Reklama

Reklama

Votrelec: Romulus

  • Česko Vetřelec: Romulus (viac)
Trailer 5

Obsahy(1)

Skupina mladých lidí ze vzdáleného světa čelí jedné z nejděsivějších a nejničivějších forem života ve vesmíru. (catnipped)

Diskusia

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Ještě bych možná doplnil k prvnímu Vetřelci a Prometheovi, že oba měli v posádce záškodníka. Nicméně tam, kde Ashovy skutky významně přispěly ke zkáze posádky, David v Prometheovi se vlastně ani nemusel snažit. S svou zkázu se přičinila samotná posádka.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

Za asi nejNEschopnější posádku v Alien universe považuji Covenant. Hodnocení posádek bych viděl asi takto:

Vetřelec: 9 / 10 - vzhledem k jejich profesi, skutečnosti, že do situace byli vrženi bez vlastního přičinění, jejich loď postrádala výbavu k řešení situace atd.

Vetřelci: 6 / 10 - Ripleyové nikdo nevěřil, ale přeci jen to jsou ostřílení mariňáci. Počáteční šok ale překonali a pozdější chování už bylo značně rozumnější.

Vetřelec 3: 8,5 / 10 - Neměli ani zmrzlinu a přesto si (skoro) poradili, co víc dodat.

Vetřelec Vzkříšení: 5 / 10 - Jak uniknout z kilometrové lodi s posádkou sympatických vyvrhelů.

Prometheus: 3 / 10 Posádka plný expertů, akorát bez inteligence, epertízy a vlastně i zdravého rozumu.

Covenant: 1 / 10 Posádka kolonistů, s veškerým vybavením, tréningem pro neznámo, která se aktivně snažila zařídit vítězství pro Proto-aliena s takovou vervou, že ten mít inteligenci alespoň křečka nebo nějaké podobně vysoké formy života, zvítězil by a my tak konečně viděli film kde Xeno-forma zvítězí. Naneštěstí skokem přimo na vydlice se rozhodl ukončit svou trapnou existenci dřív, než by se historicky znemožnil (ještě víc).

MoziMedve

MoziMedve (hodnotenie, recenzie)

Yoshitsune

Mno, mě se nejkompetentnější s přihlédnutím na kontext zdála posádka z původního Alienu, a co se debilů týče tak si nejsem jistý jestli spíš Prometheus nebo Covenant. Asi spíš Covenant, protože dloubat do spórů hub je pěkně blbý nápad i na zemi natož na cizí planetě. Pak na lodi ta žena sice zavřela Proto-Aliena v místnosti ale pak ho zase vypustila vyhodila celou loď do luftu. Kapitán důvěroval Davidovi, celkově se všichni chovali hrozně neprofesionálně.  Ke kompetentnosti v Alienovi, za prvé to byli prakticky kamioňáci ale přes to Ripleyová si stála za svým ohledně karantény (pak jí to překazil Ash, protože měl vlastní motivaci). Když měli vetřelce na lodi tak postupovali ze začátku relativně logicky a na konci se rozhodli pláchnout. Chovali se snad lépe než ti "vědci" v pozdějších filmech. 

massdonfel

massdonfel (hodnotenie, recenzie)

TheWhiteWolf

ten trailer trochu působí jako "pamatujete si tuto scénu", "pamatujete si tuto scénu","pamatujete si tuto scénu" ?  mam trochu obavy aby ten film nepůsobil jen jako easter egg bait... 

na príspevok reagoval Stejšn

TheWhiteWolf

TheWhiteWolf (hodnotenie, recenzie)

Působí ten trailer na někoho (kromě mě) taky tak, že neví jestli z toho cítí více jedničku, nebo dvojku vetřelce? protože já to vidím někde mezi a dost se to ve mě pře a to i přes to, že ten trailer vlastně skoro nic neukazuje (což je jedině dobře) mimo to tu cítím ohromně atmosféru Dead Space (Alien: Isolation jsem nehrál) takže nemohu posoudit. A osobně mi dokonce ani nevadí, že je obsazení tak mladého charakteru. Nechci mít žádná očekávání a raději tu budu brát lidské charaktery jen jako potravu do mlejnku na maso :-D avšak, rád bych se mýlil a vytvořil si s nějakou postavou sympatie a vazbu tak jako v např. v legendárních Aliens, i když podle obsazení to alespoň předčasně moc nevypadá.

na príspevok reagoval massdonfel

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

PKD

třetího Vetřelce sem viděl a jak říkám vězni, nebyli úplně špatní, jejich plányn a zabití Vetřelce měli nějakou hlavu a patu a i dokázali spolupracovat.

na príspevok reagoval PKD

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

SsgtJira

to byli vědci, takže jooo tam jejich chování dává logiku, ale u mariňáků člověk očekává nějakou disciplínu, kázeň a zkušenosti. 

