexuální orientace postav je potom prostě něco hrozného, co nadělá ve světě jednou ještě velkou neplechu.

 

A co víc, je to především naprosto zbytečné. Když na pohlaví, rase a sexuální orientaci nezáleží, jelikož jsme si všichni rovni, co motivuje americké tvůrce k tomu tyto aspekty skutečně žijících osobností v takových slátaninách měnit? Co z toho kdo má, že natočí seriál, kde se to v Anglii 19. století hemží černochy apod.?

Tohle je ten problém. Ne svazování uměleckého projevu ale promítání rasistických projevů těchhle umělců do jejich díla, které je následně šířeno mezi miliony lidí po světě.

 

Vy nevidíte to, že když se za pár let.. nebo spíš už teď, zeptáte americké mládeže, jestli mezi evropskou šlechtou v dejme tomu 15. století byly homosexuální černošky, bez váhání vám to potvrdí. A to JE problém. Stejně jako je problém popírání holokaustu nebo genocidy původních obyvatel Jižní a Severní Ameriky. Problém to je především proto, že mnohem víc lidí a dětí se kouká na Netflixu na každou hovadinu, co se tam objeví, než kolik z nich se zajímá o dějiny svojí nebo dokonce cizích zemí.

 

Na závěr si rýpnu, že mě zase přijde naprosto stupidní v dnešní době nekonečných možností uměleckého projevu a dostupného vzdělání točit bezduché seriály tohoto typu, kde autor amatérsky dohání svoji vlastní neschopnost vymyslet zajímavý příběh kontroverzí.

na príspevok reagoval jedinec

jedinec

jedinec (hodnotenie, recenzie)

Přijde mi naprosto stupidní negativně hodnotit seriál zasazený v 19. století kvůli historickým nepřesnostem, když je naprosto očividné, že se v "Bridgerton" na historickou přesnost vůbec nehraje. A to nejen kvůli castingu, ale i kvůli kostýmům nebo použité hudbě (už v první epizodě je smyčcová verze jednoho z největších hitů posledních let thank u, next, který navíc nefunguje jako pouhý hudební podkres, ale je opravdovou, diegetickou hudbou na kterou postavy tančí). Ten seriál před diváky vyhazuje historickou přesnost oknem a ještě se tím chlubí. A mně je tenhle přístup neskutečně sympatický. Je to nehorázně sladká limonáda, která je ve spoustě věcech klasická a předvídatelná, ale v tom, jak tuhle klasičnost (v tomhle případě mám na mysli zažité standardy romantického žánru) předkládá je neskutečně atraktivní. Jde totiž asi o jeden z nejčistějších případů fantasy bez nadpřirozených elementů se kterým jsem se kdy setkal.

na príspevok reagoval kukkik, Han_Quintet, Han_Quintet

kukkik

kukkik (hodnotenie, recenzie)

klera

"Ježíše, Genghis Khana, Kleopatru, Perskýho prince, Mojžíše, Othella, každýho druhýho Číňana nebo Inda" Ježíš - fiktivní postava barva kůže je neprůkazná, ve společnosti navíc přijímána jako bílá. Mojžíš - viz Ježíš Perský princ - viz Ježíš Othello - fiktivní postava Kleopatra - kdyby sehnali egyptskou herečku, určitě by ji rádi obsadili. Pozor, Egypťan nerovná se černoch. Číňan, Ind - nevzpomínám si na jediný snímek, kde by Číňana nebo Inda hrál běloch.. Genghis Khan - taktéž, jako v minulém bodě. Snad ve starých epizodách Hvězdné Brány hrál jeho mimozemskou verzi Japonec a ve starém Star Treku míšenec.. ale to dost pochybuju, že by byl záměr. Spíš se v té době těžko hledal v USA mongolec s hereckou zkušeností.. Ano, je to hrůza. Když skutečné, doložitelné historické postavy a události někdo překrucuje a pak předkládá masám jako realitu (nebo nedostatečně označené jako fikci), je to hrůza. Připomíná to dokonce fašistické praktiky. Je to stejná úroveň, jako když nacisté nebo Sověti mazali z historie významné Židy či společnost obecně významné ženy, a raději jejich zásluhy připisovali jejich kolegům, kteří měli vyhovující pohlaví, víru a barvu pleti. Akorát teď je to naopak a to, za co historie odsoudila totalitní režimy a společnost minulosti, teď praktikuje západní společnost a černošští radikálové a západní svět jim za to ještě tleská. Obhajovat toto jako svobodu uměleckého projevu nebo dokonce že to tak je správně je sebeklam a velice nebezpečné.

na príspevok reagoval LAZARUS111

Súvisiace novinky

Jurské město nabírá další obsazení

Jurské město nabírá další obsazení

17.04.2024

Sedmý film dinosauří série se hýbe kupředu raptořím tempem. Mnoho času totiž nezbývá, premiéra filmu, jehož údajný název má být Jurské město, je pořád stanovena na klasický letní blockbusterový slot… (viac)

Nový Svatý se hýbe kupředu

Nový Svatý se hýbe kupředu

23.11.2023

Studio Paramount Pictures se už řadu let chystá oživit jednu ze svých polozapomenutých franšíz, ale až nyní se zdá, že chystaný projekt začíná dostávat reálné obrysy. V přípravách je totiž akční… (viac)

Překonalo Prime Video od Amazonu Netflix?

Překonalo Prime Video od Amazonu Netflix?

04.12.2022

Mezi největší streamovací služby se typicky řadí Netflix, Disney+ nebo HBO Max, často se ale zapomíná na poměrně zásadního hráče - Amazon Prime Video. Pravda, je pro to několik dobrých důvodů: jeho… (viac)

Dahmer zavraždil Bridgertonovi

Dahmer zavraždil Bridgertonovi

12.10.2022

Nová minisérie Monstrum: Příběh Jeffreyho Dahmera od tvůrce Ryana Murphyho (American Horror Story, American Crime Story) se na Netflixu stala doslova smrtícím hitem. Příběh nechvalně proslulého… (viac)

Reklama

Reklama