Obľúbené filmy (10)
Welkeom tu Dongmakgol (2005)
Jeden z nejlepších korejských filmů. Také určitě film, který bych neváhal komukoliv doporučit. Film, zasazený do právě probíhající korejské války. Právě tehdy skupinka jihokorejských vojenských zběhů objeví v horách zapomenutou vesničku, v které jakoby se zastavil čas. V ní žijí mírumilovní a přátelští lidé, kteří nemají o okolním světě vůbec žádné potuchy. Opravdu dokonalý ráj, který stojí v jasném protikladu proti válečnému peklu, které v Koreji právě probíhá. Snímek přináší kromě nádherné přírody a pohádkových scén, i špetku nenuceného a hřejivého humoru. Protiválečné poselství je tu velmi zřetelné - zajímavé a pozitivní je třeba to, že konflikt mezi severem a jihem Koreje tu není pojímám jako souboj dobra a zla. Zlo je tu sama válka, která nakonec ohrozí i dosud poklidný život v Dongmakgolu. Perfektní výkony herců v hlavních rolích netřeba zmiňovat, některé scény filmu mi ještě teď běží stále hlavou. Co je ale třeba ještě vyzdvihnout je opravdu nádherná hudba a skvělá hlavní melodie. Je to opravdový filmový zážitek a další důkaz toho, o jaké filmy tu v záplavě nekvalitní US produkce přicházíme. Na velkém plátně to musí být ultimátní podívaná.
Maraton (2005)
Náhorní plošina Serengeti, v které žijí zebry - samice rodí jen jednoho potomka - jejich přirozeným nepřítelem jsou lvi a hyeny...Toto je jeden ze střípků myšlenkového nitra hlavního hrdiny tohoto filmu. Jeho světem je svět určitých rituálů a postupů, které se s každodenní přesností opakují. Ano, hlavní hrdina Cho-won je autista a je jasné, že na toto téma již bylo natočeno hodně snímků - tento je však svým způsobem jedinečný. Zpočátku se seznamujeme s Cho-wonem skrz sérii úsměvných scén, postupně se ale film stává opravdu vážným, ale hlavně realným. Nic nepůsobí strojeným dojmem, všechny dějové scény jsou naprosto plynulé a nenucené - dokonce i na emoce tento korejský snímek působí velmi zlehka, ale za to důkladně. Netřeba připomínat naprosto fenomenální výkon herce v hlavní roli. Seung-u Jo - hraje autistu naprosto přesvědčivě a některé scény, ve kterých se Cho-won ponořuje do svého myšlenkového světa jsou naprosto skvělé. Další věc - vedlejší postavy - vynikající!! Důležité je říci, že procházejí určitým vývojem a hlavně nejsou černobílé. Matka Cho-wona až s nepřirozenou důkladností dělá pro svého syna maximum - hraničí to až s posedlostí. Za to postava trenéra je zpočátku líčena negativně - je to pěkný neřád - postupně se však jeho role obrátí. Co říci závěrem? Asi to, že důležitou součástí tohoto filmu je i běh, přesněji řečeno maratón. Jak tento závod ale dopadne, není vůbec důležité - důležité je to, že si po skončení tohoto filmu budete dlouho v hlavě přehrávat všechnu tu krásu, co jste právě dosledovali.
Old Boy (2003)
Vzpomínky na lásku (2004)
Ima, ai ni jukimasu (2004)
Deiji (2006)
Úvodem musím říci, že tento snímek má rozhodně svoje chybky a je trochu překombinovaný a nerealistický. Na druhou stranu nám, ale nabízí komplexní a hlavně překrásný filmový zážitek. Nádherná hudba dokresluje překrásné přírodní scenérie a klíčové filmové scény. Herecké výkony jsou naprosto bezchybné a hlavně hodně "sympatické". První polovina filmu se mi líbí více (naprosto nenucený romantický příběh), ve druhé se samozřejmě příběh zkomplikuje a trošku neobratně míří až do finále. Zajímavý je též nápad přenést veškeré dění do holandského Haarlemu, kde evidentně na rodilé Korejce narazíte na každém kroku (chi). Tento film určitě doporučuji - jeden z nejlepších korejských filmů!!
Sedem (1995)
Predátor (1987)
Skvělý akční sci-fi film! Krom akčních scén na tomhle filmu oceňuji především atmosféru, zvukový a hudební doprovod A.Silvestriho. Jistě jeden z nejlepších filmů Arnolda Schwarzeneggera - velmi se mi líbí i výběr a stvárnění dalších herců - postav. Je to prostě špička ve svém žánru a co je nejvíce zajímavé - tento film téměř nestárne - málokterý film se mu dnes i po těch letech vyrovná! Na tehdější dobu skvělé vizuální efekty. Kapitolou samou za sebe jsou dialogy - jednotlivé hlášky (některé vyznějí spíše komediálně = příjemné odlehčení dusné atmosféry filmu ) vojáků elitní jednotky si pamatuji dodnes, přispěl k tomu i překvapivě kvalitní CZ dabing.
Muž odnikud (2010)
Po dlouhé době opět jeden opravdu skvělý korejský film!! Je sice jasné, že tento film dělají hlavně akční (propracované a skvěle natočené) scény, ale mě se líbila i profilace hlavních postav. Kombinace bývalého agenta (který nyní žije v ústraní a provozuje zastavárnu) a malé dívky ze sousedství, která k němu chodí na návštěvy - již od začátku přispěje k určitému citovému spříznění s těmito postavami. Jakmile se ale místní gangsteři zapletou s tímto hlavním hrdinou, mění se hodný soused na opravdu šílené monstrum, vypuštěné z řetězu. Zajímaví jsou i někteří záporní představitelé. Děj je sice ke konci docela předvídatelný (šok efekt se nekoná), ale celé to vynahrazuje opravdová zběsilost, s kterou se film žene až do poslední velké bitky v lázních. To je vskutku podívaná!!! Snímek má i vynikající hudební doprovod. Další z filmů, který bohužel v našich kinech neuvidíme - na velkém plátně to musí být bomba. Pro milovníky akčních filmů je toto jasná volba!!!