Recenzie (38)
Napoleon (2023)
Skvělý Phoenix a velkolepá bita u Waterloo v dvou a půl hodinovém traileru na očividně zkrácenou původní vizi příběhu. Ať už za rozhodnutím, že film nebude rozdělen na dvě části a radši půjde do kin ve značně okleštěné verzi, stojí sám Ridley, anebo do něj byl dotlačen hlavouny z "epl-týví-oridžinls" (kteří se nijak netají tím, že snímek má pouze navýšit zájem o jejich streamovací platformu), výsledkem je značná roztříštěnost příběhu na jednotlivé segmenty, které sice samy o sobě dávají smysl, ale v celku působí jako série jednotlivých minipříběhů s mizivou návazností. A to je škoda, jelikož potenciál je zde značný. Nezbývá než čekat na slibovanou 270ti minutovou verzi, která se (doufejme) na jabku objeví co nejdřív
Spider-Man: Cez paralelné svety (2023)
Neuvěřitelná audiovizuální jízda. Dospělý příběh s tolika nápady, vjemy, easter eggy, šíleným tempem a pomrkáváním na čtenáře (jakýchkoli) komiksů. Vztyčený prostředníček plytkému MCU a rozbitému DCEU. Pokud tohle není (r)evoluce komiksového žánru jak jej ve filmu známe, tak nevím, co jiného by mělo přijít. Jeden ze zaručených filmů roku, animák dekády a nejlepší komiksovka na velkém plátně od Temného rytíře. Daniela Pembertona jsem si oblíbil už v Králi Artušovi, ale to, co předvádí u Across the spider-verse, je masterpiece
Frontline - Pre Samu (2019) (epizóda)
Znepokojivá návštěva pekla, ve kterém děti vyrůstají v rytmu neustálého bombardování a ve kterém je smrt - stejně jako východ slunce - nedílnou součástí každého dne. Dokument o lidech, kteří chtěli žít ve svobodné zemi, ale režim jim to nedovolil. Obraz chlapců oplakávajících mrtvé tělo svého bratra z hlavy jen tak nedostanu. Stejně jako závěr plný zoufalství a pocitu, že celá krvavá snaha o změnu byla naprosto zbytečná. "Her name means "the sky". Sky we love, sky we want. Without air forces. Without bombing. Sky with sun, with clouds. With birds..."
Ran (1985)
"In a mad world, only the mad are sane."
Tenet (2020)
Tenet - spolu s ostatními Nolanovými filmy - zraje jako dobré víno a s každým dalším shlédnutím je lepší, než po tom předchozím. Po druhé projekci musím ocenit všechny drobnosti, střípky a do posledních detailů promyšlené kousky skládačky (ať jsou jakkoli sebemenší a na první pohled nepodstatné) a věnovat filmu o jednu hvězdu navíc
Joker (2019)
Mrazivý přerod psychicky zničeného člověka v ikonu zločinu a herecký koncert Joaquina Phoenixe. Kéž by si Warner Bros. uvědomili, jakou perlu mají v podobě práv na DC postavy, přestali se snažit kopírovat svého pestrobarevného a digitálním bordelem prorostlého konkurenta a šli svou vlastní cestou. Nejlepší film s nálepkou "based on comic books" od Temného rytíře. "I just hope my death makes more cents than my life"
Godzilla II: Kráľ monštier (2019)
Guilty pleasure! Jako by mi bylo dvanáct a znovu jsem sjížděl jednu Godzillu za druhou. Už aby přišlo profackování s Kongem!
Filmový dobrodruh Karel Zeman (2015)
Stominutová pocta největšímu filmovému géniovi, který se kdy v naší malé zemičce narodil
3 Idiots (2009)
Až překvapivě zábavná tříhodinová indická (!) hříčka o skupině idiotů... ehm, vysokoškoláků, která je vtipná i chytrá zároveň, okořeněná návykovými hudebními čísly a doplněná morálním ponaučením, se kterým nelze jinak než souhlasit a které je - pro komedii nezvykle - předvedeno velmi nenásilně. Tak si pojďme všichni užívat života a dělat věci, jež nás baví, protože aal izz well!
Divoké historky (2014)
Vskutku nezapomenutelná svatba!