Posledné recenzie (272)
Zabiják (2023)
I přes prvotní dojem banálnosti, přímočarosti a jednoduchosti semnou The Killer i po měsících stále rezonuje. Tradiční příběh, který je netradičně pojatý s dávkou černého humoru. Oceňuji rozdělení filmu na komiksové kapitoly, představující vždy jiný druh výzvy. Oceňuji osobitě zpracované scény, které se mi zaryly hluboko do mozku unikátní kamerou, režii i vizuálem. Oceňuji vynikající úvodní sekvenci v Paříží, která je jednoduše dokonalá. Přesto největší kvalitou snímku je ústřední postava zabijáka, její pojetí Fassbenderem a hlavně její protichůdné vnitřní monology, profilující unikátní psychologii hlavní postavy. Je to osobitý film, který si chci ještě hodněkrát pustit a studovat. Zaslouží si určitě více lásky.
Úkryt (2002)
Všechno šlape jak má. Je to sebevědomí, unikátně natočený a napínavý thriller z žánru "home invasion". Avšak bych doufal, že z toho Fincher vykřesá něco s trochu větším přesahem, ať už v rámci postav nebo příběhu. Je to kvalitně odvedená práce, která ale něco postrádá. Přesto si to kdykoliv s radostí pustím znovu.
Kronika (2012)
Kronika má skvělý nápad a až na pár výtek to první hodinu šlape jak má. Found footage je využitý velmi dobře, ale stejně se neubráníte otázkám "Proč by to ještě někdo točil v tuhle chvíli?". Problém mám však se samotným finále, které se mění na natahovaný festival špatných triků. Když na to nemáte rozpočet, nedělejte to. Přitom by se to dalo pojmout vizuálně chytřeji. Nemluvě o nepřirozeném a zrychleném zlomu hlavní postavy. Režijně velmi dobré, herecky svkělé, ale scénáristicky nezvládnuté (patlal Max Landis). Škoda, škoda, mělo to našlápnuto velmi dobře, ale na konci někdo strhnul volant do příkopu.