Réžia:
Trey Edward ShultsScenár:
Trey Edward ShultsKamera:
Drew DanielsHudba:
Brian McOmberHrajú:
Joel Edgerton, Carmen Ejogo, Christopher Abbott, Riley Keough, Kelvin Harrison Jr., Chase Joliet, Griffin Robert FaulknerVOD (3)
Obsahy(3)
Neznáma nákaza terorizuje svet. Jej pôvod a počiatok nikto nepozná. Postihnutí sa menia na niečo desivé. Hlboko v lesoch žije so svojou rodinou, izolovaný od okolitého sveta, Paul (Joel Edgerton), ktorý sa snaží ochrániť pred pliagou svoju manželku Kim (Carmen Ejogo) a sedemnásťročného syna Travisa (Kelvin Harrison Jr.). Prežiť im pomáha striktné dodržiavanie istých pravidiel a hlavne nevychádzanie z domu v noci. Jedného dňa však okolnosti prinútia Paula svoje zásady porušiť. (sochoking)
(viac)Videá (4)
Recenzie (225)
Nápadité, vďaka záveru nútiace zamyslieť sa, no napriek snahe o vyvolanie desivej atmosféry, nedostatočne strašidelné. Čakal som atmosferickú pecku, dostal som komornú drámu, v ktorej sa viac rozpráva, než naháňa strach. Škoda, lebo ja milujem tieto lampášové horory, v ktorých je všade tma, pričom človek disponuje len sviečkou na baterky. ()
Po vypuknutí nákazy, ktorá ničí celé mestá, žije Paul (Joel Edgerton) so svojou ženou Sarah (Carmen Ejogo) a synom Travisom (Kelvin Harrison Jr.) uprostred lesov, na míle vzdialený od civilizácie. Rodina sa riadi zaužívanými pravidlami, ktoré zaisťujú bezpečnosť. Najdôležitejším pravidlom je to, že nikto nemôže v nočných hodinách opustiť dom. Keď však do domu počas noci vnikne nečakaný návštevník, ich život sa kompletne zmení. - It Comes at Night je hororom, ktorý spôsobil na hororovej scéne v zahraničí obrovský rozruch. Hlavne preto, že sa stal súčasťou článku, ktorý publikoval istý kritik z The Guardian. V tom článku vymyslel nový hororový subžáner, do ktorého zaradil horory The Witch a It Comes at Night spolu so zvláštnym filmom A Ghost Story, ktorý však k hororu nepatrí, takže ten môžem vynechať. Jeho myšlienka nebola zlá, ale aj napriek tomu sa stretol s výsmechom väčšiny ludí, ktorí pracujú v oblasti hororu. Prečo? Pretože nazývať niečo Post-Horrorom len preto, že dielo používa trochu iné žánrové postupy, hlavnými postavami nie sú teenageri a neobjavia sa tu ani lacné lakačky, je podla mňa absurdné. Potom by Post-Horrorom mohlo byť ktorékolvek významné dielo z osemdesiatych rokov, ktoré nasleduje štruktúru Psycha z roku 1960 a za vrchol Post-Horroru by musel byť považovaný Scream z roku 1996, pretože Wes Craven použil všetky hororové pravidlá a obrátil ich na svoju stranu. Podla mňa sa autor snažil len o to, aby opäť našiel cestu zdegradovať hororový žáner a snažil sa presvedčiť divákov o tom, že horor je mŕtvy. To však nie je vôbec pravda, pretože čísla u hororových filmov v kinách ukazujú obrovské zárobky a to ešte o pár dní príde tá najväčšia box office pecka v podobe It. Taktiež je zaujímavý fakt, že všetky tri ním spomenuté Post-Horrory, má na svedomí štúdio A24, takže skôr než o nový subžáner ide o prácu štúdia, ktoré má svoju víziu a do distribúcie posiela filmy, ktoré sa im do ich plánu hodia. Horor It Comes at Night sa mi páčil. Drží si parádnu atmosféru, má silné herecké výkony a to prostredie osamelej chaty uprostred lesa je velkým plusom. Od začiatku ma fascinovala kamera, s ktorou sa tvorcovia nebáli pohrať a nasnímali ukážkové zábery z lesného prostredia. Trochu zamrzí to, že scenár je miestami trochu jednoduchý, ale napriek pomalému tempu, ktoré v hororoch nemusím, som mal pocit, že sa neustále niečo deje. Existujú desiatky lepších hororov s touto témou, ale ten minimalistický a depresívny štýl spolu s opatrne budovaným napätím v It Comes at Night perfektne funguje, takže tento horor určite stojí za pozornosť. + herec z The Thing + herečka z The Purge: Anarchy a Alien: Covenant ()
Čekal jsem něco úplně jinýho, ale špatný to nebylo. Jen bude určitě hromada lidí zklamaná, je to přesně na styl It Follows a VVitch. A přesně proto tomu dám 4* Rozbor to nepotřebuje, každej si k tomu udělá vztah sám Ale ani překvapení (horor) roku a ani film (horor) roku v tom nevidím. Herecky a atmosférou je to moc super A pro blbečky: Horror to je, jen ne pro fanoušky velkoformátových jednotvárných kravin Howgh 4* a.k.a 80% ()
Horor se skvělou tísnivou atmosférou, malým, ale velmi zajímavě se rozvíjejícím dějem a zajímavými postavami. Navíc se tu i pomalu, ale účinně rozvíjí napětí. A finále docela drsné, teď tím nemyslím, že by to bylo brutální, ale tím, co se tam děje a jak se to tam děje. Na 5* to není, ale horor je to fakt dobrý. Konečně jsem na nějaký takový narazil, který by vyděsil, který by měl určité mystično. Už mě ty blbinky se zamaskovanými vrahy lezly na nervy. 4* ()
Snímek „It Comes at Night“ je takovým tím filmem, z kterého čiší nejistota. Nejistota je hlavním tématem, protože postavy žijí v nejistotě, netuší, jestli další den bude všechno v pořádku, ale je také hro na diváka, protože ten si není jistý, co se stane a může se stát skoro cokoli. A právě ta nejistota je i nosným prvkem celého filmu a patrně udrží diváka u filmu připoutaného. ()
Galéria (37)
Zaujímavosti (14)
- Pri natáčaní scény, kde Paul (Joel Edgerton) vypočúva Willa (Christopher Abbott), musel zvukový technik sedieť na strome pol dňa, aby správne nahral zvuk. (Pat.Ko)
- Obraz zobrazený na začiatku filmu má názov „The Triumph of Death“ („Triumf smrti“). Namaľoval ho Pieter Brueghel starší, od roku 1562 sa nachádza v múzeu del Prado v Madride. (Pat.Ko)
- Název filmu byl určen ještě před samotným scénářem. (griph)
Reklama