Reklama

Reklama

Najsledovanejšie žánre / typy / pôvody

  • Dráma
  • Komédia
  • Akčný
  • Dobrodružný
  • Animovaný

Recenzie (9)

plagát

Střemšinky (1963) 

Divácky v dnešnej dobe nie až tak zaujímavé a hodnotné dielo. Aj keď spôsob, akým je prezentovaný humor skrze hlavného protagonistu je blízky aj dnešným sitcomom. Aby bol film vôbec hodnotiteľný je potrebné vnímať ho očami danej doby. A napokon podarené prevedenie hudby a spevu dodávalo dielu dynamiku a deju spád.

plagát

Muž s kinoaparátom (1929) 

Na niektoré diela je nutné nazerať ako na esteticky krásne bez potreby hľadať hlbokú myšlienku autora. Tento filmový experiment prináša pohľad do bežného dňa pomocou unikátneho strihu, princípu filmu vo filme a ztelesňuje lásku k filmárstvu. Je ale samozrejmé, že bude náročnejšie pri ňom udržať pozornosť, keď sme zvyknutý na ubiehajúci dej.

plagát

David Attenborough: Život na naší planetě (2020) 

Ako svedectvo jedného človeka je to veľmi silný a krásny dokument. Napriek tomu svojim kritickým pohľadom vidím utópiu a prílišný optimismus. Pre človeka, ktorý hlbšie rozumie problémom klimatickej krízi sa môžu zdať informácie neúplne a možné riešenia zjednodušené. Aj tak ale oceňujem, že človek, ktorý premenu planéty sledoval na vlastné oči dokázal tlmočiť svoj príbeh verejnosti a tým otvoriť dlhoročnú spoločenskú diskusiu o klimatickej kríze pre ľudí, ktorí sa o ňu do dnes nezaujímali. Dostať problém aj do povedomia verejnosti, ktorá sa snaží potlačiť jeho vnímanie. Kiež by každý divák tohoto dokumentu dokázal pocity a frustrácie zo sledovania pretvoriť v zmysluplné činy...

plagát

Neortodoxní (2020) (seriál) 

Z častí príbehu, ktoré sa odohrávajú v našom európskom svete je očas priveľmi cítiť fikciu kvôli zromantizovanému deju (vzťah s matkou, rýchle nadviazanie priateľstiev). Napriek tomu hodnotím toto dielo veľmi dobre, pretože komplexný a netradičný pohľad na ortodoxnú komunitu prevážil nad ostatními nedostatkami.

plagát

Půlnoční evangelium (2020) (seriál) 

Divák dnešného sveta potrebuje rýchle strihy, dynamickú animáciu plnú farieb a absurdných vyobrazení. Naše vnímanie to zo zvyku vyžaduje. Bez toho, aby vizuálna stránka tohoto seriálu zaujala našu pozornosť by nebolo možné predkladať rozhovory o vážnych témach a prúdy hlbokých myšlienok. Ak by sme len počúvali zvukovú stopu, veľmi rýchlo by sme sa stratili v prúde vlastného vedomia, neudržali by sme pozornosť. Preto oceňujem nápadité spojenie myšlienok, ktoré chce autor vyjadriť, s vpodstate naprosto nesúvisiacim obrazom, ktorý nás ale udržuje vnímajúcich. To má ale za následok aj istú náročnosť sledovania. Občas som sa pristihla, že len čítam titulky, počúvam text a obraz naprosto vytesňujem...

plagát

Nevyjasněné zločiny Roberta Dursta (2015) (seriál) 

Je fascinujúce pozorovať desivého staršieho pána a na základe jeho pochybných výpovední zvažovať, či veríte v jeho nevinu. Autor dokumentárneho seriálu dostal jedinečnú príležitosť urobiť rozhovory s Durstom, ktorý sa všeobecne novinárom skôr vyhýbal, a vyťažil z toho maximum. Možno mu však vytknúť, že niektoré komentáre napriek snahe o nestrannosť Dursta skôr usvedčujú či považujú za vinného. Pre mňa to ale v konečnom dôsledku bola maličkosť. Gradácia deja, sonda do fungovania amerického trestného práva a občas až neskutočne absurdné výpovede zanechali výborný dojem.

plagát

Narušiteľ systému (2019) 

Výborne vybalancované napätie v celom snímku a prekvapivý herecký výkon mladej hlavnej hrdinky! Treba však povedať, že je to nápor emócií, ktoré vedia priviesť človeka k pocitu bezvýchodnosti situácie. Ukazuje neutíšiteľnú túžbu po prijatí, ktorú pociťuje problémová Benni. Sociálny systém (ktorého filmová podoba nezodpovedá realite) nedokáže jej ani jej rodine pomôcť, čo po zhliadnutí snímku vedie k pocitu beznádeje. Pretože ak je realita sociálnej pomoci omnoho horšia než vidíme na plátne, ako potom môžeme mať nádej, že ako ľudstvo takéto situácie zvládneme...?

plagát

Malý princ (2015) 

Film nekopíruje dej svojej knižnej predlohy, ale prostredníctvom nej rozvíja tému dospievania a straty detskej radosti zo života. Scenár je prispôsobený dospelému aj detskému divákovi, obsahuje totiž jednoduché vtipné scény, na ktorých sa dieťa zasmeje, ale aj duchaplné myšlienky, ktoré môžu dospelého priviesť k nostalgii a bilancovaniu nad detstvom a nad stratou schopnosti tešiť sa zo života. Po technickej stránke animáciu hodnotím ako nie príliš kreatívnu.

plagát

Čarodejník z krajiny Oz (1939) 

Na film treba nazerať ako na významný okamžik dejín farebného filmu. Veľkolepá výprava plná farieb zo zeme Oz v kontraste s nekolorovanými scénami z normálneho sveta pôsobí naozaj snovo. Očami dnešného diváka však môže vystupovať do popredia detinskosť dialógov a chytľavých piesní, čo je ale pochopiteľné, keďže ide o adaptáciu detského príbehu.