Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizódy(6)

Obsahy(1)

Fiktivní příběh o švédském podnikateli v moderních technologiích, který s partnery vymyslí legální streamovací platformu a převrátí tím hudební průmysl vzhůru nohama. (Netflix)

Videá (1)

Trailer 1

Recenzie (50)

rowdys 

všetky recenzie používateľa

Spotify sa v 2022 dostal konecne do ciernych cisel a tak nastal spravny cas pozriet sa na historiu posunu dalsej paradigmy nasej ery, ktoru sa nepodarilo dokonat Pirate Bay ani Napsteru, ale az sluzbe Daniela Eka, ktora napriek vsetkym obavam nepolamala nikomu chrbticu, napriek tomu, ze vydavatelstva boli uz v stave, ze si vykrutia krky i same. The Playlist je Social Network hudobneho priemyslu, ci uz z pohladu beletrizovaneho pribehu, ktory ale neulietava daleko od faktov, podobne ako Fincherov majsterstuk, tak aj po technickej a vypravnej stranke a pre mna je zatial najlepsou miniseriou roka. Scenar sa sice nepriblizuje kadencii Sorkinovych dialogov, jeho sila ale tkvie inde - netoci sa len okolo wunderkida Eka, ale porcuje epizody do dalsich piatich prelinajucich sa perspektiv - pohlavarov Sony Music a Universal Music, Spotify pravnicky Petry Hansson, hlavneho investora Martina Lorentzona, lead programatora Andreasa Ehna a spevacky Bobbi T. Pohlad kazdej z postav na molocha vo forme ideovo zastaraleho obchodneho modelu a jeho prerod na podobu aku pozname dnes ma rovnake gule ako energicky soundtrack a nebyt fyziologickych potrieb ako spanok, mal som chut to vsetko exnut s rukou hore na jedno posedenie. Smutne je, ze The Playlist asi ostane spiacim hitom, hoci by si zasluzil obrovske publikum. Na zamyslenie tiez ostava, ze napriek vsetkemu co pokrok v Spotify ere priniesol si samotni interpreti s novonadobudnutymi moznostami nekonecnej expozicie na tantiemoch velmi nepolepsili. ()

Ex_Machina 

všetky recenzie používateľa

Exkluzívne podanie toho, ako sa nádejný start up za pár rokov dostal do spoločnosti takých globálnych hráčov ako su Google, Napster, Youtube alebo Facebook. Spotify bol v roku 2008 ocenený na 250 miliónov dolárov a v roku 2012 už na 2 miliardy. No za každým úspechom treba hľadať ťažkú drinu a boj so systémom. Nahrávacie spoločnosti a autori hudby chcú svoje percentá. A nie malé. Treba samozrejme zaplatiť aj programátorov, techniku, právnikov, marketing a uspokojiť investorov. A aby to dokonale fungovalo tak to všetko chce čas. Takže keď si teraz pustíte niečo cez Spotify, tak si toto všetko uvedomte. ()

Reklama

rublik05 

všetky recenzie používateľa

Zajímavě pojatý a i vcelku pěkně natočený seriál, jehož námět na první pohled působí trochu zvláštně, tvůrci na to však šli velice originálně, takže se jim povedlo přeměnit danou látku na vesměs poutavou a zajímavou podívanou, kdy každá epizoda nabízí jiný úhel pohledu, jinou perspektivu, takže není nouze o silné či naopak veselé momenty. Na můj vkus má však hrozně pomalé tempo, moc se mi nelíbilo ani zakončení, jakož i některé, z mého pohledu zbytečně vyhrocené scény. The Playlist je tak či tak povedený dramatický seroš, bohužel však forma zvítězila nad obsahem. 6/10. ()

Skeksis 

všetky recenzie používateľa

Natočiť fiktívne príbehy o niečom reálnom mi pripadá drzé, rovnako ako celé Spotify. Kto povedal, že hudba by mala byť zadarmo, by si zaslúžil po hlave. Keď idem do galérie, zaplatím za lístok. Keď napíšem knihu, chcem predsa, aby si ju ľudia kúpili, či už v tlačenej podobe alebo v elektronickej. Prípadne mám za to peniaze z knižných výpožičiek z LITA, ktorá u nás chráni autorský zákon. To sa vzťahuje na všetkých umelcov. A keď niekto nahrá album, alebo iba singel, tak by si ho mali fanúšikovia kúpiť na CD, alebo stiahnuť za peniaze. Ak niekto tieto piesne jednoducho ukradne, dá ich na svoju neetickú platformu a tvári sa, že je to okej, tak patrí do basy. Je síce fajn, že všetky možné nahrávky môžu ľudia na celom svete počúvať zdarma a okamžite, ale je to skrátka neetické a z takejto pozornosti sa hudobníci nenajedia. Inak je tento seriál iba neuveriteľné množstvo kecov o kódoch a kravinách, ktoré majú iba zakryť to, že sa určití kreténi zase iba chceli priživiť na práci iných (a sami nič nevytvorili). A vlastne ani nevieme, či to tak bolo. Ale posledný diel mi dáva najväčší zmysel a dúfam, že celý Spotifuj čoskoro spadne. ()

bidja 

všetky recenzie používateľa

Jako herecky a filmařsky nic moc, ale kdo hudbu miluje, kdo hudbu konzumuje, studuje, kdysi i vypaluje, stahuje a sbírá je to k nezaplacení.. První den na Počátku byly dvě ruce aby tleskaly do změněného stavu vědomí. To však zdálo se být málo nebo možná moc a tak si lidé vyrobili buben a píšťalu. Druhý den bylo trochu prázdno, Jan Tleskač unavený, a tak jsme stvořili hudební záznam. Třetí den pro všechny začalo vysílat rádio Luxembourg 208m/1440kHz, ale málo. Čtvrtý den byla sobota a začaly hudební burzy. Pátého dne to vše začalo být finančně neúnosné a tak se po keramice, Pompejích, Sodomě, Římu, vypalují i Romky. Šestý den se odpočívalo, vznikl internet a MP3. Toho využili piráti a připluli do zátoky, rozmnožujte se torrentuálně! Sedmý den spočívá v tom,  že jsme pohlédli na svět a pochválili se, že se to dílo povedlo. K tomu nám vybírej skladby Spotify. ()

Galéria (185)

Zaujímavosti (1)

  • Na začiatku epizódy dostane Daniel Ek (Edvin Endre) otázku, ako sa má Arsenal. Je to narážka na fakt, že Ek v skutočnosti londýnsky futbalový klub FC Arsenal chcel kúpiť. Švéd dokonca poslal majiteľom Arsenalu ponuku, no rodina Kroenkeovcov ju odmietla. (Domineus)

Reklama

Reklama