Recenzie (52)
Nedotýkaj sa ma (2018)
V jednom filme bola scéna, keď mala byť vernisáž obrazov, avšak zriadenec sa opil a obrazy zabudol zavesiť. Prišli kritici, chvíľku nechápali a potom prvý povedal: Geniálne, biele steny ako výraz nevinnisti umenia. Geniálne, povedal druhý, prázdne steny majú vyjadriť prázdnotu dnešného sveta. A tak sa rozplývali hodnú chvíľu. A toto je film pre takýchto kritikov. Isto v ňom nájdu posolstvo, hĺbku, myšlienku. No a my ostatní nechápavo krutime hlavou. To bolo čo?
Let’s Dance: Revolution (2012)
Film s dejom o ničom, spústa ľavicových drístov, ale choreografie jedny z najlepších, čo som vo filmoch videl. Oplatí sa pozrieť, ak vás baví tanec. To medzi tanečnými číslami môžete pretočiť.
Magic Mike: Posledný tanec (2023)
Ďalší z rady filmov o pripravovanej šou a prekonávaní prekážok. Ako aj u iných, scenár nenáročný, až možno trochu príliš, a ide najmä o choreografiu čísel, bez ktorých by sa film zmestil do 10tich minút. A tu boli choreografie, aspoň podľa mňa, pekné, takže som dostal, čo som čakal. Nenáročnú zábavu, peknú na pohľad. A čo viac, všetky eroticky ladené tanečné čísla boli vo vzťahu muž - žena.
Plnotučná sebaláska (2019)
Jedna vec je prijať svoje telo, druhá choré kĺby, lebo nosiť takú hmotnosť nie je ľahké, a mnoho iných zdravotných problémov spojených s obezitou. Iste, ak plešatiem, musím sa to prijať, lebo čo s tým narobím. Ale netreba prijímať to, čo je v mojej moci zmeniť.
Modrá krev (2016) (seriál)
Keď pozerám takéto dokumenty, alebo som na prehliadke nejakého kaštieľa, Betliar napríklad, vždy ma popadne smútok z tej zlodejiny, ktorá z väčšej časti nikdy nebola napravená. Výborný seriál.
Čo s tým má láska? (2022)
Tak romantická komédia... Mám rád romantické komedie, zvlášť britské. To je vidno aj z mojich hodnotení. Toto ale nebolo ani romantické, ani komédia. Hodina a pol nepochopiteľného a nelogického správania postáv, aby to nakoniec dospelo k záveru, ktorý vám bol zrejmý už pri prvom zábere.
Saló aneb 120 dnů sodomy (1975)
Úchylné dielo úchylného autora. Nebol som schopný to dopozerať.
Venkovský učitel (2008)
Tak si to predstavme opačne. Učiteľ zneužije opilosť dievčiny a bude ju okukávať. 99 percent ľudí si odpľuje a povie úchyl. Ale keďže je to homosexuál a okukáva chlapca, je to hlboká sonda do jeho utrápenej duše a ocenenia sa len hrnú.
Dnes naposled (1958)
Najlepší film Martina Friča a možno aj Zdenka Štepánka.
Búrlivé víno (1976)
Mnohí tvorcovia sa museli po roku 1968 vykúpiť agitovanym dielom. Sám Vorlíček v jednom rozhovore na margo tohoto filmu povedal: Tak za ten film se opravdu stydím.