Recenzie (1 436)
Princezna a bojovník (2000)
Tak tohle jsem Tykwerovi nesežral. Ze začátku to vypadalo, že se z toho klube romantický film. Bohužel se tak nestane, protože hlavní postavy spolu po většinu filmu nenaváží žádný vztah. Nakonec se z celého více než dvouhodinového filmu stane něco jako úvaha o tom, že cesty boží jsou nevyzpytatelné a svému osudu neunikneš. A to mě tedy nijak nedostalo. Natočeno to je samozřejmě opět působivě, stejně jako u Loly výborná kamera (scéna pod náklaďákem mě uzemnila ), ke snovým scénám podmanivá hudba a výborná Frnka Potente. Právě proto jsem celý film čekal, že se stane něco velkého, co změní celý příběh v něco hlubokomyslného. Ale ono se nic nestane. Já bych radši příběh, který by si na nic nehrál, jako byla Lola...
Good bye, Lenin! (2003)
Námět je rozhodně výborný a tvůrci z toho vytěžili dost. Ale místy mi to připadalo trošku laciné a sem tam ubrat trochu sentimentu by taky neškodilo. Jinak bez výtek. Jinak ti, co tu dobu zažili, si film asi užijí o poznání víc.
Othello (2001) (TV film)
Naprosto impotentní shakespearovská adaptace, zasazená do dnešní doby. Film by potřeboval lepšího scenáristu, režiséra i herce.
Bournov mýtus (2004)
Poutavé od začátku do konce. Film, který vás nenechá ani na chvíli si oddechnout a scény jsou výborně vygradované. Jason Bourne je sympatická postava a závěr je dojemný. Na tomhle filmu jsem byl dvakrát ve dvou dnech. Závěr - čtyři a půl. Doufám, že Greengrass bude režírovat i třetí film.
Intermission (2003)
Nenáročná zábava. Další film vyprávěný jako mozaika příběhů. A ty jsou skutečně zajímavé, přestože poněkud ujeté ( stejně jako některé postavy ). Dobré dialogy (i v dabingu). Hodně přirozené, místy dost vulgární a velmi vtipné. Ovšem není to humor pro každého. Colm Meaney má super roli. Jeho hláška "Přijmi svoji důtku" už mezi mými kámoši zkultovněla ( je možné, že v titulcích bude zkomolená )
Princíp domina (1977)
Zajímavý námět se dost slibně rozjíždí, ovšem někdy po dvaceti minutách, kdy se Gene Hackman dostane z vězení se na dost dlouhou dobu vývoj příběhu skoro zastaví. Ale pořád to je hodně zajímavé, protože nevíme, kdo tahá za nitky a má to dost tajemnou atmosféru. Ve finále, kdy dojde na akci se ovšem dočkáme nečekaných odhalení, která ale hlavně odhalují obrovské logické díry ve scénáři, příběh tak trochu staví na hlavu a z velké části popírají smysl předchozího děje. A to je škoda, protože natočené to je pěkně.
Ja, robot (2004)
Rafinovanosti nebo napínavosti Minority Report nedosahuje Já, Robot ani náhodou. Je to jen solidní zábava s hodně jednoduchým příběhem, scénami, které ho nijak neposouvají a jsou jen samoúčelně zábavné ( Smithovy hlášky, babička atd. ) a dobrými triky. Navíc tomu poněkud chybí atmosféra.
Krvavý román (1993)
Ze začátku byl děj poměrně nudný a ani ne vtipný, ale posledních půlhodinu Váchal popustil uzdu své fantazii, dějové linie se zajímavě propojily a začalo to být vtipné. Barevná stylizace zajímavá, ale nejvíce se mi líbil styl němého filmu ( nápisy s dialogy a gesta ).
Romper Stomper (1992)
Na tenhle film jsem se díval s Gimpem a zcela s ním souhlasím. Téměř neexistující scénář, film neobsahuje jedinou zajímavou scénu, postavy neřeknou nic zajímavého a všechno to vyzní do ztracena. Nevím jak tady někdo může mluvit o nějakých brilantních hereckých výkonech.
13 dní (2000)
Nečekaně dobré! Film má více než dvě hodiny a spoustu dialogů, ale ani jednu minutu jsem se nenudil a hltal jsem jednu scénu za druhou. Ubíhalo to neuvěřitelně svižně. Moc zajímavé ( dozvěděl jsem se hodně nového ), strhující a napínavé. K hereckým výkonů bych neměl žádnou výtku. Všechno je to působivě nasnímáno ( Andrzej Bartkowiak ), sestříháno a celý film na mě dolehl. Některé scény ke konci, které by možná v hůře natočených filmech působily pateticky nebo trapně mě dostaly svou potřebností a naléhavostí. Super! Jeden z nejlepších Costnerových filmů.