Reklama

Reklama

Morská slepota - skutočná cena námornej dopravy

  • Česko Temná stránka lodní dopravy (viac)
Španielsko / Francúzsko, 2016, 90 min (Alternatívna 52 min)

Obsahy(1)

90% percent všetkého, čo si kúpime, prichádza zo zámoria. Dokument odhaľuje fungovanie mocného, tajného a často neregulovaného biznisu, ktorý je kľúčom ku globálnej ekonomike, životnému prostrediu i budúcnosti našej civilizácie. (STV)

Recenzie (46)

mm13 

všetky recenzie používateľa

Chýba tomu drzosť a odvaha. Videl som iba 52 minútovú verziu a netuším, čo stihlo obsiahnuť ďalších 38 minút. Každopádne už od konceptu je tento dokument v obrovskej miere bezzubý, v istej rovine povrchný a investigatívnym by som to nenazval ani omylom. Popis "šokujúcich" skutočností okolo lodnej dopravy, ako je tu podaný - nepopieram, že pekne, názorne a v základných súvislostiach - taký by pri dnešných možnostiach zvládol aj priemerne snaživý maturant. Chcelo to ísť tam, kam sa bežný občan nedostane; chcelo to prinajmenšom konfrontovať špičky tohto priemyslu a vrcholných predstaviteľov vlád (o to sa ale ani nepokúsili)... a nie sa naťahovať so sekuriťákmi v prístave a poľutovať námorníkov (z povinnosti nezabudnúť ani na trpiace morské cicavce) a pridať pár hovoriacich hláv z výborov OSN, ktoré prd zmôžu. Už som napísal - chcelo to viac drzosti a odvahy! Potom by z toho možno vyplynulo čosi viac, než len prostriedok sebauspokojenia pre tvorcu (ktorý pozbiera pár cien) aj diváka (ktorý sa rozčúli pri pive a o to sladšie potom zaspí, že koľko sa on stará)... ()

Harry_ 

všetky recenzie používateľa

Skutečně komplexní dokument, který poukazuje na dopravu, o které se zatím málo mluvilo. Globalizace přinesla levnější dopravu (nebo spíš naopak?) a tedy i zboží , jenže jde o příklad typických externalit, které nikdo doce ny výrobků nezapočítává. Film tak sleduje kupčení s vlajkami (tedy vlastně jurisdikcí, podle které se loď musí chovat), lidmi, ekologické škody směrem do vzduchu i oceánu a zdravotní dopady přětížených přístavů. Řešení je naznačeno, ale je velmi složité a zdlouhavé. V tomto ohledu je vize pro Zemi a tedy i lidstvo neradostná. ()

Reklama

nascendi

všetky recenzie používateľa

Chabá ponuka hraných filmov v dostupných TV kanáloch ma núti obrátiť pozornosť aj k dokumentom. V tomto prípade som nebol sklamaný, dokonca príjemne prekvapený, pretože negatívny vplyv lodnej dopravy je napriek závažnosti iba minimálne pertraktovaný v médiách. Opätovne mi potvrdil, že ekonomická výhodnosť je iba na strane "šikovných" a všetci ostatní na ich šikovnosti strácajú viac, než si dokážu uvedomiť. A lodná mafia si veľmi dobre stráži legislatívne a iné akty, ktoré by im mohli prekaziť ich biznis. Veľký kus práce bude potrebné vykonať aj u zákazníkov - tých tuzexových pohrobkov - ktorí sú za exotickosť pôvodu alebo nízku cenu schopní a ochotní obetovať aj budúcnosť svojich potomkov. Kupovať na Slovensku jablká dovezené z Nového Zélandu považujem za zvrhlosť, na ktorú raz šeredne doplatíme. ()

Rocky88 

všetky recenzie používateľa

Komplexní dokument o "zákulisí" světového obchodu, přes které ovšem propluje téměř 90 % všeho, co se na naší planetě vyrobí. Obchodování s vlajkami, přetahování přes životnost lodí a používání "odpadu" místo paliva, s čímž souvisí i totální neekologičnost přepravy (přesto se politici raději pokrytecky orientují na restrikci emisí automobilů), magnáti, kteří obcházejí systém, dopady na přírodu - to vše se zde probírá. Dokument i na rozdíl od většiny ostatních nastiňuje řešení, které ovšem opravdu není jednoduché, protože by se muselo sáhnout do zisků právě těchto magnátů, a to, jak můžeme tušit, by se neobešlo bez výhrůžek či rovnou zvýšení cen přepravy a celosvětových inflačních tlaků. Nelehký úkol. ()

Everyone 

všetky recenzie používateľa

1 lod 3-3500 ppm oxidu siry, 1 auto v EU (euro V5) cca 10 ppm, 1 lod = 50 000 000 aut, 20 nejvetsich lod = 1 000 000 000 aut, ale na planete je 60 000 nakladnich lodi ... saze - astma, rakovina ... topi se vetsinou topnym olejem, ktery by jinak skoncil nekde na skladce v Bangladesi, je to levne palivo, ktere si schvalila organizace pro namorni dopravu IMO (International Maritime Organization)... ___ akusticke znecisteni - mrtvi keporkaci - sebevrazdy na plazi, nemuzou komunikovat - 90% jejich slysitelneho rozsahu (infrazvuk) je prehluseno lodnim motorem atd. ___ nikdo nevi, co je v kontejnerech - jen 2% kontejneru se kontroluje, dohoda je na 100% nedodrzuje se ___ lode pluji pod tzv. vyhodnou vlajkou - lode vlastnici napr. Nemecko, Japonsko, Norsko ... pluji pod vlajkou jnych statu - Panama, Liberie, Marshalovy ostrovy (3 nejvetsi flotily na svete - financuji IMO, ktera schvaluje predpisy - a oni si nebudou podrezavat vetev pod sebou, takze zmeny se prosazuji tezko - tyto staty haji zajmy svych neznamych majitelu - tim se nici priroda, zdravi vsech, podporuji se danove uniky, vykoristovani namorniku, globalni oteplovani, atd.), dale Mongolsko, Bolivie, Bahamy, Dominika - vetsinou danove raje ci neexistence minimalni mzdy, 40% namorniku pochazi z indonezie ___ lodni doprava je 2. nejnebezpecnejsi povolani na svete, po rybareni, rocne se utopi jednotky tisic namorniku ___ kazde 3 dny jedna namorni nehoda, vetsinou diky tomu, ze majitele neivestuji do udrzby ___ nejvetsi spolecnosti jako - Maersk - maji casto vetsi obrat nez softwarovi giganti - jako Apple nebo Microsoft, jmena vlastniku nejsou znama ___ pres to vsechno je lodni doprava nejefektivnejsi zpusob prepravy zbozi (ve srovnani s jinymi druhy dopravy) ()

Galéria (4)

Reklama

Reklama