Reklama

Reklama

Fantazie

Trailer

Obsahy(1)

Nadčasové veledílo z dílny Walta Disneyho je báječnou směsí zvuku a obrazu, dnes navíc ve skvělé digitální úpravě! Na disku navíc naleznete objevné kometáře a zajímavé bonusy. Zážitek z filmu Fantazie tak pro vás dostane nový rozměr a generace diváků budou mít příležitost si tento hudební skvost užít jako nikdy dřív! Bez filmu Fantazie nemůže být žádná domácí kolekce Disneyho filmů úplná. Na vlastní oči spatříte hudbu, která ožije, na vlastní uši uslyšíte obrazy, které začnou zpívat, a srdce si tuto směs bude žádat znovu a znovu! (oficiálny text distribútora)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (96)

Radko 

všetky recenzie používateľa

Edukatívny (vzdelávací, náučný) Disney film je možné počúvať a pozerať aj ako doklad toho, odkiaľ a kam sa uberá animovaný film v komerčnej podobe. Dnes by niečo takéto nebolo možné - po prepočítaní hrabivých rúk ekonómov, očakávajúcich okamžitý zisk. Napriek vysokým ambíciám to však na jednotku nie je. Napríklad. Ružovučko načančaný príbeh poletujúcich anjelikov a Pegasov aj v svojich najdramatickejších polohách dramatickosťou nepredbehol drámu pri otváraní nového vrecúška s rôznofarebnými mäkkými želé cukríkmi. Takže, myslelo sa na vzdelanie a zároveň trošku aj nato, aby bolo miestami podané v tých mäkkučkých pastelovo ukľudňujúcich Disneyho farbách, veľkých okáľoch a ladne sa prehýbajúcich oválnych kriviek všetkých tvorov, nežne klipkajúcich veľkými mihalnicami. ()

Madsbender 

všetky recenzie používateľa

Tento komentár bude trochu netradičný. Najprv hodlám osvetliť a poukázať na spôsob, ako správne pristupovať k tomuto klasickému dielu z animačných štúdií Walta Disneyho. 1.) Nejedná sa o film primárne cielený na deti. Je nutné si uvedomiť, že Snehulienka z roku 1937 mala rating 15+, to jest mládeži neprístupný. Iná doba znamenala iné pomery, čím sa dostávam k bodu č. 2.) Samo o sebe je toto dielo animátorskou exhibíciou a prezentáciou dobových schopností vizuálnych mágov od W.D. Ako prvý disponoval revolučnou metódou reprodukcie zvuku, vďaka čomu získal prvenstvo aj v oblasti filmov premietaných v stereofonickom znení. 3.) Označiť ho za film v bežnom zmysle slova je prinajmenšom zavádzajúce, keďže je rozdelený na osem nesúvisiacich fragmentov, ktoré demonštrujú doslovné dostátie názvu ako vzdanie holdu imaginácii a fantázii bez hraníc. Samotné fragmenty sa líšia natoľko, ako je to len možné, takže sa tu stretávame s audiovizuálnym abstraktom v štýle experimentov 20. rokov (Rhythmus 21 Hansa Richtera a mnohé ďalšie), nadväzujúcimi obrazmi bez pevne ukotveného príbehu, ale aj klasického story-tellingu s úvodom, zápletkou, vyvrcholením a rozuzlením, teda konvenčným dramatickým oblúkom v medziach žánru. 4.) Objavnosť daného obdobia nemožno zopakovať, ani brať ako ospravedlnenie pre dnešný zážitok z filmu, ale jednoducho je potrebné ju brať do úvahy. Subjektívne pocity sú individuálne a ja ako vášnivý milovník klasickej hudby, animácie a rytmického spojenia zvuku a obrazu som napriek všetkému unesený. Pri sledovaní som mal priamu možnosť porovnávať s neskoršou animáciou, kde som bral v ohľad "modernejšiu" konkurenciu - napr. segment o zrodení Zeme a vývoji až po vyhynutie dinosaurov si v určitých sekvenciách nezadá s Fire and Ice Ralpha Bakshiho (1983), v iných zasa s The Land Before Time (1988 - 2007), čo len potvrdzuje nadčasovosť diela a len minimálny posun v sfére kresleného filmu. Za vrchol považujem práve tento, a záverečný segment súboja Diabla a "stvorení noci" s "nebeskou armádou", ktoré sú čo do prepojenia hudby s obrazom na najvyššej úrovni a zároveň najširšie divácky prístupné čo do vekových kategórií. Poslednou vecou, ktorá zaujme diváka znalého kontextu je opätovná demoštrácia relatívnej ideologickej slobody a uvoľnenosti dobového Hollywoodu, keď sa v tomto "filme" priamo stretávajú darwinizmus, grécka mytológia a kresťanské motívy, čo by dnes už tak poľahky neprešlo, a určite sa aj v tej doby našli takí, ktorým to nebolo po chuti. V dnešnej dobe televízie FOX, ktorá pranieruje LEGO Movie za démonizáciu biznisu, by však z toho bol hotový škandál. Záverom sa poďakujem Viva Musica Cinema, ktoré mi umožnilo vychutnať si tento nesmrteľný klenot, ktorého sledovanie mi narúšalo len menej priaznivé počasie a pár prítulných bezdomovcov. Jediným skutočným záporom filmu je tak stopáž, ktorá mohla byť vskutku o niečo kratšia - ale pocitovo na tom majú istotne podiel dva vyššie spomínané aspekty, takže 90%. ()

