Reklama

Reklama

Hypermarket, jeho pán a otrok

(TV film)
Dokumentárny / Krátkometrážny
Česko, 2011, 26 min

Réžia:

Ivo Bystřičan

Scenár:

Ivo Bystřičan

Obsahy(1)

Dokument analyzuje pracovní podmínky zaměstnanců v českých hypermarketech, kde ochota vůči zákazníkům vysoce kontrastuje s otřesným přístupem k zaměstnancům. Stali se zaměstnanci už pouhým zbožím, kterému my, zákazníci, každým svým nákupem snižujeme dobu trvanlivosti? (oficiálny text distribútora)

Recenzie (26)

XR 

všetky recenzie používateľa

Tretiu * len za snahu venovať sa tejto téme, ktorej sa venuje málo pozornosti. Inak je dokument tak "zvláštne" spracovaný, preto nízke hodnotenie. Perlička: Na Slovensku sa jeden (najväčší) obchodný reťazec zaujímal o možnosť, či by bolo v súlade s právom aby predavačky za pokladňou mali plienky :-O To asi hovorí za všetko, čo sa týka týchto mega-firiem a ich vzťahu k najnižšie postaveným zamestnancom. ()

Illioplius 

všetky recenzie používateľa

Téma, ktorú tento dokument predostrel, si zaiste zaslúži lepšie spracovanie. Toto bolo žiaľ veľmi jednostranné, založené jedine na svedectvách niekoľkých ľudí. Nebadal som ani len snahu získať stanovisko z opačného tábora, čo je pre dokument veľká nevýhoda. Netvrdím, že tí ľudia tam klamali, ale mohli zveličovať, zamlčať niektoré skutočnosti a tak ďalej. Skrátka, takýto dokument môže zavádzať. Stále je to ale lepšie ako nič, lebo trebárs ja som dosiaľ o takomto probléme ani nevedel. ()

Reklama

Specs 

všetky recenzie používateľa

Hláška: Alice Strnadová: - "Nepřijatelný je třeba tohle, tzv. hranování, kdy zboží musí lícovat s hranou regálu, což tady teda moc dobře nejde samozřejmě, protože to zboží je jednotlivě. Ale tohle by byl obrovskej průser, protože to není prostě zároveň s hranou, jo, s hranou lišty. Víno srovnaný, žádné mezery mezi zbožím, obrovský problém, tohle je prostě úplně nepřijatelný. Neexistuje takovýhle místo mezi zbožím, tam prostě něco chybí. To zákazníka hrozně jako rozhodí, jo, když má takovýhle mezery mezi zbožím. To samý tady, všechno etiketou dopředu, hranovat, hranovat, hranovat. Měli jsme to na tom školení (smích). Zboží kaskádovitě vyrovnaný. Samozřejmě válcovat, válcovat, válcovat, tzn. neustále přehazovat to zboží podle dnů, i když se jedná o takhle trvanlivé zboží neustále kontrolovat." ()

Radko 

všetky recenzie používateľa

Prostredníctvom zopár pracovných osudov zamestnancov hypermarketov sa odhaľuje neľudská podstata obsahu pracovnej pozície týchto molochov každodennej moci. Obchodné siete lákajú zamestnancov aj zákazníkov do osídiel premakaných pravidiel. Následne sa do nich všetci zamotajú a namotajú na ne tak, že nik pomaly už nikam inam kupovať nejde. Len do Tesca, Lidla, Terna, Billy a Kauflandu Otrokmi hypermarketu (a jeho zdanlivým pánom) sa tak postupne stáva väčšina spoločnosti. Centrá miest neposkytujú zďaleka taký rozsah maloobchodných prevádzok ako v minulosti - všetko sa presúva do zväčša periférnych nákupných centier. Všetko v mene zisku. Zamestnanci neustále menenými pravidlami trpia, rovnako tak veľmi ľahko uplatniteľnými sankciami, v prípade nespokojnosti s ich výkonom. Prichádza, ak sa podriadení opovážia sťažovať na pracovné podmienky. Nacizmus a fašizmus oficiálne z vlád zmizli, no nahradili ich rovnako fašizoidné pomery v oblasti zamestnania. Týka sa to hypermarketov, korporácií a čoraz viac to preniká i do menších firiem. Pripútanosť pracovníka miestu bez možnosti sťažnosti. Odbory sú brané ako boľševický prežitok pre neschopných. ()

Abiosis 

všetky recenzie používateľa

*SUPERMEGAHYPER* Šokujúce a poučné. Obchodné reťazce ma dostali, priznávam, pretože obrovským výberom (čo mi však aj lezie na nervy v prípadoch, keď sa ma zmocňuje pri vyberaní z množstva druhov tovaru nerozhodnosť) sa im nič nevyrovná. A moderný človek toho predsa potrebuje hanebne veľa. Druhé priznanie má charakter mojej nevedomosti: netušil som, čo všetko sa skrýva za plnými a urovnanými regálmi - toľko práce a námahy zamestnanca, ktorý je často pod psychickým terorom z hora len preto, aby pestovaný a rozmaznaný zákazník náhodou nenadobudol pocit, že reťazec si (je)ho (peniaze) neváži. A veľmi často majú požiadavky na neho charakter nezmyselnosti. Verdikt v 1 vete: O vyžadovaní hlúpostí a o ústupe ľudskosti. 19.01.12 ()

Galéria (1)

Reklama

Reklama