Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jeden z najúspešnejších slovenských hudobných filmov režiséra Dušana Rapoša o prvých láskach a neláskach, priateľstvách i rozchodoch mladých ľudí. Príbeh veľkej lásky krásnej Zuzany (Eva Vejmělková) a skromného Olina (Jiří Bábek). Hrdinami príbehu sú 15-roční školáci, ktorí práve ukončili základnú školu a prežívajú svoje posledné prázdniny pred tým, než sa rozídu na rôzne stredné školy. Stredobodom všetkého je opustená vyschnutá fontána uprostred sídliska, kde sa všetci schádzajú. Hviezdami partie sú dve pekné dievčatá: Bela a Zuzka. Film však sleduje nielen ich osudy, problémy, pocity i chovanie v rôznych životných situáciách, ich lásky, omyly i uzmierovanie. Mozaiku dopĺňajú postavy ich rodičov, súrodencov a ďalších dospelých, medzi ktorými je výraznou postavou najmä starý pán Domorák (Miloslav Holub), ktorý mladých neustále kritizuje. Z partie sa najviac pozornosti venuje mladému budúcemu automechanikovi a muzikantovi Olinovi, ktorý sa z lásky k Zuzane rozhodne opraviť starú fontánu... (TV Markíza)

(viac)

Recenzie (192)

`barocco 

všetky recenzie používateľa

Námet a scenár: Karol Hlávka (na motívy románu Eleonóry Gašparovej Fontána pre Zuzanu) Toto je hlavny dovod pozeratelnosti prveho dielu fontanovej trilogie. Dalsie dva snimky F2 a F3 su uz scenaristicky z pera Dusana Raposa, a zda sa ze Rapos si nevie napisat aspon trochu zmysluplny scenar. Svojho casu jednoznacne velmi uspesny snimok, zostalo z neho nielen par peknych hitov ktore uz zrejme ani nezostarnu ale aj pribeh ktory nam pripomenie sidliskove leto rokov osemdesiatych.... ()

Anderton 

všetky recenzie používateľa

Niekedy si hovoríte, že je to príjemná nostalgia, inokedy, že je to bezpríbehová rozťahaná nuda s trápnymi dialógmi. Fontána je najdlhší videoklip v histórii slovenskej populárnej hudby. Nepoznám pozadie vzniku filmu, ale mal som pocit, že boli nahraté nejaké potenciálne kultové pesničky a niekoho napadlo k nim urobiť pohyblivé obrázky v celku, nie ako samostatné klipy. Bol to nápad, ako vieme, extrémne úspešný. Že to malo pred takmer 30timi rokmi zmysel a obsah mladých mal čím osloviť, je neoddiskutovateľné. Taká Pomáda pre slovenské a zčasti aj české publikum. 50%. ()

Reklama

Brano 

všetky recenzie používateľa

Nostalgický hudobný film pre mládež, ktorý rozpráva o osudoch niekoľkých ľudí. Príjemne herecké obsadenie a naozaj krásna kultová hudba, ale to je asi všetko čo zdobí tento film. Chýba tomu hlavne dej. Sú to len také poskladané časti príbehov o láske z pred paneláku. Ale musím uznať, že aj po rokoch ma film stále niečo do seba. ()

MikO_NR_1909 

všetky recenzie používateľa

S nevídanou noblesou implantované najväčšie hity slovenskej populárnej hudby, v tomto ohľade za Dirty Dancing nezaostávame. Ani v akomsi vzdore tínedžerskej vetvy voči dospeláckym autoritám - viď. česká obdoba Diskopríbeh. Rapoš je však veľmi amatérsky režisér. Celý dej je vlastne zosnovaný okolo klbka hitov, inak nemá akúkoľvek relevanciu. Záletné skupinky 15ročných školákov robia zle vždy a všade a do vyčerpania. Bez motivácie, bez logických vysvetlení, bez dôvtipu, skrátka sú zbytočné. Otázky kultu, ktorým sa film hrdí, sú tým posledným, čo ma v tejto chvíli zaujíma. ()

curfew77 

všetky recenzie používateľa

Dojemná a místy i mrazivá generační výpověď, která mě vždycky dostane, přestože jsem v paneláku strávil v mládí jen první tři roky života a z toho jsem si moc pamatovat nemohl. Dnešní mp3 generace to samozřejmě nemůže chápat, ale v osmdesátkách a tehdejším ČSSR to byl svého druhu kult. Rapoš sice nikdy nebyl bůhvíjaký režisér, tady ho ale na uzdě držel scénář a dramaturg. Vejmělková nejhezčí, co kdy byla, ovšem nesmírně sexy scény (a na svou dobu veleodvážné) mají i ostatní sídlištní kočky - dneska prsa pod mokrým tričkem nebo dokonce natvrdo venku nikoho neohromí, ale on se tehdy opravdu psal rok 1986... ;) Vytkl bych snad jen dost rozlítanou představovačku hlavních postav, po které má člověk až do půlky filmu menší zmatek v Zuzaniných sestrách a kamarádkách, a trochu nejapnou drsňáckou stylizaci prostřednictvím jednotvárného break dance - ale i to se snad tehdy prostě takhle bralo :) A pochmurná šedá paneláková atmosféra "vrátane" nočních maďarských autobusů značky Ikarus v ulicích Bratislavy je prostě neopakovatelná a neodolatelná. 85 % a fakt je mi strašně líto, že tenhle film už dnes asi nikdo moc nechápe. PS: Je to tak samozřejmé, že bych na to málem zapomněl: hudba a texty jsou pochopitelně skvělé, Ak nie si moja je dodnes erbovní ploužák slovenské pop-music, Viem čo nechcem mile přímočará vypalovačka a Prvá láska z úvodních a závěrečných titulků zase pro mě jedna z pěti nejlepších věcí od Elánu - ačkoli to Elán není, to jen Ráž zpívá písničku od Patejdla :) PS2: Povšimněte si hlavního milovníka Jiřího Bábka, kterého (což jsem až dodneška VŮBEC netušil) najdete třeba ještě o 19 let později balit mladinkou Lauru v Renčově a Vieweghově Románu pro ženy! ()

Galéria (5)

Zaujímavosti (32)

  • Autor hudby Vašo Patejdl nemá na film veľmi príjemné spomienky, lebo tesne pred začatím natáčania hudobného filmu v roku 1985 sa nepohodol z frontmanom skupiny Elán Jožom Rážom a z kapely ako jej zakladajúci člen po 17 rokoch odišiel. Do skupiny Elán sa Vašo vrátil až po 11 rokoch a hrá v nej dodnes. (Raccoon.city)
  • Fontánu navrhol architekt Miloš Kalina a počas striekania vody bola napojená na dve hasičské autá. (Raccoon.city)
  • Vašo Patejdl sa kvôli práci na iných projektoch nezúčastnil natáčania a známe hudobné hity napísal len podľa obrázkov z filmu. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama