Réžia:
Mike CahillScenár:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrajú:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (viac)VOD (3)
Obsahy(1)
Dr. Ian Gray (Michael Pitt) je mladý molekulárny biológ a vedec, ktorého životnou témou je výskum evolúcie oka. Práca ho celkom pohlcuje až do okamihu, keď sa na večierku stretne s krásnym tajomným dievčaťom Sofi a požiada ju, aby si mohol vyfotografovať jej nádherné oči. Oproti vedecky racionálnemu a profesionálne skeptickému Ianovi je Sofi divokým a nespútaným stvorením a tieto protiklady ich vzájomne priťahujú. Ich vzťah je intenzívny a pre Iana aj nečakane vášnivý, ale je krátky a skončí sa tragicky. Po drsnej životnej rane sa Ian ešte viac ponorí do svojej práce. O niekoľko rokov neskôr urobí spolu s kolegyňou Karen nečakaný objav, ktorý spochybní jeho neotrasiteľnú vieru vo vedu a zmení jeho skepticizmus voči mystickým a spirituálnym silám. Potvrdiť či vyvrátiť novú teóriu, ktorá by postavila na hlavu všetko, v čo ľudstvo doposiaľ verilo, môže iba cesta na druhý koniec sveta. Ian sa rozhodne riskovať svoju vedeckú reputáciu i vlastnú racionalitu a vydá sa na šialenú misiu, ktorá má len mizivú nádej na úspech. (TV JOJ)
(viac)Videá (7)
Recenzie (720)
|| Scenár: Mike Cahill | Hudba: Will Bates, Phil Mossman | Distribúcia: Fox Searchlight | Štúdio: Verisimilitude, WeWork Studios, Bersin Pictures, Penny Jane Films | Rozpočet: ? | Tržby: 574,000 $ | Ocenenia: Výhry: Sitges CIFF- Best Film (Mike Cahill), Sundance FF - Celovečerný film (Mike Cahill). Nominácia: Tallin Black Nights FF - Najlepší nezávyslý severoamerický film - || - Námet nie je tak výnimočný, jak samotné prevedenie. Na takú malú produkciu je to veľmi kvalitne odvedená práca, ocenená aj na Sundance FF. Najsilnejšiou devízou príbehu je nevypočítateľnosť, ktorú žial v záveru vystrieda hra na efekt a osudovosť. Za videnie ale tento "malý velký" film určite stojí, aj napriek tomu, že z geneticko-fyziologického hľadiska je ústredná myšlienka viac, než otázna... :) 70% | FullHD, THX, EN DTS | ()
Mám rád divné filmy s tajemstvím, které jsou chytře vystavěny a směřují k překvapení, co může být tušené, ale také vůbec nemusí. Všechny složky filmu jsou v báječné harmonii - vizuální stránka, hudba a samozřejmě herci. Zdánlivě nezáživné vědecké téma se promění v napínavé drama o hledání... Oči jsou fascinující orgán; lze se na ně dívat, zkoumat je a studovat, nebo řezat, vydloubávat a rozmačkávat (mistr Fulci by věděl, jak na ně). Režisér se nebojí dotáhnout jisté scény do možná divákem nechtěného konce, a tak tu s výtahem by jistě mnohé filmy pojaly naprosto jinak. Zde však splnila svůj účel. Nádherný film, který mi nakonec ani moc sci-fi nepřišel. ()
[imdb: 7.3/10] | me: Výborná citlivá a pútavá záležitosť, ktorá ma chytila za srdce.Herecky, scenáristicky a dramaturgicky zvládnute na jednotku. If I drop this phone a thousand times, a million times... and one time, it does't fall... just once, it hovers in the air. That is an error that's worth looking at. ()
Nevěřím na život po životě, jsem v tomhle směru spíše skeptik. Věřím na lásku, ale láskyplná první hodina tohohle filmu mi příliš neučarovala, pokud nepočítám fakt dokonalý oči Àstrid Bergès-Frisbey (jsou vůbec její? mně přijde že samotná herečka je má spíš tmavší) a hudební podbarvení, který filmu dávalo atmosféru. Skeptik neskeptik, co fakt musím vyzdvihnout, to je poslední půlhodinka, která má neuvěřitelnou sílu, ať už věříte či nevěříte, to si přiznejme do očí. Ze mě závěrečná scéna u výtahu vytáhla poměrně slušnej náhon slz podpořenej rozklepanou bradou, což se povede jen málokterému filmu. ()
Tak tu som asi niekde úplne mimo, alebo sú úplne mimo všetci ostatní. Sotva dve hviezdy (výprava a herci fajn) udeľujem filmu bez vnútornej logiky, bez uveriteľnej psychológie postáv a s neskutočne dementnými dialógmi, absolútne nepravdepodobným chovaním postáv a rádoby nezávislým cool feelingom. Radšej nejaký profesionálne natočený komerčný zábavný výplach plniaci svoju funkciu, ako pokus o niečo hlbšie, čo náhodou hrubo nevyšlo. Alebo niekomu pripadá normálne, (MIERNY SPOILER) ak matka vôbec nerieši svoje milované dieťa, ktoré má určitú vlastnosť, o ktorú tu celý čas ide a vyšle svojho manžela do sveta riešiť to isté ohľadom postavy, ktorá je mŕtva, pretože "it´s bigger than us"? Alebo sa nikto nezamyslí nad tým, čo vlastne záverečná pointa ukazuje/dokazuje a berie jednoducho ako fakt, že veci sú buď tak, alebo presne naopak? Nevadia nikomu dialógy plné boha/lorda/tvorcu, vedené tým najpriamočiarejším spôsobom? Čo tu hľadá postava Williama Maphotera a jeho veľavravný preslov vo výťahu? Žeby tušil, ako to celé skončí? Konfliktom viery a vedy sa PODĽA MŇA oveľa lepšie vysporiadal seriál LOST, ktorý mnohých sklamal, pričom lepšiu metaforu ľudskej duše by vo filmoch divák sotva našiel. Cahill sa snaží o niečo podobné, ale ja som mal bohužiaľ iba pocit že sledujem paródiu na myšlienky, ktoré sám prezentuje. ()
Galéria (28)
Zaujímavosti (13)
- Vůz, kterým Ian Gray (Michael Pitt) přijede v Indii k hotelu, je Škoda Superb. (Milan25)
- Po závěrečných titulcích je možné zhlédnout ještě jednu scénu. (romajz15)
- Sofiiny oči (Àstrid Bergès-Frisbey) byly digitálně přeneseny na Salominu, která má ve skutečnosti oči tmavé. (Geriel)
Reklama