Recenzie (8)
Mladá modrá krev - Epizoda 6 (2024) (epizóda)
Vynikající a opravdu nečekaný konec jednoho z nejlepších lgbt seriálů poslední doby. A hlavně celá série držela laťku opravdu vysoko až do neuvěřitelně povedeného finále! Švédové prostě umí a Omar Rudberg he prostě cute - nejen velmi dobrý herec, ale i skvělý zpěvák a tanečník.
Sasaki to Mijano (2022) (seriál)
Vizuálně velmi povedené boys love anime, které podle mě neurazí ani většinovou populaci. Přátelstký vztah dvou hlavních hrdinů postupně přerůstá v něco víc a je dalo by se říct převrácený naruby - postavy nejsou předvídatelné a na stereotypy se zde moc nehraje. ANime je rovněž plné humoru a dělá si legraci z kluků, kteří jsou tak zvaně "pod pantoflem". Dojde také na menší crossdressing. Pohlasí na duši, nečekejte ovšem žádnou větší hloubku.
Saltburn (2023)
Přesně jak už zde někdo psal: film je dobře natočený, velmi dobré herecké výkony, ale je předvídatelný skoro od samého začátku. Ani jednotlivé zločiny mě už pak ničím nepřekvapovaly. Co trochu překvapilo byla syrovost a nechutnost. Umpřímně nechápu tu režisérčinu nenávist, kterou musí cítit k airstokracii.
Ohňostroje (2023)
Tuto recenzi píšu jako člověk, který nevěděl nic o inspirací reálnou událostí. Bez spoilerů mohu pouze říct, že kulisy, herecké výkony a celkově téma na mě velice zapůsobilo. Seriál doporučuji všem homofobům, kterým by za určitých okolností mohl otevřít oči. Podle mého názoru velmi střízlivě a realisticky zachycuje život na Sicílii v 80. letech minulého století a podává sondu do pokrytecké křesťanské morálky, která tvrdě a nekompromisně trestá ty, co se nějakým způsobem liší. Velmi emocionální konec, doporučuji sledovat za slunečného dne.
Death Note - Zápisník smrti (2006) (seriál)
Jakožto poměrně nedávný divák anime jsem shlédnutí tohoto seriálu dlouho odkládal. Nyní si myslím, že by ho měl vidět každý milovník filmů a seriálů, neboť jeho filozofický přesah nemá podle mého názoru ve výběru anime obdoby. Donutí vás se zamyslet na tím, kdy dobrý úmysl ještě převažuje na zvůlí a touhou člověka podobat se božstvu. Doporučuji s českým dabingem, protože ten se přinejmenším vyrovná japonskému.
Dračí princ (2018) (seriál)
K tomuto seriálu mám zvláštní vztah, protože jako učitel angličtiny na ZŠ jsem si jej vybral pro práci s poslechem a porozuměním v některých hodinách. Mé žáky většinově velmi nadchl, prostředí, zpracování a postavy se ideálně hodí pro to, aby mladý člověk, který ne zcela ovládá angličtinu, získal chuť koukat se dále a zlepšovat se v porozumění. Mně osobně zaujaly animace a zvuková stránka seriálu. Jen doufám, že v dalších sezonách nepůjde kvalita rapidně dolů, zatím vynikající.
Sexuální výchova (2019) (seriál)
Přes původní skepsi a nechuť jsem k seriálu našel cestu, a nakonec jsem musel uznat, že aktuálnost témat, herecké výkony a scenérie školy i okolí si mě jednoznačně získaly. Je to jeden z těch seriálů, kdy tvůrci docela dobře odhadli, kdy je dobré skončit – žádná sezona nevyčnívá, všechny jsou stejně dobré. No a jako třešnička na dortu zde působí zkušená a všemi milovaná Gillian Anderson, které od dob X-Files prošla obrovský kus cesty.
Kořeny (1977) (seriál)
Seriál mého dospívání. Velmi poveděně zpracované téma otroctví ve Spojených státech. Dalo by se říct, že slouží jako úvod to této problematiky a spousta učitelů novějších dějin by se jím mohla inspirovat v hodinách dějepisu. Vzpomínám si, že naše učitelka angličtiny na gymnázium nám jej doporučila a byl to jakýsi katalyzátor mého zájmu o americkou kulturu a dějiny. Všem vřele doporučuju, seriál bez patosu a velmi kvalitně natočený.