Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojne bežný rodinný život bez akýchkoľvek výkyvov. Predáva poistenie, s rodinou žije za mestom, a do práce a späť dochádza pravidelným vlakom. Každý deň, už desať rokov, odkedy odišiel od polície. Dnešný deň sa moc nepodaril a rovnako ako vždy nastupuje do vlaku a teší sa domov. Zdraví známych sprievodcov, aj známe tváre. Dvere sa zatvoria, vlak sa rozbehne zo stanice a nič ešte nenasvedčuje tomu, že táto cesta bude úplne iná a že postava Liama Neesona si počas nej siahne na dno fyzických i psychických síl. Po chvíľke jazdy si k nemu prisadne atraktívna žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchú, trochu znepokojujúcu otázku: "Aký ste človek?" Pod vplyvom jej osobného kúzla aj obálky s peniazmi sa Michael nechá vtiahnuť do zvláštnej a smrtiacej hry. Musí vo vlaku nájsť niekoho, kto tam nepatrí. Keď neuspeje, príde o rodinu, ak uspeje, dostane odmenu. Odmietnutie sa neberie ako odpoveď. Vlak uháňa, tajomný vládca hry sleduje každý jeho krok a vzdialenosť do cieľovej stanice sa kráti. Než zastaví, šialená situácia vo vlaku sa premení v horúčkovité pátranie, bitky a streľbu. Je to hra alebo premyslený zločin? Kto je tajomný muž vo vlaku a prečo ho má nájsť? (Bontonfilm SK)

(viac)

Videá (11)

Trailer 8

Recenzie (500)

Kaka 

všetky recenzie používateľa

Neeson je sice pořád držák, ale v Commuterovi působí, že už toho má plné zuby. Jeho hrdina se sice trochu adaptoval situaci, tedy již to není ten neochvějný stroj na zabíjení jako v Taken, ale udýchaný 60ti letý pardál, který má co dělat, aby doklopýtal do divokého digitálního finále. Finále akčního thrilleru, který je posledním zvratem ukrutně předvídatelný, nicméně v jednotlivých slepencích momentek má slušné grády a jednu dvě opravdu dramatické a nápadité scény. Serra si evidentně jeden pořád to svoje a trilogii drží na vyšším standartu, než tomu bylo u Liama třeba v těžce degresivní Taken trilogy. I tak je toho ale už potřetí celkem dost a zatímco z kraje se obstojně daří budovat napětí a Vera Farmiga působí v těch femme fatale 5ti minutách jako zjevení z jiné planety, přehoupnutím do druhé poloviny se už vaří z vody. Ke konci pak jen na scénu poslušně přiskáčou ty zdánlivě nenápadné postavy, aby rozsekly scénáristické utrpení. Dá se to zmáknout, protože prostředí vlaku je jedndoduše atraktivní prostředí, to by Steven Seagal mohl vyprávět. ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Pokiaľ sa tu hrá na trilerovú strunu a akcia sa drží gitary a sekerky, všetko je v absolútnom poriadku. Akonáhle zistíme, že sme pred zeleným plátnom a začnú nám lietať vagóny nad hlavami, je zle nedobre. Ale povedzme, že sa budem tváriť, že som bol počas týchto pasáží na vécku a ono to nakoniec nevyznieva vôbec zle. Ľudia v modernej skorumpovanej a neprehľadnej dobe sa už nemôžu spoliehať na políciu a vôbec už nie na tých, ktorí nám vládnu, preto záštitu nad ľudstvom preberá silná stredná vrstva. Len škoda, že sa scenáristom nepodarilo k tejto myšlienke napísať aj chytrejší scenár. ()