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

Otázka do davu, která skupina z Vetřelčích filmů, byla nejvíc debilní a která naopak, byla zase chytrá či rozumně uvažovala. Za mně sou nejvíc debilní Mariňáci ze dvojky, jasně Gorman byl mamlas, co hrál CoD a žádné vojenské zkušenosti neměl, ale to neomlouvá jejich serženta a zbytek čety. A nejvíc chytrá skupina, byli ti ze čtyřky, ti se vysrali na nějaké hrdinství či podobné koňárny, prostě se snažili z té lodi zmizet. 

na príspevok reagoval SsgtJira, MoziMedve

TheDarKnig

TheDarKnig (hodnotenie, recenzie)

franzkfk

Ok :) S tím nemám problém, já Alvareze beru jako nadprůměrného tvůrce na základě vlastního pozorování i na základě přijetí jeho filmů, zvlášť v kontextu subžánru. 

A trailery na Romulus se mi prostě líbí hodně, tak doufám, že to bude konečně po letech skvělej návrat do universa. 

na príspevok reagoval franzkfk

franzkfk

franzkfk (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Samozřejmě konstatuju na základě vlastního pozorování. Takže bych měl argumentovat. Jen ale upozorňuju, že statistika webovek typu IMDB, Rotten, CSFD atd. je apriori argumentační faul (krom toho, že vypovídají o specifickém vzorku, tak statistiky v rámci filmového průmyslu se dají použít pouze na finanční úspěchy, nikoliv kvalitativní). Don't Breathe - Alvarez předkládá příběh zlodějů, kteří chtějí vykrást slepce (bývalého vojáka), jenž získal vyšší finanční částku v rámci soudního vyrovnání za smrt dcery. Ti jsou však po příchodu uvěznění a začíná napínavý hon. To je námět, a  to je absolutní pecka. Problém je exekuce: scénář. Do role hrdiny totiž napasoval samotné zloděje, respektive zlodějku. Ta nemá pořádnou expozici (opěrné body) v rámci charakteristiky. Jen se dozvíme, že pochází ze slabého sociálního prostředí. Samo o sobě nedává smysl, proč by měl divák této ženě, která přišla oloupit slepce, jenž "oplakává" svou dceru, fandit. Divák se musí ztotožnit s hrdiny, jinak je až příliš pasivní a nemůžeš v něm vyvolat hlubší emoce pro finální katarzi. Proto tam Alvarez nacpal ten plot twist (spoiler), že slepec drží násilím ve sklepě ženu, která způsobila nehodu, jenž zabila jeho dceru, aby ospravedlnil morálně diskutabilní hlavní hrdinku. Zároveň tuto skutečnost udělal ještě temnější tím, že ten slepec chce, aby mu ta žena porodila novou dceru. Takže je to vlastně thriller, který tě první polovinu staví do těžké pozice, komu vlastně "fandit" a poté to ještě zkomplikuje tím zvratem, který do rovnice míchá: duševně zlomeného slepce, který v životě přišel o vše, jenž je ale násilník; matku ze sociálně slabého prostředí, která si zvolila krádež "chudáka" jako formu životního obrození; týranou ženu ve sklepení, která svou nepozorností/lhostejností zabila ženu a jenž se z této skutečnosti vykoupila finančně. My se můžeme domnívat, že je to psychologická hra ze strany Alvareze, kde černá je bílá a bílá je černá. Problém je, že takové téma se nehodí do thrilleru, v němž se divák musí soustředit na napětí, které tlačí diváka prožívat základní emoce, nikoliv však řešit v rámci napětí etickou problematiku. Zvlášť v případě, kde nikdo z charakterů není sympatický, a tím vytvářet paradoxy. Respektive, všechno jde, když se chce. Alvarez to mohl napsat jinak, zrežírovat jinak a ve střižně to poupravit. A mohlo by to fungovat (třeba jako Rková verze Sám doma). Jenže on to tak neudělal viz charakterizace výše. Tím obhajuji svou svůj výrok, že je - podle mě - Alvarez podprůměrný scénárista.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Uživateľ franzkfk zmazal svoj príspevok.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

PKD

Kdyby točil Romula Ridley a pokračoval v rétorice, kterou započal v Prometheovi a tak zdatně v ní pokračoval v Covenantu, buď si jist, že nejsi jediný, kdo by na film nešel.
Alvarez možná natočil Evil Dead z roku 2013, které nepovažuji zrovna za vydařený sequel/reboot frančízy, ale zase jeho jednička Nedýchej byla příjemná jednohubka a dvojku pro mně kazí jedině skutečnost, že se ze slepého Quaritche rozhodli udělat klaďase (víceméně). Nicméně minimálně v případě těch nedýchacích filmů předvedl že z relativně komorního setu je schopný vytřískat maximum a proto si myslím, že na Aliena se perfektně hodí. A pokud film doručí to, co vidím v těch trailerech, budu pět chválu Alvarezovi věky (nebo do doby, než skoní potenciální Vetřelčí sequel :-) ).

na príspevok reagoval PKD, PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Khanos

No, vis co ja si myslim o Martankovi, takze od toho rychle pryc. A jinak jsem napsal za mne v podstate, vse. O tom mem "oblibenci". 👍 P.s. A 1 zajimavost pro tebe. Pokud by romula rez. ON, tak se budu hodne branit na to jiti, jako ty tenkrate na covenantaka. Ne. Nedelam si z tebe srandu. 

na príspevok reagoval Khanos

Uživateľ PKD zmazal svoj príspevok.

