Reklama

Reklama

Ostré předměty

(seriál)
Trailer
USA, 2018, 7 h 51 min (Minutáž: 53–62 min)

Tvorcovia:

Marti Noxon

Predloha:

Gillian Flynn (kniha)

Hrajú:

Amy Adams, Eliza Scanlen, Chris Messina, Patricia Clarkson, April Brinson, Violet Brinson, Taylor John Smith, Will Chase, Jackson Hurst, Catherine Carlen (viac)
(ďalšie profesie)

VOD (1)

Epizódy(8)

V osmidílné dramatické minisérii "Ostré předměty" inspirované stejnojmenným bestselerovým románem od spisovatelky Gillian Flynnové (Zmizelá), hraje držitelka pěti nominací na Oscara® Amy Adamsová v hlavní roli Camille Preakerové. Novinářka, která se v minulosti potýkala s duševními problémy, se vrací do rodného městečka Wind Gap ve státě Missouri, aby informovala o případu zjevných vražd dvou malých dívek. Zatímco se Camille snaží poskládat střípky traumatické události ze své minulosti, dostane se do konfliktu s panovačnou matkou Adorou (Patricia Clarksonová), znovu se uchýlí k řadě nebezpečných sebedestruktivních zlozvyků a až příliš se ztotožní s mladými oběťmi vraždy. (HBO Europe)

(viac)

Recenzie používateľa Anderton k tomuto seriálu (9)

Ostré předměty (2018) 

Rozhodne jeden z najdovážnejších tv počinov (nielen) poslednej doby. To, čo kedysi započal Lynch v Twin Peaks sa dnes berie ako normálka a hranice v odkrývaní falošnej malomestskej morálky a rôznych zákutí ľudských, či lepšie povedané ženských duší sa posúvajú stále ďalej. Určite by bolo zaujímavé porovnať s predlohou, ale aj porovnanie odlišného prístupu k téme "ženy a ich skurvený život" s Big Little Lies ponúka materiál na premýšľanie. Tam boli ženy predovšetkým obete mužov, tu sú obeťami samých seba a muži ich obeťami, na čo odkazuje aj pavúčí motív. A koniec koncov nie je od veci porovnať celkový výsledok aj s Valléeho filmovou tvorbou. Osobne mi celý seriál pripomenul témami, názvom a trochu aj spracovaním jeden tohtoročný nezávislý hororový kúsok, ale v určitom smere by jeho spomenutie mohol byť SPOILER (napr. tie miniatúry...). Seriál, ktorý polovica divákov po pár dieloch z celkom pochopiteľných príčin opustí, vážne to nie je pre každdého, a tej druhej pripraví ešte drásavejší zážitok, ako sa na prvý pohľad zdalo. Seriál o ženách, ktorý je k nim nesmierne krutý a zároveň kritický a v ktorom sú muži iba bábkami na motúzikoch, ale nakoniec sa aspoň trochu vzchopia... :) A záver je dôkazom, že každý koniec je novým začiatkom, v tomto prípade v značne ironickom zmysle. ()

Zmizet (2018) (E01) 

Expozícia ako sa patrí. Hlavná postava totiž nezlezie z plátna a okrem iného sa jej dostávame doslova do hlavy. Ako Američanka si ale môže povedať, že popíjať stále absolutku je zdravšie ako vysedávať v mekáči a popíjať kolu. Dá sa predpokladať, že pomalé tempo bude charakterizovať celý seriál, osobne mi ale to vyhovuje presne takto, snáď sa v tomto pocite budem ďalej iba utvrdzovať. Kamera sa zámerne vyhýba nejakej bližšej charakterizácii mestečka, ocitáme sa iba medzi budovami a pred krčmou, takže zatiaľ ani nevieme, ako to vo Wind Gap poriadne vyzerá, ale asi je to riadna diera. Kažopádne chovanie miestnych tomu jednoznačne napovedá. ()

Špína (2018) (E02) 

Áno, presne, špina. Pohreb, pavúci, mŕtvola v márnici, zápach z chlastu a ľahostajnosť. Vallée dobrie vie, prečo sem dáva subjektivizované flashbacky, ono sa pri nich veľa nenakecá a je to schodnejšie riešenie, ako by si mali Camille s matkou všetko po rokoch vyvrieskavať zoči voči v melodramatických výlevoch, aby sme sa dozvedeli niečo z minulosti. Kam povedie zmienka o žene v bielom, je ťažké vopred polemizovať, ale tak máme tu povedzme prvú stopu, i keď značne problematickú, pretože zuby... ()

Řešení (2018) (E03) 

Vo Fix sa dozvedáme pomerne dôležité udalosti z hrdinčinej, zrejme nie úplne dávnej minulosti a najmä aj o spôsobe jej uvažovania. Prelínanie prítomnosti a minulosti je tu zatiaľ najdôslednejšie, Vallée sa opäť ukazuje ako majster strihu, čo dokázal najmä pri "Sedmilhářkách" a bol by som rád, ak by sa odväzoval v tomto smere stále viac a viac. Myslím, že po tretej časti už musí byť každému jasné, či pokračuje alebo nie, v zápornom prípade to asi fakt nemá význam, toto nie je ani zďaleka pre každého. ()

