Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nenápadný úradník Trelkovsky si prenajme v Paríži byt, ktorého predchádzajúca nájomníčka, egyptologička Simone Choule, sa pokúsila o samovraždu skokom z okna. Trelkovsky navštívi Simone v nemocnici, kde sa zoznámi s jej priateľkou Stellou, s ktorou nadviaže vzťah. Postupne však nadobudne presvedčenie, že susedia sa proti nemu sprisahali aby ho dohnali k rovnakému koncu ako Simone... (STV)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (207)

misterz 

všetky recenzie používateľa

Ufff, ťažko komentovať. Isté je, že ide o vynikajúci thriller s hororovými prvkami. Majstrovské stvárnenie paranoidnej schizofrénie na filmovom plátne, kedy sa hlavný hrdina postupne mení na niekoho iného, teda on si to aspoň myslí. Začiatok je pomerne vlažný, ale dá sa to chápať vzhľadom na podstatu príbehu a charakteru hlavnej postavy. Film postupne naberá na atmosfére a čím ďalej tým viac vnára sondu do mysle paranoika, máme možnosť sledovať duševnú premenu od relatívne seriózneho človeka až na samé dno. Aj keď v závere všetko pekne graduje a dosahuje vrchol, niečo mi tu nesedí. Ten výkrik už sa mi zdal navyše, alebo ak nie, mohol to režisér ešte rozpracovať. Takto je to až príliš viacvýznamové a dá sa to vysvetľovať na veľa spôsobov. Inak maximálna spokojnosť a Nájomníka s čistým svedomím môžem len odporučiť, čas strávený pri tomto snímku oľutuje iba málokto. 85/100 ()

fcreading 

všetky recenzie používateľa

Nájomník od Polanského je prvotriedny thriller, spracovaný s množstvom napätia. Každý detail sa zdá byť súčasťou nejakého dôvodu, aj keď dej nám dáva zmysel len zriedkavo, strach z neistoty výborne dokresľuje celkovú pointu príbehu. Úžašne napätý, intenzívny klaustrofobický film, sa pomaly stupňuje a vytvára nám tak psychický teror z niečoho strašného. Polanskeho najvýznamnejší film a veľmi pôsobivý, ktorý si zaslúži veľký obdiv. ()

Reklama

Madison 

všetky recenzie používateľa

Zbožňujem všemožné hry s divákovými nervami, a tak som si Polanskiho temnú, náramne paranoidnú postavu Tellkovského značne vychutnávala. Polanski opäť pracuje s prvkami, charakteristickými pre Rosemary a aj tu má divák, ktorý sa ľahko nechá nachytať psychologickými manévrami, občas problém rozlíšiť medzi tým, čo sa deje v skutočnosti alebo len v znepokojivej mysli hlavného hrdinu. Príjemne absurdný, osobitý, myšlienkovo univerzálny, formálne syrový thriler, ktorý ma ani minútu nenudil. ()

gudaulin 

všetky recenzie používateľa

Řekl bych, poněkud přeceněný film. Nápad je dobrý, především v první půli, kde režisér rozehrává hru plnou znepokojivých náznaků a netlačí na pilu, má snímek slušnou atmosféru, v některých momentech je film i komediálně zábavný, přestože jde v první řadě o psychothriller s hororovou atmosférou. Bohužel v druhé polovině už scénář rozehrává až příliš divoké představení kolem psychózy hlavního hrdiny a postupného rozpadu jeho psychiky. Problém je i v tom, že Polanski herec zdaleka nedosahuje kvalit Polanskeho režiséra, takže platí, že filmy, kde se Polanski obsadí do hlavní role, jsou o poznání slabší. Právě tam, kde má film gradovat a ukázat paranoiu svého hrdiny, tak tam byl namístě nějaký charismatický herec typu Jacka Nicholsona. Polanski uhraje první půli, kde mu stačí ukazovat svůj nesmělý kukuč, ale tam, kde má rozehrát širokou paletu emocí, už selhává. Celkový dojem: 55 %. ()

Tomco 

všetky recenzie používateľa

spociatku velmi nenapadny film, ktory sa pohyboval v rovine akejsi pokojnej dramy (a uz vtedy to bolo moc zaujimave), no druha polovica zacne naberat na obratkach, a razom sa vsetko meni v mysticky psychohoror prepleteny roznymi scenarovymi vychytavkami.. v prvom rade vyborne napisane, v druhom paradne odohrate samotnym polanskim, ktory ma dokonale presvedcil o tom, ze je fantasticky nielen za, ale aj pred kamerou. a zaver, ten je sialene demonicky.. ()

Galéria (58)

Zaujímavosti (11)

  • Muž, který se v divadle upřeně dívá na Trelkovského je hudební skladatel Philippe Sarde. (Kulmon)
  • Podľa názoru francúzskeho hororového časopisu Mad Movies obsahuje film jeden z desiatich najdesivejších momentov v histórii kinematografie.
    (misterz)
  • Společně s Polanského filmy Hnus a Rosemary má děťátko tvoří hororovou trilogii, kde hraje důležitou roli byt. (Kulmon)

Reklama

Reklama