Réžia:
Hugh HudsonKamera:
John AlcottHudba:
John ScottHrajú:
Christopher Lambert, Ian Holm, James Fox, Ralph Richardson, Andie MacDowell, Cheryl Campbell, Ian Charleson, Nigel Davenport, Nicholas Farrell (viac)VOD (1)
Obsahy(1)
Mladý anglický lord Jack Clayton (Paul Geoffrey) a jeho tehotná žena Alice (Cheryl Campbell) sa po tragickom stroskotaní lode zachránia na neobývanom pobreží Afriky. Postavia si núdzové prístrešie a čakajú na príležitosť zachrániť sa. Krátko po tom, ako sa im narodí syn, však obaja zahynú. Osirelé dieťa objavia opice a jedna zo samíc, ktorá práve prišla o svoje mláďa, sa chlapca ujme a vychová ho ako opicu. Spočiatku odstrkované „holé mláďa“ sa ako dospelé stane vodcom opíc. A práve v tejto funkcii sa jedného dňa stretne s človekom - belgickým kapitánom Philippem D´Arnotom (Ian Holm), ktorý je v Afrike na vedeckej expedícii, a ktorého Tarzan (Christopher Lambert) zachráni pred nepriateľskými domorodcami. Kapitán ho naučí hovoriť, a keď podľa dôkazov a dokladov, nájdených v opustenej chatrči pochopí, že jeho tajomný záchranca je v skutočnosti anglickým aristokratom a dedičom značného rodinného majetku, presvedčí ho, aby s ním odišiel do Anglicka. Tarzan je predstavený anglickej smotánke ako John Clayton a na svojom panstve sa stretne nielen so svojím starým otcom (Ralph Richardson), ale aj s jeho americkou chovanicou Jane Porterovou (Andie MacDowell), do ktorej sa zamiluje. Napriek tomu, že ona jeho cit opätuje, John sa necíti v prostredí zviazanom prísnymi pravidlami, spoločenskými zvykmi a upätou morálkou dobre. Zlomovým momentom sa stane stretnutie so zajatým opičiakom, ktorý bol členom jeho tlupy. John Clayton sa opäť stáva Tarzanom, túžiacim po jedinom - voľnosti a návrate do hlbín africkej džungle... (TV Markíza)
(viac)Videá (1)
Recenzie (226)
Zatím nejlepší příběh Tarzana co jsem viděl (pokud nepočítám animák z devadesátek). Neskutečná a dechberoucí příroda, živá zvířata, dokonalé masky opic, skvělý Lambert a několik drsných momentů, které si tak trochu jako dítě pamatuji, ale musel jsem si to připomenout až dneska. Nedivím se, že příběh Tarzana má tolik zpracování a toto patří rozhodně k těm nejlepším. ()
Novému Tarzanovi sa predsa len niečo podarilo, prebudiť záujem o toho pôvodného s Christopherom. A že som si ho užil, najmä prvú polovicu z pralesa, áno skutočného lesa, kde had hral hada, puma pumu, opice ľudia v slušných opičích maskách. Tarzan ešte s ľudskými schopnosťami sa držal pri zemi a keď už využíval transport liano - expresom bolo to od stromu k stromu, nie ako z TGV. Dostala ma drsnosť, zasiahli tragické okamihy, držalo napätie a atmosféra. Po tom čo sme sa presunuli do Britského sídla, Tarzan začal hľadieť do tváre snobskej spoločnosti, aby pochopil, že úprimnosť tu nesídli a domov na papieri nie je pre ňho skutočným domovom. Celá škála emócii je cítiť a to často bez slov. Samotný vrchol čaká pri otváraní múzea so všetkými mŕtvymi exemplármi a následnou popravou aká ho presvedčila, že ani románik s atraktívnou Jane nezabezpečí šťastný život. Záverečné au revoir kultivovanej spoločnosti je už len logickým vyústením, na ktoré by si dnešný veľkofilm sotva trúfol. Pekne sa tak potvrdilo, že starý Tarzan schová toho nového, drahšieho, veľkolepejšieho do kapsy a iba dokazuje o aké zbytočné pokračovanie (remake ?) šlo. ()
Možná nejznámější, nejlepší ale určitě ne. Tahle parodie, která se Tarzanovi Johnnyho Weismüllera dívá z velké dálky na záda, je celkem strašná, nejhorší je obecně dost špatný herec Lambert, hovořící opičí řečí. Ale protože je to má oblíbená kniha, či spíš řada knih, z dětství, ze sentimentu a nostalgie dám 3. Ale o fous! ()
V kině před mnoha, mnoha lety coby nadšenému děcku mi to přišlo hodně zajímavé. Dneska už takové trochu slabé. Problém však není v tom, že by zestárl film, vidím ho v tom, že jsem zestárl já. Už to prostě (tak) nežeru, některé "omyly" či řešení problémů mi přijdou z dnešního pohledu až směšné (mezidruhové mísení opic). Masky jsou fajn, Lambert je fajn, MacDowell asi nejkrásnější, co jsem ji zatím viděl, ale prostě už to není ono. Navíc je to jeden z dalších filmů, které jen podkuřují mé misantropii. ()
Určite kvitujem zámer nakrútiť Tarzana ako dva filmy v jednom, kde tá prvá časť má úplne odlišnú atmosféru než tá druhá, pravdou však je, že to najlepšie dostaneme práve v tej časti číslo 1. Pobyt v civilizácii je tak nejako mechanicky nakrútený, stále ide ale o solídne remeslo. Ide o seriózne dielo, žiaden popcorn, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať, ten sme dostali v podobe toho Tarzana posledného a v legendárnom animáku, ale tieto filmy som nevidel. A po Hudsonovom Tarzanovi ani neviem, čo by mi mohli k látke povedať viac. Lambert je super atlét, MacDowell krásna, Fox slizký, ale inak si film kradne pre seba Ian Holm. ()
Galéria (49)
Fotka © Warner Bros. Pictures
Zaujímavosti (14)
- Film bol natočený v národnom parku Korup v západnom Kamerune a v Škótsku. Niekoľko domov vo Veľkej Británii bolo použitých pre rodinné sídlo Greystoke. (classic)
- Scénárista Robert Towne nebyl spokojen s úpravami svého scénáře, které provedl režisér Hugh Hudson při natáčení, a proto nechal v titulcích jako autora scénáře uvést jméno svého psa - P.H.Vazak. To znamená, že na Oscara byl nominován pes. (Sinecod)
- Ve filmu slovo Tarzan nikdy neuslyšíte. (HellFire)
Reklama