Pach (2018) (E04) 

Scenár sa snaží dostať čo najhlbšie do myslí a pocitov postáv, čo má za následok ono kritizované / obhajované pomalé tempo. Takže vážne nejde o strhujúci detektívny thriller, ale o snahu o rozprávanie detektívneho príbehu psychologickejšou formou, čo mne osobne najviac bolo jasné práve v Ripe, preto na to takto polopate upozorňujem. Záverečná rapidmontáž spĺňa presne to, čo od Valleého očakávam, snáď jej nezrozumiteľnosť dostane smerom k záveru uspokojujúce vysvetlenie. Jedno ma napadá... ()

Blíž (2018) (E05) 

Tak pokiaľ som npísal, že v predchádzajúcej časti išlo najmä o ponor do myslí konkrétnych postáv, tak tu ide o takmer dokonalý ponor do myslenia a emócií celého mesta a tým, že ich tvorcovia všetkých nahnali na jednu celkom zvláštnu oslavu, urobili vynikajúci ťah. Myslím, že ide zatiaľ o najlepšiu epizódu, samozrejme už iba pre tých, ktorých seriál oslovil už od počiatku. Človek sa až čuduje spoločne s Camille, ako sa ľudia aj v takejto riti mohli naučiť čítať a písať... ()

Třešeň (2018) (E06) 

Pokiaľ očakávate nejaký posun hlavnej dejovej línie vpred, tak môžete byť riadne sklamaní. Pokiaľ sa stále chcete čím ďalej tým viac noriť do temnejších kútov duší hrdinov, tak práve Cherry je epizóda pre vás ako stvorená. Značnú časť strávime v spoločnosti oboch sestier, ich cesty na teenagerský večierok a akési ich zvláštne súrodenecké zbližovanie. Camille ukecať na nejakú pubertálnu hovadinu totiž nie je vôbec ťažké a obe baby si toho aspoň pod vplyvom povedia viac a sú k sebe úprimnejšie. A tým pádom sa o ich pocitoch dozvieme viac aj my. Chudáka mažela mi je stále viac a viac ľúto, ale tak vybral si sám, v akej rodine chce stráviť zvyšok života. ()

Pád (2018) (E07) 

"Kansas Cop" to krátko pred koncom pekne zhrnul a Camille natrel priamo do ksichtu. Situácia sa vyhrocuje, všetci sú na nervy, začína sa zatýkať, hlavná hrdinka si myslí ale, že pravda je niekde inde a bude ju bolieť podstatne viac. Smerom k záveru sa síce hlavná záhada príliš neodhaľuje, ale odhaľuje sa stále viac Camiilino telo a pritom vám napríklad docvakne, podľa čoho sú pomenované jenotlivé epizódy a že Amy, aby bola ako alkoholička uveriteľná, pribrala kvôli úlohe nejakých 7 či viac kíl oproti jej ideálu a ono to nejak nie je ani na škodu veci... ()

Milk (2018) (E08) 

To najlepšie na koniec. Príbeh sa nám uzatvára v nesmierne odvážnej epizóde, ktorá patrí rozhodne k najtemnejším finále v seriálovej histórii. Ćisté rodinné psycho, ktoré sa dosť ťažko rozdcháva nielen postavám, ale aj divákovi. Na základe Milk sa samozrejme hodnotí aj celý seriál a kto vydržal až do konca asi nebude sklamaný. Je zaujímavé skonštatovať, že ako Vallée brnkal pomalým tempom divákom občas na nervy, tak tu je možno v záverečnej desaťmunútovke až príliš skratkovitý. Záver síce hrá na prekvapivú nôtu, ale stále mám dojem, že to, kto z tohto blázninca vraždil, nie je až tak dôležité, pretože by ho v slabšej chvíli zastúpil niekto iný... ()

Súvisiace novinky

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

02.02.2024

Režisér Tim Burton se v současnosti plně věnuje postprodukčním pracím na svém nejnovějším snímku Beetlejuice Beetlejuice, jenž by měl vzít světová kina útokem letos v září, nicméně ani toto pracovní… (viac)

Zemřel režisér Jean-Marc Vallée

Zemřel režisér Jean-Marc Vallée

27.12.2021

Velice nepříjemná zpráva nás zasáhla krátce před koncem roku – oceňovaný kanadský režisér Jean-Marc Vallée zemřel nečekaně v pouhých 58 letech. Filmař stojící za oscarovým Klubem poslední naděje,… (viac)

Nové Mise uvítají starou tvář

Nové Mise uvítají starou tvář

03.02.2020

A teď jedna z těch hezčích castingových zpráv za poslední měsíce. Sedmý a osmý film v sérii Mission: Impossible přivítají zpět starého známého. Do akční franšízy Toma Cruise se totiž vrací kanadský… (viac)

Vítězové 54. ročníku festivalu MFF Karlovy Vary

Vítězové 54. ročníku festivalu MFF Karlovy Vary

07.07.2019

54. ročník největšího filmového festivalu v Česku je u konce. Festival byl zahájen snímkem Po svatbě, který doprovázela tvůrčí delegace v čele s herečkou Julianne Moore, režisérem Bartem Freundlichem… (viac)

Reklama

Reklama