Recenzie (21)
Matrix (1999)
8/10 Matrixu nejde odopriet obrovský vplyv na popkultúru všeobecne. Najmä na predaj slnečných okuliarov. Technicky vyšperkované, oblety kamery revolučné. Problém s touto snímkou mám vo filozofickej rovine. Tak sa sústreduje na cieľ hlavných hrdinov, oslobodiť ľudstvo, že zabúda na hodnotu ľudsķého života, ktorým mrha pri každom zabitom v Matrixe. Naj scéna: Prebudenie do reality.
Armageddon (1998)
7/10 Totalne dementný, ale neskutočne zábavný film. Naj scéna: Testovanie nových astronautov.
Spider-Man: Ďaleko od domova (2019)
9/10 Objektivne 7/10, jedná sa o klasickú hromadne vyrábanú marvelovku. Ale ak by sa mňa niekto spýtal čo chcem v marvelovke vidiet, zoznam by obsahoval asi tieto veci: Spidermana, slovenskú pesníčku, rozkošnú romanticku linku s MJ, európske lokácie, Eiffelovu vežu, inteligentného charizmatického záporáka, chytlavý soundtrack, Prahu, cameo z povodnych spidermanov, Karlov most, šokojuci záver. Takže jednoducho marvelovka spravená na zakázku výhradne pre mňa.
Spider-Man 2 (2004)
8/10 Kritika socialnej nerovnosti v komiksovom filme? Prečo nie, škoda nerovnomerneho tempa. Veľa scén, je ale viac ako pamätných. Naj scéna: Súboj na vlaku.
Pravdivé lži (1994)
7/10 V rámci žánru určite špička, ale už len pre to, že ide o akčnú komédiu nemôžem dať viac ako 7 bodov. Naj scéna: Zachrana z idúcej limuziny.
Divoký Django (2012)
10/10 Tento film ma naučil ako správne pristupkvať k rasizmu, ktorí tu bohužial stále prekvitá. Plus je tu najlepšia filmová postava v podaní famózneho rakúšana. Naj scéna: I couldn't resist.
Titanic (1997)
10/10 Napriek veľkoleposti, dosť intímna výpoveď Jamesa Camerona. Gýčovitú romantickú linku ťahá nahor skvelý casting, inak je ten film vpodstate dokonalý. Naj scéna: I'm the king of the world!!!
Avatar (2009)
9/10 Každý má film, ktorý ho dotiahol ku kinematografií. U mňa to bol tento vpodstate dokonalý veľkofilm. Archetypálny príbeh jeden bodík ubral, ale inak naprosto úchvatné. Naj scéna: Zaverečný stret armád. Pretože (pre 13 ročného chlapca vo mne) nie je nič viac cool ako keď draky zvádzajú letecké súboje s moderným letectvom.
Avatar: Cesta vody (2022)
8/10 V rámci Cameronovej filmografie slabší kúsok, no v rámci Blockbustrovho štandardu posledných rokov silný nadpriemer. Naj scéna: Lovenie velerýb...
Mlčanie jahniat (1991)
10/10 Najdesivejší zloduch filmovej histórie. Naj scéna: Keď Vám Hopkins ukáže, že najväčšou zbraňou je intelekt a jeho chrup.