Réžia:
Galder Gaztelu-UrrutiaKamera:
Jon D. DomínguezHudba:
Aránzazu CallejaHrajú:
Ivan Massagué, Antonia San Juan, Zorion Eguileor, Emilio Buale, Mario Pardo, Algis Arlauskas, Eric Goode, Miriam Martín, Miren Gaztañaga (viac)VOD (1)
Obsahy(1)
Vězni v horních patrech se najedí lépe než ti dole, na které zůstanou jen zbytky. Jeden muž se snaží prosadit změnu, aby všichni měli dostatek. (Netflix)
Videá (3)
Recenzie (611)
Dokonalá metafora fungovania našej spoločnosti a to samozrejme nielen tej súčasnej, ale predovšetkým o tú tu samozrejme ide. Solidarita ako riešenie? Nedajte sa vysmiať, na tých dole sa dá predsa aj, doslova, vysrať. Určite treba tvorcom nechať, že pri zámere vyjadriť sa k tomu, k čomu sa vyjadrujú a nízkom rozpočte, urobili a vymysleli to najlepšie, čo sa dalo. Nechýbajú náboženské odkazy a niekoľko prekvapení, pričom samotný záver môže na prvý dojem pôsobiť ako useknutý a vy by ste chceli vedieť reakciu tých hore, prípadne čo je v skutočnosti dole, ale možno doslovnosť by tento film zabila. Nečítajte si tunajší dvojriadkový obsah, najlepšie je nevedieť vopred vôbec nič. ()
Film o ktorom sa bude hovoriť a tiež film, ktorý bude v budúcnosti slúžiť ako vhodný prímer. Díra je psychosociologický výskum, ktorý si rozhodne neberie žiadne servítky. Tvorcovia dokázali zvoliť vhodný spôsob dávkovania informácií. Hlavné zistíte hneď z úvodu. Následne už len informácie dopĺňate o "pikošky". Môžete si teda naplno užívať vývoj vzťahov/postáv a predovšetkým dialógy narvané úprimnosťou. Záver mal síce náboženský rozmer, ale keď si zoberiete, aké % populácie verí v nejakého Boha, tak to asi inako skončiť ani nemohlo. A keďže som na začiatku spomínal vhodnosť prímeru, tak sa tu samozrejme ponúka prirovnanie k inému vynaliezavému filmu s myšlienkou presahujúcou rozpočet, a to Kostka (1997). Na záver už len dodám, že Díra rozhodne nie je vhodný film ku konzumácii čohokoľvek. Samozrejme s výnimkou nej samotnej. ()
Jediná šanca tejto až nepekne doslovnej alegórie (z akého dôvodu pre mnohých anti-kapitalistickej však nerozumiem) bol poriadny zvrat v závere, niečo, čo by poprelo všetko dovtedy vypovedané... alebo to otočilo na hlavu. Namiesto toho ale tvorcovia vo finále narazili na vlastnú bezradnosť. Nie že by ma to, ako výsledok predvedeného spôsobu uvažovania a hodnotenia vecí, prekvapilo. ()
Velmi chytlavý námět, který okamžitě rozpoutává atmosférickou hru o přežití s jednoduchými, ale nekompromisními pravidly. Originální vstupní myšlenku však film nedokáže úplně dokonale rozvinout do smysluplného rozuzlení a uspokojivého závěru. Postupem času, jak se zabydlíte ve fikčním světě, začnete zjišťovat, že zápletka má své díry. Jedná se spíše o zážitkový film, od kterého není dobré čekat myšlenkové obohacení... 7/10 ()
Začnu od konce - právě tady si totiž tvůrci dost ulehčili práci a právě tak trochu odbytá koncovka ubírá snímku na dokonalosti. Jako velmi trefné, promyšlené a strhující podobenství o současné společnosti funguje jinak "Díra" bezvadně a vydá za tucet sociologických průzkumů dohromady. A jeden poznatek závěrem - daleko lépe se tento divácký zážitek snáší s plným žaludkem. ()
Galéria (27)
Zaujímavosti (11)
- Když jsou postavy na platformě, tak ta se pohybuje dolů pomaleji, než předtím. (LUKICKK)
- Trimagasi (Zorion Eguileor) a Goreng (Ivan Massagué) během filmu řeknou „obvio“ („samozřejmě“) 26krát. (Maulincio)
- Scenáristé David Desola a Pedro Rivero si ve filmu zahráli nahé muže v bazénku, kteří se začnou rvát o kus jídla. (Yoshimitsu)
Reklama