Recenzie (1 071)
Days of Darkness (2007)
Jako seriózní film odpad!, jako amatérský film, co jste natočili s kamarády na jedné opuštěné stanici v horách vcelku slušné. Film balancuje na hraně mezi vážností, která ho ale strhává dolů, a na hraně komedie (viz. to růžové triko JASMe :-), která dokáže částečně zakrýt nedostatky, ale ne všechny, které tady jsou.
Bestie (1988)
Viděl jsem to dost dávno v TV, ale i tak si to živě pomatuji. Výborný minimalistický snímek o posádce jednoho ruského tanku v afghánské poušti.
187 (1997)
Velmi drsný snímek ze středoškolského prostředí, který ukazuje její odvrácenou tvář a to jak to vypadá na amerických školách. Jestli je to opravdu tak, jak ve filmu, tak můžeme děkovat za zlatý český školství, kde nejsou žádné gangy, žádní hlídači s detektory kovů a šacující studenty. Rovněž i LA mimo školu je zobrazeno jako odpudivé místo, kde život stojí za houby, než jak ukazují jiné filmy. Konec se mnou také zatřásl.
Živý terč (1993)
První US film Johna Woo s JVCD v hlavní roli. No co říct? Snad jen, že dokázal z béčkového scénáře vytěžit maximum, takže se jedná o nejlepší Van Dammův film. Zkrátka rozlišuji Wooovy US a HK filmy a nesrovnávám je. Dost naštve Sam Raimi, který film dost brutálně sestříhal, a tak omezil počet mrtvých radikálně, zvláště když jsem měl možnost shlédnout workprint finále, kde záporáci schytávají asi tak o polovinu více kulek než ve finálním sestřihu a chybí scéna s granátem u Henriksena. UPDATE: Tak viděn kompletní workprint. V akci přibyl jen sem tam záběř, ale původní jsou vždy o krapet delší, když to někdo schytává a pak přibyly spíše dialogové scény. Být to takhle puštěno do kin bylo by to opravdu vynikající béčko.
Hard Boiled (1992)
Nejlepší old-schoolový akční film všech dob a dodnes nepřekonán.
Štyri izby (1995)
The Missing Ingredient První a zároveň nejhorší povídka., která se svojí nadpřirozeností do celkové konceptu ani nehodí a Madonna je jako vždy příšerná. 20% The Wrong Man Zlepšení, ale i tak přesto průměr. Ale scéna, kdy Ted visí z okna je boží. 60% The Misbehavers Rodriguez přináší konečně povídku tak, jak má být. Vtipné a vypointované. 80% The Man from Hollywood Tarantino přináší na závěr pro mne nejlepší povídku. Klasické kecy o ničem, ale vtipné. Bruce Willis hrající zadarmo chodí většinu času v pozadí a telefonuje. A konec, kdy na první špatné škrtnutí následuje hvizd sekáčku mne přinutila se zasmát dost hodně. 100%. Sečteno a podtrženo: Čtyři pokoje jsou dobrý film, ale mohl být ještě lepší, nebýt prvních dvou povídek. Naštěstí povídky mají stoupající tendenci, takže převládne pocit špatného začátku a povedeného konce. Kdyby to bylo naopak, tak pocit, že tak dobrý film skončil tak špatně by přinesla horší hodnocení. A na závěr trochu matematiky: (20+60+80+100)/4=260/4=65%, zaokrouhluje se nahoru takže 70% => slabé 4*.
Mikrokozmos (1996)
Zajímavý pohled do života hmyzí říše. Naučný dokument s vypravěčem ale nečekejte, spíše umělecké záběry pouze za doprovodu hudby. Za estetický prožitek a náročnost natáčení 4*. Doporučuji se ale na to dívat v dokonale bdělém stavu, jinak hrozí usnutí, jak se mi to 2x stalo, když jsem si to pouštěl večer. Dokoukáno napotřetí přes den :-)
Pobrežná hliadka (1989) (seriál)
Ale holky se musí nechat to jo, škoda, že to není tak ve skutečnosti, hned bych se topil rád :-)
Con Air (1997)
Ze zlatého akčního tria Nicolase Cage asi ten nejslabší, ale to neznamená, že to je nějaký průměr. Pokud si chce Cage napravit kariéru v posledních letech, tak by měl natočit něco podobného.
Statočné srdce (1995)
Velkofilm jak má být, syrové bitvy doplňuje dobrá hudba (pro tu skotskou a irskou folkovou hudbu mám dost slabost).