Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chytrý právnik (Michael Fassbender), známy tým, že robí správne veci pre nesprávnych ľudí, sa pustí do nebezpečného obchodu s drogami, aby rýchlo zarobil... ale čoskoro zistí, že hoci chce mať všetko, možno bude musieť všetko stratiť. (Disney+)

Videá (28)

Trailer 2

Recenzie (670)

T2 

všetky recenzie používateľa

Rozpočet $25miliónovTržby USA $16,973,715Tržby Celosvetovo $71,009,334Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,411,447 //počet predaných kusov 62,162Tržby za predaj DVD v USA $4,110,973 //počet predaných kusov 182,901║ nevyspitateľný Scott, ktorý stále vie ukrutne prekvapiť, dejovo rozcuchané, otvorené a silné v detailoch v samostatných scénkach /75%/ ()

Xmilden 

všetky recenzie používateľa

Přestože je film neskutečně ukecaný a skoro na konci každé povídací scény mezi dvěma postavami se u mě dostaví WTF moment, tak i přesto mě film dokázal neskutečně zaujmout. Akce je minimum, ale když na ni dojde, je přímo ukázková a nakonec i ty dialogy jsou chytře napsané, přestože z nich občas trčí nějaký ten "mimořádný" spisovatelský obrat. Co ve filmu funguje na jedničku je zcela určitě Brad Pitt, nevím jak to ten chlap dělá, ale každá scéna s ním (jsou po hříchu jen 4) je mimořádná. Cameron Diaz je nesympatická svině, Javier Bardem jakýsi navoňaný trouba, Penelope je jen hezká ozdoba a Fassbender tak nějak tohle celé spojuje. Přestože v první hodině se člověk dost přemáhá aby tuhle šarádu nevypnul, nakonec to celé překvapivě funguje. 70% ()

