Posledné recenzie (19)
Noví mutanti (2020)
Katastrofálny nervák, ale nie z napätia, ale z čakania na koniec. Bez dynamiky, bez hlbšej myšlienky, ploché texty a zápletky. A lesby - povinná jazda.
Zimné prázdniny (2023)
Film je posadený do obdobia roku 1971. Nie je veľa čo mu vytknúť. Je to taký obyčajný film o obyčajných ľudských starostiach a tým je neobyčajný. Všetko je inak ako to vyzerá na prvý pohľad, typické postupné odhaľovanie pravdy o životoch jednotlivých aktérov. Nakoniec veľkorysá obeta profesora zachráni študenta. S láskavosťou filmu kontrastuje zanedbaný a nevhodne nastavený školský systém v USA s jeho hlbokou odcudzenosťou od žiaka. A to boli roky sedemdesiate, minulého storočia. Dnes je to určite omnoho horšie. Rozhodne žiadny pozitívny vzor pre nás. Tento film je dôkazom toho, že dobré filmy si vyžadujú scenár venujúci sa vnútorným ľudským starostiam a ich analýze. Dnes sa to nosí málo, potrebujeme hlavne bojovníkov!
Olejkár (1979) (TV film)
Ukážka hereckého majstrovstva slovenských hercov. Napätie aj bez krvavých akcií, výborné charaktery. Žiaľ dovolím si porovnávať s dnešnou produkciu, kde prevažne máme pekné ženy, pekných mužov do ktorých sa diváci zaľúbia na prvý pohľad, veľa hovoreného slova bez správnej intonácie, povinný sex, ale chýba dej, napätie, výprava, herci, ....