Réžia:
Ron HowardKamera:
Salvatore TotinoHudba:
Hans ZimmerHrajú:
Tom Hanks, Ewan McGregor, Ayelet Zurer, Stellan Skarsgård, Pierfrancesco Favino, Nikolaj Lie Kaas, Armin Mueller-Stahl, Carmen Argenziano, Thure Lindhardt (viac)VOD (4)
Obsahy(2)
Práve vo chvíli, keď rakvu s telom nedávno zosnulého pápeža ukladajú na večný odpočinok, podarí sa skupinke zanietených vedcov pracujúcej pod dohľadom cirkevných hodnostárov vytvoriť antihmotu – na ich veľké zdesenie však krátko po tomto obrovskom úspechu zistia, že jeden zo zásobníkov s vysoko explozívnou antihmotou zmizol! Temer v rovnakom čase ktosi uniesol štyroch kardinálov, ktorým sa pripisovali najväčšie šance stať sa novým pápežom – a na mieste činu zanechal odkaz od Iluminátov, azda najmocnejšieho tajného bratstva histórie a úhlavného nepriateľa katolíckej cirkvi! Vatikán z pochopiteľných dôvodov nechce verejnosť zasvätiť do všetkých podrobností hroziacej tragédie, a tak sa Švajčiarska garda rozhodne požiadať o pomoc harvardského symbológa Roberta Langdona (Tom Hanks), ktorý je v tomto odbore nepochybne najväčšou kapacitou súčasnosti. V spolupráci so záhadnou talianskou vedkyňou Vittoriou Vetrovou (Ayelet Zurer) sa Robert zúfalo snaží čo najrýchlejšie zanalyzovať a vyhodnotiť všetky dôkazy a nájsť spôsob, ako zabrániť únoscom ohlásenej plánovanej vražde všetkých kardinálov. Zdá sa však, že boj s časom nemajú šancu vyhrať! Čím hlbšie do celej záhady sa totiž ponárajú, tým hlbšie a temnejšie priepasti sa pred nimi otvárajú. Jednotlivé čriepky viac ako 400 rokov starej skladačky pozostávajúcej z prastarých symbolov, ktorej rozlúštenie je jedinou nádejou Vatikánu na prežitie, sú navyše roztrúsené v rôznych kútoch večného mesta – v zapečatených kryptách, nebezpečných katakombách, opustených katedrálach... A dokonca i v samom srdci najtajnejšej a najstráženejšej podzemnej hrobky sveta! (TV Markíza)
(viac)Videá (7)
Recenzie (1 531)
Anjelov a démonov som videl až po Da Vinciho kóde a Inferne a musím povedať, že ide o jednoznačne najlepší diel. Tom Hanks je tu najsympatickejší (resp. aspoň trochu sympatický, v zvyšných dvoch častiach nie je sympatický vôbec) a snímke veľmi prospelo, že aj najnepodstatnejšia rola nie je obsadená slávnou hollywoodskou tvárou. Je tu síce Ewan McGregor, ale potom už len tehotná manželka hlavného hrdinu z Mníchova, jeden starý Nemec a jeden o čosi mladší, ale aj tak už relatívne starý švédsky. Filmu pomohlo, že postavy nie sú obsadené slávnymi, ale kvalitnými hercami vrátane tajomného zabijaka, ktorý vykosí polovicu Vatikánu a charizmatického inšpektora Olivettiho s tvárou sympaťáka (pozor, idem na to) Pierfrancesca Favina (!). Kým prvý a tretí diel série pôsobili napriek slušnému rozpočtu ako televízne filmy, Anjeli a démoni vyzerajú sebavedomo a filmovo. I tak ale nechápem, čo na tomto preboha mohlo stáť až 150 miliónov. Snímka ich každopádne na celom svete zarobila 485, takže nikto v štúdiu určite nenadával. Nielenže výprava je kvalitná (a svojím spôsobom fascinujúca – predsa len, vatikánske zákulisie nevidíme v každom druhom filme), ale poteší i dunivá hudba a relatívne drsné úmrtia. Zápletka o vraždách vo Vatikáne a s tým súvisiace dejové linky sú fajn, ale samotný scenár je napísaný rutinne, za čo David Koepp raz pôjde do pekla (niektoré zvraty sú vskutku béčkarské a až úsmevne predvídateľné). ()
Pokračovanie bolo na spadnutie ešte pred vypustením dvojky do kín a nebudem predstierať, že som sa netešil. Očistený od znalosti knižnej predlohy ale jasám aj po tomto spojení Howardovej réžie a Hanksovej, kvalitne odvedenej práci. Je síce jasné, že Howard nikdy nebude blockbusterovým režisérom, i keď tržby tomu nenasvedčujú, ale jeho skutočná sila tkvie s jednoduchých, komorných snímkoch, určených pre užšiu škálu diváckeho spektra. Keď tomu ale poriadne prikúri, dostane kvalitný námet, tak dokáže, že s ním treba rátať aj na plátnach kín, a to nielen v klubových predstaveniach. Príbeh je opäť opradený záhadami, skvelo nadväzujúcimi šiframi, symbolmi a podobnými hlavolamami, na ktoré sme zvyknutí od čias Indyho. Ja to stále žeriem, a aj keď je atmosféra naozaj temná a mysteriózna, Hanksov profesor Langdon si neodpustí párkrát vypustiť skvelú hlášku, ktorá pripomenie, že má ísť o veľmi dobre osolený popcorňák. Takže šup ho sem s ďalším sfilmovaným Brownovým príbehom, ale medzitým, by Ron mohol znova odbehnúť natočiť nejakú chuťovku. 80%. ()