Reklama

Madsbender 

všetky recenzie používateľa

Existuje oblasť pretínajúca vedné disciplíny matematiky a fyziky, venujúca sa predikabilite vzorcov chovania v komplexných premenlivých systémoch, ktorú nazývame teóriou chaosu. Zakladá sa na počiatočných podmienkach, extrémne citlivo reagujúcich aj na tú najmenšiu zmenu, ktorá sa prejavuje ako výchylka v ďalšom dianí. Tento jav je označovaný ako "motýlí efekt", vychádzajúc z termínu zaužívaného od pamätného prejavu Edwarda Lorenza na zasadnutí AAAS vo Washingtone 29.12. 1979: “Predictability: Does the flap of a butterfly’s wings in Brazil set off a tornado in Texas?” Pre túto teóriu existuje čiastočný predchodca v podobe Newtonovho zákona akcie a reakcie, ktorý hovorí o vzájomnom pôsobení protichodných síl medzi dvoma telesami (súčasne vznikajúcimi i zanikajúcimi), doplnený o reťazovú reakciu (nekontrolovateľnú reakciu, ktorá zaniknutím počiatočných síl nekončí). Ekvivalentom kognitívneho uplatnenia teórie chaosu v civilizovanom myslení je podľa spoločenského úzu svedomie, ktoré nám dovoľuje zvážiť naše skutky a ich ďalekosiahly význam. ////////// Prečo o tom hovorím: Tento morálny kód si so sebou nesú hrdinovia filmu The Counselor, ktorý rozvádza majstrovskú úvahu nad konzultantmi a šelmami v modernej spoločnosti. Je príznačné, že miesto, na ktorom sa má odohrať stret ich odlišných svetov, je na hranici medzi Texasom a Mexikom; tam, kde sa končia medze etiky a začína bezprávie. ////////// Šelma má štyri základné kvality. Je to hebká srsť (krása), bystrý zrak (inteligencia), dlhé štíhle nohy (rýchlosť) a silné pazúry (sila). V McCarthyho krutom svete, tak ako v tom reálnom, nedosahujú ľudia dokonalej vyváženosti týchto kvalít. Miesto toho prevažuje jedna z nich, ktorá ich definuje. K Laure patrí krása, k Reinerovi sila, k Westrayovi rýchlosť. Predsa však, a je to práve kvôli nedostatku ostatných kvalít, nedokážu odhadnúť a čeliť rádu vysokej hry, do ktorej sú zatiahnutí. ////////// Je tu však jeden človek, ktorý všetky tieto kvality má a využíva ich - živočíšna, dravá a chladne sa ukájajúca Malkina, ktorá sa sama pokladá za dokonalú šelmu. Ona ako jediná celkom odhodila svoju ľudskosť v záujme vyšších cieľov a postavila tak svoju obnaženú existenciu do nového svetla. Lenže netuší, že tým nedosiahla dokonalosti veľkých, pôvabných mačiek, len sama stratila čosi cenné. ////////// A potom je tu Konzultant. Bezmenná prázdna maska. Značkové slnečné okuliare a elegantný drahý oblek bez menovky. Vstupuje do hry s cieľom a myslí si, že ju dobre pozná. Tvári sa, že načúva ostatným, no ich slovám nevenuje pozornosť a neprikladá význam. Rovnako kamenne a bezstarostne prijíma Westrayove prezieravé varovanie pred rizikom, ako Reinerove rozprávanie o dráždivom erotickom predstavení Malkiny na kapote auta. Jeho zaslepenosť a tvrdohlavosť mu nedovolí spozorovať nebezpečenstvo a uvedomiť si nedozerné následky svojho nerozvážneho počínania. Pod ťarchou fatálneho reťazca udalostí sa však elipsovito vnútorne navracia k úvodnej scéne, a v zrkadlovo obrátenom odraze voči nej odhaľuje svoju hlboko ľudskú stránku. Nakoniec sa z neho stáva len kôpka nešťastia, hazardný hráč, ktorý vsadil všetko a o všetko prišiel. ////////// Predstavil som hráčov a hru, ktorú hrajú; teraz je na čase vysvetliť jej pravidlá. Oblúkom sa trochu vrátim na začiatok. Teóriou chaosu možno charakterizovať koncepciu snímky. Divák sa stáva ďalšou postavou v hre a aktívne sa zapája do kognitívneho procesu jej kryštalizácie. Film sleduje súčasne dve simultánne línie, medzi ktorými prechádza raz paralelizujúcim strihom, raz chronologickým strihom. Stredobodom prvej je počínanie Konzultanta, druhej "somewhere in Mexico" cesta nákladného auta naloženého drogami (tieto línie možno považovať i za priame stopovanie príčiny a následku - na dôvažok majú i ďalší význam; cesta, po ktorej auto putuje, natiahnutý drôt, priamočiara cesta k smrti - všetko sú to jasné, rovné línie, ktoré v jedinom okamihu pretínajú životy všetkých). Divákovi sú však informácie distribuované veľmi obozretne a s nutnosťou prehodnocovania až do úplného záveru. Vidieť film po prvý raz by sa dalo prirovnať k jazde vlakom, z ktorého okna vidíme zdanlivo nahodilé fragmenty, tvoriace finálny obrázok až v závere. Divák, ktorý nie je zasvätený do princípov a plánu, je prinútený ho vnímať ako reťazovú reakciu. Táto optika je prevrátená naruby až v poslednej scéne. ////////// Zvláštnosťou filmu je zámerné potláčanie tenzie a klasickej výstavby žánrového filmu, kde sa dôraz kladie predovšetkým na dramatickú gradáciu, napätie a akciu. The Counselor však v prvej polovici neprivádza diváka ani postavy k jasnému konfliktu, len náčrtu situácie. Nepodbieha a blíži sa tak nediváckosti. Hlavú rolu má hovorené slovo, ktoré nadobúda stále väčší význam. Do popredia vystupuje myšlienková rovina, ktorá prechádza do nekompromisnej fyzickej konfrontácie až od bodu vraždy motorkára a systematicky postupuje po jednotlivých hráčoch. Napriek tomu je tu tenzia utváraná inými spôsobmi - podpovrchovým napätím v rozhovoroch, sexuálnou dráždivosťou či samotnou mystifikáciou fragmentov deja, motivácií a akcií výrazne diverzifikovaných postáv. O to zásadnejší dopad má "eliminačný okruh", z ktorého ako víťazná jasne vychádza bravúrna štýlová vražda Westraya (Brad Pitt) v Londýne prostredníctvom zariadenia bolito (ktoré Reiner Konzultantovi podrobne opisuje na začiatku filmu. To znamená, že každé vypovedané slovo má svoj efekt a dopad na svet, i keď o ňom postavy nevedia, a táto otázka je preložená i do nášho sveta.). Konzultantova bezvýchodisková cesta k záhube neobsahuje ani náznak nádeje a dobrých vyhliadok. ////////// Film The Counselor možno opísať (voľne preformulovanými) slovami obchodníka s diamantmi, stvárneného Brunom Ganzom, ktorý krásne vystihuje i podstatu práce kritika - je to takmer dokonalý diamant, na ktorom len hľadáme nedokonalosti, pretože dokonalý diamant je len čistým svetlom. A tejto dokonalosti sa film veľmi blíži, no práve preto je možno menej filmom v obvyklom ponímaní. Skutočné zásluhy na tom, že ho považujem za najlepší film Ridleyho Scotta od dôb Alien však nemá samotný Scott, ani vynikajúci herci (nečakane civilný Fassbender, extravagantný Bardem, cool Pitt či sexbomba Diaz), ale jeden z najlepších spisovateľov dneška, Cormack McCarthy. 100% P.S.: Ako alternatívu a pokračovanie odporúčam komentáre užívateľov JitkaCardova a Havenohome. P.P.S.: Nutné vidieť rozšírenú verziu, ktorá údajne mnohé ešte rozvíja a dopĺňa. () (menej) (viac)