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

PKD

Z jeho tvorby po roce 2000 jsem myslím viděl jen jeho dva Vetřelčí prequely, Černého jestřába a Marťana. U obou prequelů souhlasím, Černý Jestřáb mi také neučaroval (na něj víc než na cokoliv jiného sedí tvé hodnocení řemeslně dokonalé, ale bez duše), ale v případě Marťana nesouhlasím. Možná na tom má kapitální podíl Weirova knižní předloha, ale ten film mně dokázal oslovit na mnoha úrovních, viděl jsem ho už mnohokrát (naposled v úterý, kdy běžel v televizi) a určitě se na něj ještě mnohokrát podívám.

na príspevok reagoval PKD, PKD

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

Khanos

Po remeslne strance, ma dodnes vse na 100, nebo aspon na 99% ale nema to uz davno, dusi. Je to chladne, neosobni, arogatne nebubrele a vypada to, ze si ty filmy toci do sve soukrome sbirky a absolutne ho nezajima, zda se na to bude divati nekdo jiny, nez on. TOHLE je u me ten mistr sveta, amoleta. Min. posl. 15 let. 

na príspevok reagoval Khanos

Khanos

Khanos (hodnotenie, recenzie)

PKD

Marťana považuji za velmi zdařilý film. Ale v zásadě souhlasím, že Scottova hvězda nezáří jako v minulém tisíciletí.

na príspevok reagoval PKD

majo0007

majo0007 (hodnotenie, recenzie)

Po kuknutí traileru... neviem, čo si mám o tom myslieť... preboha "another teenee movie"!

Wolf.Predator

Wolf.Predator (hodnotenie, recenzie)

Pokud film vydělá a povede se i další predátor za rok, dal bych ještě jednu šanci AVP , to jsem sám komu to chybí ? 😀

PKD

PKD (hodnotenie, recenzie)

movemat

Ja uz davno, tez. Osobne mu rikam jiz 20 let o dost hure, nez ty, ale je tady ten Alien a BR. Gladiatora tez povazuji za nadprumerny film. Pak... od r. 2000, se neco posralo a jede to jaksi tak nak, jinam. 

na príspevok reagoval Khanos

movemat

movemat (hodnotenie, recenzie)

Keďže to nerobí Ridley Scott - najpreceňovanejší režisér v dejinách kinematografie - tak som naivný veriť tomu, že to bude dobré.

na príspevok reagoval TheDarKnig

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

ale pokuď zde, budou normální postavy ke kterým si divák, najde cestu a bude jim fandit a ty postavy nebudou blbý, jako v jiných filmech. Tak si myslím, že tímhle ten film bude mít vyhráno. 

Yoshitsune

Yoshitsune (hodnotenie, recenzie)

TheDarKnig

Dont Breathe má zase problém, že se tvůrci snaží, aby si chápal počínání toho "Slepce" který má tedy dost zvrácenou motivaci. Takže je to, taky takový na hraně. 

na príspevok reagoval TheDarKnig

Súvisiace novinky

Třetí Na nože dostalo název a nabírá obsazení

Třetí Na nože dostalo název a nabírá obsazení

28.05.2024

Detektiv s výrazným jižanským přízvukem, Benoit Blanc, se vrací řešit nový podivuhodný případ... svůj zatím nejnebezpečnější. Jak už bylo dříve avizováno, z chválené detektivky Na nože režiséra Riana… (viac)

Nový Predátor našel staronového režiséra

Nový Predátor našel staronového režiséra

10.02.2024

Když v létě roku 2022 dorazilo na streamovací služby Hulu a Disney+ akční sci-fi Predátor: Kořist v režii Dana Trachtenberga (Ulice Cloverfield 10), zaznamenal tento nejnovější příspěvek do… (viac)

Krásné svátky a PF 2024

Krásné svátky a PF 2024

24.12.2023

Nebýt přesunu druhé Duny na jaro 2024, byl by uplynulý filmový rok výjimečný. I přesto ale byl skvělý, plný filmových překvapení. Tím největším byl “selfmade fenomén” sociálních sítí Barbenheimer,… (viac)

Seriálový Vetřelec nabírá posily

Seriálový Vetřelec nabírá posily

28.11.2023

Již nějakou dobu víme, že nadcházející celovečerní film ze světa Vetřelce s názvem Alien: Romulus je dotočen a čeká nás příští léto, přičemž jeho režisér a scenárista Fede Alvarez se chlubí tím, že… (viac)

Reklama

Reklama