Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Paríži v roku 1900 fantóm s oceľovými pazúrmi namiesto rúk zavraždí manželský pár. Jediným svedkom udalosti je Sonia, dcérka oboch zavraždených. O dvanásť rokov neskôr sa rímsky švihák Luca staví, že prebdie noc v miestnom novootvorenom múzeu voskových figurín, ktorého tvorca Boris Volkoff je špecialistom na technicky brilantné stvárnenie slávnych vražedných scén. Luca stávku prehrá. Krátko nato sa dospelá Sonia - v snahe čeliť traumatickému zážitku z detstva - zamestná v tomto múzeu ako kostymérka. S prekvapením zisťuje, že ateliér jej zamestnávateľa pripomína skôr vedecké laboratórium než sochársku dielňu. Rýchlosť, s akou do múzea pribúdajú nové exponáty je priamo úmerná rýchlosti, s akou sa v okolí strácajú ľudia. Novinár Andrea zaujímajúci sa o záhadné zmiznutia vytvorí so Soniou dvojicu, ktorá postupne odhalí nielen tajomstvo figurín, ktoré sú "ako živé", ale i záhadu parížskeho fantóma. Stivalettiho invenčná variácia je v poradí treťou filmovou adaptáciou poviedky Gastona Lerouxa Voskové múzeum. Film, ktorého scenár podľa námetu Daria Argenta napísal Lucio Fulci mal byť ďalšou položkou vo Fulciho filmografii. Po jeho predčasnej smrti prevzal režisérsku stoličku Sergio Stivaletti, majster špeciálnych efektov a častý spolupracovník oboch legendárnych talianskych hororových ikon. VOSKOVÁ MASKA je prvým filmom talianskej hororovej školy s uplatnením CGI efektov (computer-generated imagery). (MIMIC)

(viac)

Recenzie (19)

corpsy 

všetky recenzie používateľa

Drsný a strašidelný. M.D.C. je skvelou pastvou pre hororových fandov a ešte lepšie pre tých, ktorý obľubujú hlavne italo gore festy. V hrôzu vyvolávajúcich scénach sa snímku naozaj darí, čo ešte umocňuje podmanivá hudba. O dosť horšie to ale je už pri dialogových scénach, ktoré sú proste bieda a kazia celkový dojem diela. Výborné finále, ktoré možno zabrdne to celkom iného žánru fantastického filmu, nás ale nechá na tú nehororovú vatu zabudnúť. ()

J*A*S*M 

všetky recenzie používateľa

Celkem vypovídající průřez hororovou Itálií. Trocha šedesátkové gotiky, trocha sedmdesátkového gialla, špetka gore, hezký vizuál, tragičtí herci vypouštějící z úst ještě tragičtější repliky a všeobjímající nablblost, neřku-li demence. V jednotlivostech se u toho dá bavit, ale jako celek film vážně trpí tolik typickými neduhy italské hororové kinematografie (kterým se v historii dokázalo vyhnout tak smutně málo snímků!), že to prostě nelze zcela přehlédnout. ()

Reklama

Astaroth12 

všetky recenzie používateľa

Dobra štylizácia a krásny vizuál. To múzeum v noci bolo neskutočne pôsobivé ale aj strašidelné.Mám rad giallo a zbožňujem gotický horor a keď sa tieto dva hororové subžanre spoja,tak ma to poteší aj keď z tohoto filmu mam rozporuplné dojmi.Tu prevláda viac giallo ako gotika v tomto ohľade to nevadilo.Pripomínalo mi to Frankensteina a to hlavne tými všelijakými prístrojmi .Nadupaná atmosféra,ktorú ešte viac znásobovala dôrazná hudba.Vraždy boli efektné.Len ma otravovali dialógy,ktoré nemali zmysel.Film čerpá inšpiráciu z viacerých zdrojov,preto tento film originalitu postráda.Je tu niečo z Frankensteina,múzeum voskových figurín,Fantomasa a finálneho Terminátora. Tak to už bolo moc,keby nebolo toho terminátorskej nezmyselnosti idem z hodnoteným vyššie. ()

JohnnyD 

všetky recenzie používateľa

Hektická hlúposť s do očí bijúcou neschopnosťou režiséra presiahnuť svoje povolanie trikára. Kostýmy, masky a ručné efekty sú skvelé, no celé je to tak hrozne nakrútené a ešte horšie zostrihané (nehovoriac o otrepanom príbehu s na hlavu postavenými zvratmi), že je z toho jeden guľáš navyše s odpornou pachuťou mdlých 90s. Nie nepodobné Bratstvu vlkov. ()

kaylin 

všetky recenzie používateľa

Italsko-francouzský snímek „M.D.C. - Maschera di cera“ stojí především na skvělé trikové stránce a tu je skutečně možné si užít. Sergio Stivaletti se zde vyřádil a jsou zde nádherné scény. A pak jsou zde takové scény, které spíše nudí, kde už si přejete, aby se to trochu posunulo. Ale pokud odhlédnu od tohoto, tak jsem si film užíval. Vizuálně je to skutečně zajímavá podívaná. ()

Galéria (18)

Reklama

Reklama