Reklama

Sdoom 

všetky recenzie používateľa

Nerozumím tomu, jak tohle Walta Disneyho mohlo napadnout udělat v roce 1940, ale díky bohu za to. Hudebně je to absolutní nádhera. Obrazově se střídají horší a lepší pasáže, ale jako celek to funguje. Dvě hodiny kupodivu docela utečou. Pro mě nejlepší část jednoznačně Stravinského Svěcení jara v kombinaci s animací období vzniku života na Zemi až po dinosaury. (Blu-ray, orig.) ()

mortak 

všetky recenzie používateľa

Rozhodně velkolepé a propracované dílo, které bohužel zkoumá "slepou uličku". Disney totiž k hudbě NIC nepřidává, pouze ji ilustruje, takže se nakonec z Fantasie vyklube didaktická pomůcka podobná výchovným koncertům pro základky ve filharmonii, které jsem jako malý absolvoval. To je ještě zdůrazněno vševysvětlujícím komentářem. A hlavně: chybí tu jedna podstatná složka hudby - erotika a vášeň. U Stravinského se ji podařilo obejít, ale u ilustrace Pastorální zoufale chybí a její absence nenávratně degraduje Beethovenovu hudbu. ()

berg.12 

všetky recenzie používateľa

Fantasia není nějakým souvislým filmem. Jde o originální a velmi pestrou filmovou koláž a pokus o spojení výtvarné techniky s vážnou hudbou. Film má svého průvodce, který jednotlivé animované bloky uvádí a svými komentáři celý film rámuje. Dalo by se říci, že úkolem hudebníků nebylo tentokrát vytvořit hudební podklad, ale úkolem výtvarníků bylo co nejlépe svými animacemi hudbu vystihnout, doprovodit a skloubit v jeden celek. The Philadelphia Orchestra provede skladatele od Bacha po Stravinského, animované nejrůznějším způsobem. Nejlépe podle mě vyznívají části s abstraktnějšími výtvarnými technikami. Části s dějem, od tance muchomůrek až po historii Země, už nemusejí korespondovat s představou posluchače, zvláště, pokud hrané skladby či operní scény znáte a máte představu velmi konkrétně odlišnou. A Beethovenova Pastorálka, doprovázená animovanými bakchanáliemi, je minimálně k pousmání. Za pozornost určitě stojí i intermezzo s Mickey Mausem. I když je pro mě Disney jedním z největších prznitelů klasické hudby ve filmové historii, tady se jí snaží být opravdovým partnerem. ()

Galéria (132)

Zaujímavosti (30)

  • Jediná skladba, kterou nenahrál Philadelphský orchestr, je "The Sorcerer's Apprentice" s Mickey Mousem. Tuto skladbu zahrál orchestr složený z různých hudebníků ve studiích Pathé v Culver City v Kalifornii někdy v letech 1938-1939. (HellFire)
  • Postupom času sa film skracoval a prišiel tak napríklad o sprievodné hovorené slovo v hraných sekvenciách. Tie v roku 1990 opätovne vrátili počas reštaurovania filmu, avšak zvukový záznam sa nezachoval, tak museli tieto scény nanovo ozvučiť a pôvodného herca predaboval imitátor. (BlueNeon81)
  • V roce 2012 vyhodnotil Americký filmový institut snímek 5. nejlepším animovaným filmem v historii. [Zdroj: afi.com] (vyfuk)

Reklama

Reklama