kingik 

všetky recenzie používateľa

S hovnocucem za pohádkovými zisky, nulovým DPH k lepším Alibabišovým zítřkům a s Ridley Scottem za zábavně provokativním a netradičním zpracováním seriozního tématu. Oceníte praktičnost a úspornost hovnocucu, jste-li ovšem členem drogového kartelu a zajímá vás pašování. Důmyslné a praktické využití septických vozů neocenil pouze advokát Michaela Fassbendera, což vedlo k tomu, že po přijetí pochybného kšeftu, už se dál nebude válet v posteli se svojí sličnou manželkou, neb k postelovým hrátkám by mu musela stačit jen její uříznutá hlava. Ale takový Honza Hrušínský má dost zkušeností s oddělením hlavy od těla ze Saxány a jistě by mu poradil, co v takové situaci dělat. Ale když se ocitnete ve smrtelné hře, je každá rada k tomu, abyste si zachovali hlavu na krku, drahá a náročná. A takhle se mně líbíš Ridley Scotte! Bez obsáhlých vyšetřovacích metod protidrogových jednotek film vůbec neosiřel, naopak mu to prospělo být jiný. K realizaci filmu se sešli dva veteráni. Jeden napsal scénář, Cormac McCarthy, druhý tomu dal režijní fazonu, Ridley Scott. Konečně se Ridley vysral na krajinářské kamerové výlevy a výlety, i když s filmem budeme poměrně dost cestovat po Jižní Americe a Evropě, a nechal se kochat ženskými vnadami, jmenovitě Cameron Diaz. V kterém jiném filmu ve vás vzbudí zájem termín "ošukat auto". To ani v pornáči nevymyslí, Cameron Diaz ale měla spásný nápad, jak přivést v úžas excentricky vyhlížejícího Javiera Bardema. A když erotika plápolá filmem, ani brutálních scén nezůstane divák ušetřen. Bude svědkem hodně realistického zhebnutí obchodního "příručího" Brada Pitta. Ano, do filmů Ridláka Scotta není nejmenší problém získat elitní herecké obsazení. A tak se i stalo. Všichni jsou ve svých rolí příjemně negativní. Po příkrých recenzích jsem film odkládal, po zhlédnutí nemám co kritizovat. I dialogy mě bavily, struktura filmu neodhadnutelná a originálně vystavěná. Menší projekty slavného režiséra na mě působí sympatičtěji, než jeho jakékoliv putování velkolepě nasnímanou krajinou. V tomhle filmu není nic ošizeno, má zajímavý scénář, je okořeněn erotikou, disponuje nápaditým a pestrým hudebním doprovodem, je technicky a vizuálně vybroušený, má velké herecké hvězdy a dvě hodiny stály za to. 90% ()

Cervenak 

všetky recenzie používateľa

Papierom šuštiace, ale k zamysleniu nútiace McCarthyho filozofovanie o morálke, skazenosti sveta a veľkom Zle (zosobnenom ženou, prirodzene) v príjemne vzadu sa držiaceho Scotta, ktorý sa celkom vykašľal na svoje režijné trademarky a nechal to na slová pána Cormaca a bez výnimky výborných hercov. A, tak ako v Biblii, aj toto (nie prvoplánové) moralizovanie je podporené poriadne krvavou apokalypsou. Jeden z najzaujímavejších filmov roka, vrstevnaté dielo idúce veľmi tvrdo proti diváckym očakávaniam. ()

Galéria (97)

Zaujímavosti (22)

  • Filmové spoločnosti sa snímke venovali od 16.4.2012 do 31.3.2013. Samotné natáčanie prebiehalo od 30.6.2012 do 5.10.2012. (De Large)
  • Konzultant (Michael Fassbender) odhodí svoj mobilný telefón a požičia si od dámy iný, neskôr vo filme však používa opäť ten zahodený. (De Large)

Súvisiace novinky

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

13.06.2023

Uznávaný spisovatel, scenárista a držitel Pulitzerovy ceny za literaturu Cormac McCarthy zemřel ve věku 89 let. Smutnou zprávu potvrdil jeho syn John McCarthy. Slavný autor měl na svědomí tak zásadní… (viac)

Ridley Scott chystá drsný western

Ridley Scott chystá drsný western

12.05.2016

S. Craig Zahler proráží do Hollywoodu. Autor románu Bone Tomahawk napsal a natočil jeho loňskou adaptaci a očividně s ní zaujal Ridleyho Scotta. Legendární režisér Blade Runnera nebo Vetřelce totiž… (viac)

Ridley Scott chce točit Marťana a Blade Runnera 2

Ridley Scott chce točit Marťana a Blade Runnera 2

26.08.2014

Většina režisérů si mezi svými projekty nechává rozpětí alespoň dva roky. Ridleymu Scottovi ale dovolená očividně nic neříká, jelikož od přelomu tisíciletí natočil jedenáct filmů. Hodlá… (viac)

Reklama

Reklama