Réžia:
Sang-soo HongKamera:
Hyung-koo KimHudba:
Yong-jin JeongHrajú:
Joon-sang Yoo, Sang-joong Kim, Seon-mi Song, Bo-kyeong Kim, Ee-seong Kim, Jong-hak Baek, Joo-bong Ki, Hyeon-jeong Ko, Jae-hong Ahn, Yoo-ram Bae, Hyunjin BekObsahy(1)
Seong-jun natočil čtyři filmy, ale nyní vyučuje na malém gymnáziu mimo Soul, kam přijíždí navštívit blízkého přítele. Když se mu nedovolá, začne bezcílně bloumat po městě, navštíví bývalou přítelkyni, setká se s kamarádem, filmovým kritikem Young-hem, či náhodně potká partu mladíků a rozhodne se s nimi vypít skleničku. Večer skončí v baru jménem Novel, kde spolu s Young-hem, profesorkou Bo-ram, vyučující film, a majitelkou baru Ye-jeon vedou hovory o životě a práci. Jeden z nejznámějších a nejoriginálnějších korejských režisérů současnosti Hong Sang-soo s lehkostí, nadhledem a nemalou dávkou humoru komentuje nejenom filmové prostředí, které bytostně zná, ale i lidskou snahu dávat význam i zcela nahodilým životním událostem. Bezprostřednost hereckých představitelů a časová neukotvenost filmu (některé scény i dialogy se cyklicky opakují) ze snímku činí zajímavý pandán k americkému snímku Richarda Linklatera Před úsvitem (Before Sunset). (MFF Karlovy Vary)
(viac)Recenzie (6)
Naprosto perfektní konverzační komedie, na které se se mnou bavil prakticky celý sál včetně jedné holky, která byla prakticky celou dobu zlomená v pase v záchvatu smíchu ()
46th KVIFF 2011 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Bukchon banghyang / THE DAY HE ARRIVES / Den, kdy přijíždí) ()
Týmto Hongovým filmom neuveriteľne pristane čiernobiela. Hlavne keď je zima. Umocní to atmosféru osamelosti s ktorou si často krát pohráva, ako s ústredným motívom svojich príbehov. To, čím je tento film príjemný a osviežujúci ( aj v rámci režisérovej tvorby) je neprítomnosť hlúpeho charakteru. Hlavný hrdina príde skrátka na návštevu za kamošom a stretáva na každom kroku ľudí, ktorých by stretávať nechcel. Niekedy je voči nim ústretový, inokedy nie. Plus sa snaží odosobniť od ľúbostných vzťahov ktorým často krát podľahne a ktoré ho prenasledujú na každom kroku. Citlivé, príjemné a v mnohom aj úsmevné - hoci nikdy nie vtipné. Koniec trochu vyšumí do prázdna, čo zamrzí. Inak sa mi to páčilo veľmi. A každá zo zúčastnených herečiek mala okolo seba až éterickú auru. Vďaka Hongovi, že ju vie zachytiť. ()
[KVIFF 2011] ()
Art-Film 2012 Nezdieľam nadšenie väčšiny ľudí ktorý mali možnosť vidieť toto "dielo"... Pri filme som dosť často zíval ale aj napriek tomu som neodbytne očakával zvrat ktorý však neprišiel a potom som s prekvapením zistil, že som 79 minút pozeral na to, ako si skupinka ľudí z filmového priemyslu každý večer popíja alkohol a aj takto opití dokážu byť neuveriteľne nudní! ()
Film Bukchon Banghyang režiséra Sang-soo Honga z roku 2011 je prevažne konverzačnou drámou v čiernobielom vizuálnom šate. Príbeh snímky sleduje bývalého režiséra Sungjoona (Jun-sang Yoo), ktorý sa vracia späť do Soulu na krátku návštevu. Či však divák v skutočnosti vidí, ako Sungjoonova návšteva dopadla, je otázne. Hongova snímka totiž opakovane pracuje s viacerými scénami, v ktorých sa objavuje Sungjoon a ďalšie postavy, pričom sú ale tieto scény vždy nejakým spôsobom zmenené, najmä ak ide o správanie či konanie postáv v nich. Gro však v každom prípade zostáva zachované, pričom ním v tomto prípade je nazeranie na medziľudské vzťahy s tým, že v strede sa vždy nachádza Sungjoon. Film v podstate stavia na jednoduchosti, ale práve vďaka nej dokáže fungovať. Konverzácie medzi jednotlivými postavami pôsobia autenticky a uveriteľne, protagonisti sa zaoberajú bežným životom a situáciami, ktoré so sebou prináša. Hongovej snímke navyše veľmi pomáha aj celková čiernobiela štylizácia. V nej dokáže vyniknúť chladná atmosféra zimného Soulu, ktorá jednoznačne patrí medzi veľké plusy filmu. Bukchon Banghyang v závere síce mierne "stráca dych", ale ako celok predstavuje kvalitnú a zaujímavú konverzačnú drámu, ktorej stávka na jednoduchosť v spojitosti s atmosférou vychádza. Nenápadný, ale prekvapujúco príjemný filmový počin. ()
Reklama