Reklama

sniper18 

všetky recenzie používateľa

Liam Neeson a režisér Jaume Collet-Serra si evidentne sedia, ale zatiaľ čo ich predchádzajúce filmy prijímam veľmi kladne, každý z nich bol v niečom iný a zaujímavý, Commuter je už len trochu odlišná verzia ich spoločného Non-Stop a práve v tomto film zlyháva najviac, toto tu už bolo, dokonca len prednedávnom a v lepšom prevedení. A pritom dlhý čas ma to dosť bavilo, hlavný hrdina má normálne problémy, takže som mu fandil, aby ich čo najskôr vyriešil, prostredie vlaku mám veľmi rád, rozhovor s tajomnou neznámou má výbornú atmosféru, pričom položí viacero zaujímavých otázok a celá tá prvá polovica, kedy sa ešte film drží pri zemi a je z toho taká komorná kriminálka o hľadaní neznámeho pasažiera a rovnako čakaní na skutočnú motiváciu ľudí v pozadí ma to dosť bavilo. Ale potom sa to už začne kaziť, film síce zakčnie a naberie dosť dynamické tempo, takže sa na to určite dá pozerať, ale stratí to tú pravú atmosféru, celé je to už také umelé, nedôveryhodné a vykonštruované, že mi to už bolo celé jedno a prestalo ma zaujímať, ako to celé skončí. Inak obsadenie je očakávane stále slušné a filmu len pomáha, Liam Neeson má stále charizmy na rozdávanie, ale už mi príde, že ho táto jeho postava, ktorú v posledných rokoch často recykluje dosť unavuje, určite poteší duo Patrick Wilson a Vera Farmiga, ktorá ale mohla mať aj viac priestoru, rovnako ako Sam Neill. Osadenstvo vlaku už nie je moc známe, ale svoj účel splní. Akčná stránka je ale skôr sklamaním, no hlavne tým, že tu vôbec je. Toto mala zostať buď komorná kriminálka bez akcie alebo naopak plnohodnotný akčný film vo vlaku, takto je to skôr nefunkčný kríženec s dvomi priemernými súbojmi, z ktorých jeden je síce štýlový, ale príde mi ako z iného filmu a tu sa vôbec nehodí a niekoľko preakčnelých momentov, hlavne celé to veľkolepé vykoľajenie vyzerá veľmi zle. Takže aspoň na tie súboje sa dá pozerať, ale bol by som radšej bez nich. Jaume Collet-Serra sa síce postará o viacero zaujímavých vizuálnych momentov a prvú polovicu sa mu darí navodiť aj obstojnú atmosféru, ale to je tak všetko, toto mu až tak dobre nevyšlo. Takže celkovo to nebolo zlé, Neesona v týchto úlohách nie je nikdy dosť, ale už tu vidno, že to už vlastne nikoho ani nebaví. Aj napriek tomu, že ma jeho sledovanie bavilo, tak mi to príde ako taký zbytočný film, na ktorý sa veľmi rýchlo zabudne. 65% ()

tron 

všetky recenzie používateľa

„Nabudúce pôjdem autobusom.“ Hovadina, v ktorej nič nedáva zmysel. Vykráda sa kde-čo (Nebezpečná rýchlosť, Non-Stop), Liam Neeson sa objavuje v dvoch akčných scénach (bitka + havária), ale hoci sú zručne nakrútené, predsa len je bizarné vidieť v nich vychudnutého sedemdesiatnika (čím nechcem povedať, že ak by pribral 30 kíl, bolo by to lepšie). Vera Farmiga tu má ledva dve (!) scény, čo ale nevadí, lebo ju nemám rád (len mi príde zvláštne stavať na jej prítomnosti zápletku a trailery a nakoniec tu má trápnych 360 sekúnd). Megaodhadnuteľná, ukážkovo predvídateľná linka (Sam Neill a Patrick Wilson snáď viac klišé postavy ani dostať nemohli)? Máme. Vydieranie? Máme. Prostredie vlaku? OK, vlaky sú zaujímavé prostredie pre filmy, ale tomuto chýba výraznejšie napätie resp. napätie tu je na začiatku, no v strede začnete pochybovať o tom, či to celé bude dávať vôbec aspoň nejaký zmysel... a na konci pochopíte, že nie. Okrem samotného vlaku a (evidentne slabnúceho) Neesona potešia fajn vedľajšie úlohy pasažierov a personálu. V spoločných scénach Neesona a Wilsona som si nemohol nespomenúť na skvelý A-Team. Každopádne, len 2* si to asi nezaslúži. ()

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Som veľký fanúšik Neesonoviek a vedel som, že nebudem sklamaný. Škoda len evidentného a toľko spomínaného vykradnutia Non stop. Polovica filmu pôsobí klasicky veľmi dobre, super zápletka, hľadanie páchateľa, nejasnosti v tom, čo sa vlastne deje. V tom sme u Neesona na to zvyknutí. Nanešťastie to v poslednej tretine dramaticky trochu upadá, hoci tam by to malo práve gradovať. U hlavného protagonistu už vidno, že čas postúpil, ale hýbe sa stále skvele, aspoň teda pred kamerou. ()

Galéria (108)

Zaujímavosti (15)

  • Na konci filmu, když projede vlak zatáčkou a vykolejí, je Mike (Liam Neeson) po uvolnění řetězu a nárazu vlaku vymrštěn a naskočí na přední část posledního vagonu. Poté ale trosky vlaku (jeden vagon) spadnou za poslední vagon, tedy za zadní část, kde je Mike, ten však naskočil na přední část. Už když je zachráněn spolucestujícím, je vidět, jako by šlo o konec vagonu (dle směru pohybu pozadí). (marcel5)

Reklama

Reklama