Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Portrét jedného z najväčších maliarov 20. storočia, Pabla Picassa, z pohľadu jednej zo žien jeho života. Píše sa rok 1943, Nemci okupujú Francúzsko. Mladá adeptka maliarstva Francoise Gillotová sa v kaviarni zoznámi s Picassom a prijme jeho pozvanie do ateliéru. Vie, že Picasso má povesť notorického lámača sŕdc, ktorý sa nevydrží dlho zaujímať o jedinú ženu, a vie aj to, že je od nej o štyridsať rokov starší. Je však fascinovaná jeho dielom i osobnosťou a preto sa pokúsi žiť po boku geniálneho umelca. Postupne však prichádza na to, že daň za život s ním nie je malá. Spoznáva Oľgu Chochlovovú, Doru Maarovú a Marie-Therese Walterovú, ktoré sa pre Picassa nikdy celkom nestali minulosťou. Francoise zisťuje, ako hlboko ich vzťah s ním poznačil. Rozhodne sa, že nezopakuje chyby bývalých Picassových mileniek a počas desaťročného vzťahu, z ktorého vzišli dve deti, si zachová vnútornú slobodu a nezávislosť. Počas týchto rokov bola maliarovou partnerkou i múzou a ako jediná z jeho žien dokázala nájsť silu na nový život bez Picassa. (oficiálny text distribútora)

(viac)

Recenzie (56)

jasiska 

všetky recenzie používateľa

Tento film som pozerala kvôli Antonymu Hopkinsovi. Samozrejme, bol skvelý, ale čo bolo na filme najlepšie bola Natascha McElhone. Jej postava sa z poddajnej mladej milenky stala silnou ženou a Natascha tento prerod výborne zahrala. Film mal síce pomalší spád, ale napriek tomu nenudil a dokázal ma osloviť. ()

majo25 

všetky recenzie používateľa

Výsek zo života známeho maliara by sa hodilo viac ako nazvať to životopisným snímkom. Najväčším záporom filmu ale je, že jednoducho nudí a ani hviezdny Hopkins či zaujímavá Natasha McElhonová v hlavných úlohách ho nedokážajú sami viac pozdvihnúť. Dve hodiny sledovať, ako sa Picasso presúva od jednej lásky k druhej, od jedného vzťahu ku druhému, nie je nič, čo by zaujalo a tak prevláda nuda. ()

Reklama

Jaňo 

všetky recenzie používateľa

Picasso je určite osobnosťou bez ktorej si sotva môžeme predstaviť 20.storočie. Odvážim sa použiť slovo legenda. Za jeho života, i po smrti vznikli mnohé biografické knihy či filmy o tomto veľkom človekovi. Jedni v ňom videli egoistu, lakomca a sadistu, zbabelca či pôžitkárskeho zbohatnutého príživníka. Iní ho brali za modlu, za revolucionára v umení a živote. Prinajmenej tak ako maľovanie boli jeho osudom ženy. S neuveriteľným entuziazmum sa priplietali do jeho života. Bol k nim naozaj taký nespravodlivý, že mu napokon prischla prezívka "gniavič žien". Tento film, je zrkadlom jednej jeho lásky, ukazujúci Pablovu anarchiu k ženám. K maľovaniu sa tu veľmi nedostanete, ale ak chcete pochopiť Picassa, toto je schopný odrazový mostík k jeho tvorbe... ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Ženy chcú mužov, ktorých nemôžu vlastniť a ktorí ich nebudú bezbreho milovať paradoxne práve preto, že po tom nesmierne túžia. Na bohémskom Picassovi videli iba tú charizmu a slávu, dokonca ani jeho peniaze si nemohli užívať plnými dúškami. Požierač všetkých naokolo dosiahol to, čo dosiahol práve tým, že ľudia okolo neho boli ochotní sa nechať požierať. Je to v rámci vesmíru nespravodlivé, ale tak to je. Určite nebude Pablo jediným príkladom v histórii, skôr jedným z mnohých. Rozhodnutie urobiť z Francois hlavnú postavu rozprávania považujem práve kvôli jej uhľu pohľadu ako najnezávislejšej ženy jeho života za veľmi šťastné. ()

Malarkey 

všetky recenzie používateľa

Nevím, jestli je to tím, že život Picassa moc neznám a filmový průmysl je mi blíž, ale když porovnám Antonyho Hopkinse jako Picassa a následně jako Hitchcocka, tak musím říct, že Hitchcock vyhrává na plné čáře. Skoro to vypadá, jak kdyby se Hopkins víc snažil. Tady hraje jak kdyby nic. Nebejt Nataschy a Julianne, tak je to totálně nevýraznej film bez ničeho hezkého. Zaplať pánbůh za ně, jinak bych tady snad zhebnul nudou. ()

Galéria (55)

Zaujímavosti (7)

  • Natáčení probíhalo v jižní Francii a Paříži. (Terva)
  • Volně natočeno podle biografie "Picasso: Creator and Destroyer" Arianna Stassinopoulose Huffingtona. (Terva)

Reklama

Reklama