Reklama

Reklama

VOD (1)

Paríž 1991. Mladý detektív Charlie rieši svoj prvý prípad -  vraždu mladej ženy. Pri skúmaní podobných prípadov odhalí niekoľko podozrivo podobných úmrtí. Počas ôsmich rokov  je jediným, kto uverí v existenciu sériového vraha. Vrážd pribúda, intervaly medzi nimi sa skracujú a Charlie sa stáva architektom jedného z nejkomplexnejších pátraní v histórii prípadov francúzskej polície. Film, inšpirovaný skutočným prípadom zabijaka Guya Georgesa, sleduje desať rokov usilovného vyšetrovania. (Film Europe)

(viac)

Videá (1)

Trailer

Recenzie (99)

kaylin 

všetky recenzie používateľa

Realisticky natočené francouzské kriminální drama, které evokuje starší francouzské filmy s herci jako Gabin nebo Delon. Přitom je to ale moderní, je to syrové a docela drsné, pokud zde dojde na záběry z místa činu. Zaměřeno je ale především na postavy a jejich vztahy a jejich rozvoj, čímž jde příběh trochu do pozadí. ()

classic 

všetky recenzie používateľa

Pozoruhodný francúzsky krimi - thriller, ktorý má jednu chybičku krásy, a to, že hneď od úvodu, predstaví podozrivého páchateľa, čo znemožňuje sa viac vcítiť do príbehu, lebo ak by som dopredu v podstate nič nevedel, tak o to zaujímavejšie to mohlo byť, k tomu sa ešte film sústreďuje na dve časové roviny, jednak Guya Georgesa ukazuje potom, čo ho chytili, ( t.j v roku 1998, v súdnej sieni, v roku 2001 ), pritom už vyšetrovatelia mali o ňom vedomosť, a pustili ho, on na oplátku, zavraždil ďalšiu mladú krásnu ženu. Vlastne, odkedy ho dolapili, odvtedy sa nachádza vo vyšetrovaciej väzbe + v súdnej sieni, kde zaň bojujú horkokrvní obhajcovia, pritom, zatiaľ Guy odmieta priznať vinu. Prvé dejstvo sa venuje dobovému Parížu, od roku 1991 a nasadenie polície + nádejný vyšetrovateľ Charlie, ktorý sa pustí do týchto prípadov - mladých, krásnych zavraždených žien, týmto pádom sa film prelína s druhou časovou rovinou, keď je Georges v súdnej sieni, a to je pre mňa - rušivý element, lebo sa zapozerám do retro štylizácie, t.j do vyšetrovacieho tímu, potom to občas tvorcovia prepísknu a strihnú to, to ma hnevalo. SK 1 v názve filmu - znamená sériový vrah. Guy Georges, prezývaný - Beštia z Bastille, bol zvrátený jedinec, ktorý sa zameriaval na mladé, atraktívne ženy, tie prepadával, znásilňoval, nakoniec ich dobodal, takto má na svedomí - 7 vrážd. Film samotný neukáže ani jednu akciu šialeného vraha, síce, áno, ale obeti sa podarí újsť, zavraždené ženy predstavuje obyčajným strihom, že ich vidím v nepríjemnej polohe, fotografie si prezerá detektív Charlie, ktorý sa zakúsol do prípadu, kde mu mierne preskakuje z ohavných činov, ktoré terorizujú Paríž. Film je takmer výborný, výborní herci v hlavných úlohách, jednak predstaviteľ Charlieho - Raphaël Personnaz i Adama Niane, ako Guy Georges, sú excelentní, zatiaľ čo Raphaël má dostatok hereckého miesta, Adama ho má málo, nezaujíma ma, že je v súdnej sieni, chcel som ho vidieť počas toho, keď to robil, nemuseli to ukázať v explicitných záberoch, aspoň náznakovo, takto prídu ako na bežiacom páse. Trochu mi to pripomína Se7en, Davida Finchera, ale Kevin Spacey, bol koľkokrát zoči - voči, húževnatým detektívom, takto strhávam plusové body ! Mali sa zamerať IBA na pátranie po Georgesovi, pridať ďalších 30 minút, rozšíriť hlavnú zápletku, nevenovať sa dolapeniu v úvode, potom by bol výsledok lepší... ()

Reklama

vitekpe 

všetky recenzie používateľa

Celkem dobra francouzska kriminalka. Jde o vysetrovani a hledani brutalniho (jak jinak) vraha zen v Parizi. Neni to akcni. Je to vysetrovani a hledani dukazu, spis teda konverzacka. Lze to bez problemu odkoukat, ale za par dni uz si na to nevzpomenete. Proste dalsi krimi. V roli vraha zaujal Adama Niane. Oproti tomu hlavni vysetrovatel/postava, delonovsky Raphaël Personnaz, jen tak nejak prosumel. ()

Arsenal83 

všetky recenzie používateľa

Veľmi komorné, na môj vkus až tiché prevedenie veľké a silné prípadu, ktorý trvalo tak dlho vyšetriť a pritom obsahuje v sebe zložky, ktoré stali za to dať do filmu a diváka šokovať. Namiesto toho je to pomalé, bez tempa, dialógové. Na druhej strane film dobre ukazuje kvality polície, ktorá niekedy pôsobí ako banda šmolkov, no a tiež to, že sériovým vrahom sa pri kvalitách niektorých príslušníkov naozaj môže stať hocijaký tupec. ()

Lukoboss 

všetky recenzie používateľa

Francouzi tohle umí. Takový ty oldschool poctivý kriminálky jim prostě vždycky šly a tady to není jinak. Případem se probíráme od začátku spolu s novým kolegou oddělení, kterej se stane maličko posedlým tím, aby vraha dostal. Ať se snaží, jak se snaží, tak cesta není jednoduchá a vždycky, když to už vypadá, že ho mají, něco tam nesedí. Toto je ovšem taky trochu kámen úrazu, protože se celou dobu tým detektivů spíš neúspěšně probírá případama zavražděných dívek, nedaří se jim moc ani případy spojit dohromady, no a aniž by došlo k nějakýmu zásadnímu objevu nebo zvratu, přijde obvinění, zatčení a soud. Je to takový z ničeho nic. Ale chápu, že to byla doba, kdy se s DNA až tak moc nepracovalo a asi to svým způsobem ve Francii byl i určitej průlom v dokazování trestných činů. Každopádně atmosféra je parádní jako za časů A. Delona a jemu podobných, takže zaujetí filmem určitě není malý, naopak dneska se tenhle čistej krimi žánr už moc nevidí. P.S. Trochu mně přišlo, že vrahovi obhájci ho až tak úplně nehájili - aspoň to tak působilo. ()

Galéria (16)

Zaujímavosti (11)

  • Na ilustráciu desiatich rokov, ktoré počas filmu ubehnú, využil Frédéric Tellier zmenu obrazu. Staršie zábery sú ešte "zrnité", charakteristické pre deväťdesiate roky. Ako čas plynie, je obraz stále jasnejší, pretože sa objavilo už HD. (Arsenal83)
  • Režisér Frédéric Tellier sa začal zaujímať o Guya Georgesa po tom, čo znásilnili jednu z jeho priateliek. Po naštudovaní si materiálu bol prípadom tak zaujatý, že sa okamžite rozhodol natočiť o ňom film. (Arsenal83)

Reklama

Reklama