Keby sa Robert Langdon spojil s Benom Gatesom, riešili by všetky záhady života, vesmíru a vôbec tak rýchlo, že by ich kameraman nestihol sledovať. Diváci už vôbec nie :-) Anjelov a démonov som čítala ako jedinú knihu od Dana Browna, lebo som ju kedysi dostala na Vianoce. Zhltla som ju takpovediac na pár dúškov, ale nepovažujem ju za nič svetoborné a odvtedy som nepocítila potrebu čítať nič ďalšie od Dana Browna. Každý dobre napísaný triler človek zhltne, zostane mu zopár spomienok na zopár hrozivých scén a tým vklad knihy do života končí. Aspoň do môjho. S filmom je to rovnaké - aj napriek mnohým nelogizmom to ušlo ako akčný popcorňák na jedno pozretie. Občas dokonca napínavý, i keď aj ten, kto nečítal knihu, nemá problém vytušiť čo a ako bude. Langdon je neznesiteľne dokonalý, ostatné postavy sú čiernobiele a Ewan McGregor mi v roli duchovného neustále pripomínal Tobeyho Maguirea zo Satan's Alley :-D Jediný, na koho ma naozaj tešil pohľad, bol Armin Mueller-Stahl. 2,5* ()
Opravdu dobrý film mého oblíbence Rona Howarda. Jistě, je to velkofilm pro masy, ale je to film, u kterého se více než dvě hodiny rozhodně nenudíte. Dostanete se dokonalými záběry kamery do zákulisí Vatikánu a katolické církve v období konkláve, řešíte s Tomem Hanksem coby profesorem Langdonem význam tajemných symbolů společensví ILUMINATI, budete sledovat Ewana McGregora na herecké cestě od Velké ryby k Velkému Rybáři:), podíváte se do historických chrámů Věčného Města Říma, k tomu jako bonus exkurze světem mikročástic a antihmoty ve švýcarském CERNu,... Napětí se dá krájet jako ve správném thrilleru (mimochodem: víc než předchozí Howardovu Šifru mistra Leonarda mi to připomnělo slavný Fincherův thriller Sedm) a závěr - ten Vás rozhodně překvapí. A hudba - báječný Hans Zimmer: http://www.youtube.com/watch?v=XntNDh4VwWY . ()
Je až s podivem, jak se do adaptací spisovatele Dana Browna ženou slavná jména (říkal někdo, že to tu smrdí penězi?). Ron Howard si dává druhé dostaveníčko společně s Tomem Hanksem a tentokrát kromě kratšího účesu přijali také lepší "partnerku" Sherlocka Bonda Ayelet Zurer, skvělého a kultivovaně vypadajícího Ewana McGregora, drsného Stellana Skarsgarda a třeba ještě vynikajícího Armina Muellera-Stahla. Plejáda skvělých herců ve filmu podle brakové knihy... Smutné? Komerce. Film předchází Šifře, ale Howard se z ní viditelně nepoučil. Film má střídá lepší okamžiky se slabšími, tempo je nevyvážené, hádanky v podstatě nejsou hádanky (ani efektně vizuálně zpracované nejsou...), ale monolog Roberta Langdona a všemu dává korunu neuvěřitelně průhledný příběh. Odlišnosti oproti knize nemá cenu komentovat a efektní finále je opravdu pouze efektní... Slabé napětí a pochybná motivace i myšlení postav (máme pistoli až jako poslední možnost, jak se odsud dostat:)). Na druhou stranu pro nenáročného diváka to může působit jako dobrých 138 minut oddechu bez nutnosti myslet (čímž by přišel o všechno kouzlo filmu, jen u mě to je někdy těžké...). Několik dobrých scén a snaha o monumentální záběry a autenticky vypadající makety nestačí, Rone. Krom toho dvojice Koepp a Goldsman je ztělesněním zla a naopak Hans Zimmer je poslední jistotou hudebního nebe. ()
Galéria (70)
Zaujímavosti (41)
- Přestože k událostem v knize, podle které je film natočen, došlo předtím, co se událo v Šifře mistra Leonarda (2006), film byl napsán a natočen jako její pokračování. (HappySmile)
- Na začiatku filmu sa pri urýchľovaní častíc v CERN-e pred vetou "Accelerating the beam" ("Urýchľovanie") mihne medzi vedcami slovenská vlajka. (DJW)
- Spoločnosti sa rozhodli film natáčať v "ekologickom duchu". Miesta natáčania sa vyberali podľa toho, ako ďaleko sa nachádzali a koľko pohonných hmôt by sa spotrebovalo cestou. Kulisy sa prevážali v kamiónoch, aby sa nemuseli stavať nové a všetky rekvizity použité vo filme sú uskladnené pre ďalšie použitie alebo ich darovali na charitu. (Greenpeacak)
Reklama