Recenzie (173)
Průsmyk smrti (2006) (TV film)
zatiaľ adept č. 1 na najlepší novodobý vojenský film...veľkolepý, uveriteľný, dojímajúci príbeh plný človečiny...čečenských islamistických hrdlorezov aj ich proamerických nohsledov som po celý čas z duše nenávidel a obdivoval som nefalšované vlastenectvo a heroizmus ruských bojovníkov - tak markantne odlišný od neúprimného, nakašírovaného amerického "vlastenectva". Za mňa, ako presvedčeného bojovníka za panslovanskú jednotu zaslúžených 5 hviezdičiek!
Výjimečná situace (1985)
nadpriemerne pútavý film, mapujúci problémy s rozšírením výroby a zároveň poskytujúci dobrú analýzu medziľudských vzťahov...film ale trpí obsadením druhotriednych hercov v hlavných úlohách...za výbornú úvodnú sekciu mapujúcu práci hasičov pridávam jednu hviezdičku
Malý vodní had (1985) (TV film)
atraktívny a vždy aktuálny námet šikany, dobré herecké obsadenie - najmä P. Kříž, ale i J. A. Duchoslav a malý Lukáš Bech dáva dovedna nadpriemerne dobrý divácky zážitok na slabšie štyri hviezdičky
Vražda na objednávku (1954)
je pôžitkom sledovať Hitchcockovu majstrovskú réžiu, dokonalý výber hercov a gradáciu napätia (v tomto prípade nie hrôzy)...na Okno do dvora a Vertigo to síce nemá, ale rozhodne to stojí za zhliadnutie!
Chlap v dome (1986) (seriál)
vydarený detský seriál, teraz už len nostalgická retro spomienka na symbiotické spolunažívanie obyvateľov jedného paneláka v časoch, keď na Slovensku ešte nezúrila vlčia kapitalistická morálka
Mesto zombíkov (2013)
jasné béčko...a drvivá väčšina béčkových hororov nestojí za komentár, no nájdu sa i výnimky - a toto je jedna z nich...dejovo slušné, režisérsky ako-tak zvládnuté, postavy sú ale profilovo nedotiahnuté, herecky slabé - no Lundgren odviedol slušný výkon...zachránila to akcia, efekty a nápad s robotmi :-) poctivé tri hviezdičky
Vinník bez viny? (1982) (TV film)
Vlado Durdík bol pán herec...v inscenácii rozohral celú škálu svojich hereckých kreácií a podmanivo spodobnil mladého muža, zúfalo túžiaceho po sebarealizácii a naplnení svojej túžby po autonómnom rodinnom živote. Retrospektívne spomína na svoj predchádzajúci vzťah a hľadá príčiny jeho neúspechu. Príbeh s otvoreným koncom...
Unesené (2013)
dobre vystavaný temný thriller, ktorému neublížila a ani extrémne dlhá stopáž...jednu hviezdičku uberám za krajne nesympatickú papuľu homofila J. Gyllenhaala a naopak, jednu pridávam za skvelú kameru a majstrovský slovenský dabing
Na pravé poludnie (1952)
Zinneman týmto skvelým etickým dielom nastavil zrkadlo Amerike - a neplatí to len o fašistickej ére tzv. honu na čarodejnice, platí to stále...poctivé štyri hviezdy a za prekrásnu hudbu Tiomkina pridávam ďalšiu
Sviatočná vychádzka (1962)
nostalgická sladko-bôľna komédia o živote...quasi perfetto