Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V roku 2000 vypukla v severofrancúzskej obci Outreau aféra pohlavného zneužívania detí. Osemnásť osôb bolo obžalovaných a medzi nimi i hlavný hrdina filmu Guilty Alain Marecaux, do ktorého domu polícia vpadla v skorých ranných hodinách. Alain strávil vo väzení tri roky a neustále sa snažil presvedčiť sudcu, že nič nespravil. Postupne prišiel o všetko: manželku, deti, prácu... Niekoľkokrát sa pokúsil o samovraždu. Obrat v jeho živote nastal, keď matka zneužívaných detí priznala, že klamala a za pedofilov označila prakticky každého, kto sa jej znepáčil. Súd veril deťom a spôsobil tak najväčšiu justičnú katastrofu v dejinách Francúzska. (sochoking)

(viac)

Recenzie (120)

EvilPhoEniX 

všetky recenzie používateľa

Neskutečně silný film, kde opět Francie potrvrzuje své nesmírné filmové kvality. Miluji filmy ze soudní síně a zde byla atmosféra hodně dusná a znepokojivá. Hlavní hrdina je nespravedlivě odsouzen z velmi nepříjemného činu ( pohlavní zneužívání dětí) a dostává těžký psychický nátlak z každé strany. Při finálním rozuzlení drží divák ruce v pěst a má chuť spáchat něco nekalého. Hodně dobré 85% ()

Tosi 

všetky recenzie používateľa

Zdrcující studie charakteru falešně obviněného člověka z pedofile, jenž byl spolu s dalšími 15 lidmi neprávem odsouzen v tomto neuvěřitelném francouzském procesu k několika letům vězení. Hodně intenzivní drama, v němž Phillipe Torreton hrál zcela přesvědčivou one-man-show a za svou srdcervoucí touhu po přežití a svobodě, při níž prošel ohromnou fyzickou transformací, by zasloužil velké ocenění. ()

Reklama

Lucjen 

všetky recenzie používateľa

Tak ma po dlhej dobe niečo naozaj rozčúlilo. Od začiatku filmu som si kládla tie isté otázky: či sa naozaj takéto niečo mohlo stať a ako je to možné. Príbeh je sám o sebe emocionálne vyčerpávajúci a veta "podľa skutočnej udalosti" to ešte znásobuje. Ale Vincent Garenq a Torreton ho posúvajú vyššie, vytiahli z toho ešte viac, aj keď by človek povedal, že už sa to nedá. Prežívala som s Alainom každý moment a rozsudok. Nesmiem opomenúť ani matku zneužívaných detí, že som mala chuť ju uškrtiť značí o výbornom hereckom výkone. Film by mali povinne vidieť všetci, čo pracujú a budú pracovať v justícii. ()

nascendi 

všetky recenzie používateľa

Mám s týmto filmom problém. Posudzujúc príbeh, dospel by som k tomu, čo slušným slovom môžem označiť za rozhorčenie. Rozhorčenie nad súdnym a väzenským systémom, nad tým, že sa pre procesné pochybenia púšťajú zločinci na slobodu a v tomto prípade sa neuplatnila zásada, že vina musí byť dokázaná "nad všetky pochybnosti", že keď pochybí štát, nesmie sa to vybaviť pokarhaním vinníka, ale plným odškodnením obetí. O tom vo filme a asi ani v skutočnosti nepadlo ani slovo, lebo všetkých zaujíma každý detail o zločincoch a nič o obetiach. Americký porotný systém tiež nie je voči pochybeniam imúnny, ale jeho odolnosť je podľa mňa vyššia, ako inštitút vyšetrovacieho sudcu. Lenže toto je filmová databáza a nie právnická. A film bol podľa mňa pomerne rozháraný až chaotický a bolo v ňom dosť vaty, čo spôsobovalo stratu plynulosti a konzistentnosti deja. ()

majo25 

všetky recenzie používateľa

Emočne silne nabitý príbeh, ktorý by fungoval aj bez 'nálepky' "podľa skutočného príbehu". Pôsobí veľmi vierohodne, teda až na to policajné vyšetrovanie, súdne rokovania...takéto zaobchádzanie s človekom, ktorý si platí celý svoj život dane, by sa dalo očakávať skôr od bacharov vo väznici, tí naopak, sa správavali ľudski a mentálne vyrovnane. By ste to nepovedali, že takto sa k vám súdna moc zachová v západoeurópskej a vyspelej kapitalistickej krajine? Škoda, že nie všetko je vysvetlené , príp. je to zahrané do autu. Niektoré malé výhrady by sa dali nájsť k spracovaniu. V každom prípade, jeden z tých filmov, ktorý som 'zhltol' na jeden šup. ()

Galéria (15)

Zaujímavosti (6)

  • Philippe Torreton zhubl 27 kilogramů, aby ztělesnil Alaina Marécauxe vyhublého po 98 dnech hladovky. (bianci)
  • Film je věrnou adaptací knihy „Chronique de mon erreur judiciaire“ od Alaina Marécauxe, která byla vydána v květnu 2005. (bianci)
  • Filmový štáb neměl povolení natáčet na místech činu. Scény, které se měly odehrávat ve vězení v Beauvais, byly natočeny ve vězení v Belgii a scény z vězení v Amiens byly natočeny v Loos. Scény od soudu nebyly natočeny v Boulogne-sur-Mer, ale v pařížském regionu. (bianci)

Reklama

Reklama