Recenzie (3 083)
Mŕtvy muž (1995)
D' You Have Any Tobacco? aneb jednoznačně a naprosto přesvědčivě pětihvězda. Děj jednoduše geniální, psychika postav šílená, Depp možná ve svojí životní roli, plus Nikdo, Lance Henriksen a Iggy Pop. To všechno podkresluje super hudba, a přiznávám se, že kvůli tomuhle filmu jsem začal obdivovat Williama Blakea.
Rýchlejší ako smrť (1995)
Western to sice je průměrný (navíc nechápu, proč v něm má právě Gary Sinise takovou velkou roli:)) a Russel Crowe bez vousů taky není nic moc, ale Gene Hackman je naprosto neodolatelně odporný...stejně jako DiCaprio, jehož role oplývá nejpřitažlivějším vyvrcholením jaké si jen lze v jeho případě přát;))
Pán prsteňov: Spoločenstvo Prsteňa (2001)
Co lze téhle perle vytknout? V kinoverzi by se něco našlo, ale přátelé, ta Extended verze je naprosto, ale naprosto dokonalá. Viděl jsem to minimálně desetkrát, a pořád mě Kraj dostává jako při prvním shlédnutí. A co se týče toho, že někdo si Středozemi představuje jinak než jak nám ji Jackson předhodil k vizuálnímu a hudebnímu obžerství, všem se není možné zavděčit. Já osobně už bych si Galadriel nepředstavil jinak než jako Cate Blanchett.
Pán prsteňov: Dve veže (2002)
Aleluja, chvalme našeho pána Petera Jacksona. Všichni se mě ptají, jestli je TTT lepší než Fellowship - na to můžu říct jenom, že to říct nejde. Rozjezd je pomalejší než v prvním díle, ale proboha, Helmův Žleb, entové, Éowyn, Gandalf The White, Gríma Wormtongue, Gimliho hlášky a hlavně Sméagol/Glum, to všechno ve stejně skvělé grafické podobě, možná s trochu slabší (rozuměj ponuřejší) muzikou než jakou jsme si naposlouchali ve Společenstvu, jsou perly bez kazu. Ale proč se tu objevuje Arwen, to je mi záhadou. I když za ty Vrrčí Jezdce to možná stálo. A co takhle Andy Serkis for Oscar?
Navždy Batman (1995)
Tvrdím, že jde o druhý nejslabší díl série (hádejte, který je ten úplně nejslabší), i když pořád je to celkem dobrý film....hlavně zásluhou Chrise O'Donnela, Tommy Lee Jonese a hlavně skvělého Jima Carreyho. Val Kilmer takřka tradičně herecky nepoužitelný. No dobrá, ještě je tu Nicole Kidman, a jisté nahlédnutí do ponuré minulosti Bruce Wayna...
Batman sa vracia (1992)
Stejně skvělá atmosféra jako v jedničce, navíc hrozně ujíždím na Christopheru Walkenovi, a pološílená Michelle Pfeiffer je nedostižná, konec je typicky comicsový a taky tak krásný...a vše opět korunuje super režie Tima Burtona a démonický soundtrack Dannyho Elfmana.
Batman (1989)
První a zřejmě nejlepší story z ponurého Gothamu na filmovém plátně. Atmosféra comicsu dýchá ze všech koutů, Michael Keaton jako Batman je podle mě překonán jenom Christianem Balem (obzvlášť Val Kilmer a vůbec celý Batman Forever mu nesahá ani po kotníky), a Jacka Nicholsona coby padoucha už nikdo netrumfnul - ne, ani Heath Ledger;) Co ještě chybí....ano, jistě, Danny Elfman a jeho soundtrack. K tomu snad není co dodat...
Posledný skaut (1991)
Připojuju se k těm několika kolegům, kteří Skauta označili za Willisův nejlepší film. Vynikající scénář, podle kterého se nikdo s ničím moc nesere, taková normální rodinka, zkorumpovaný svět amerického fotbalu a vysoké politiky, psychopatický slizký záporák Milo, co víc si přát? Pokud to bude natočené takhle dobře, tak už nic. Dnes už klasika, obzvlášť máte-li k dospozici legendární videodabing. Ještě jednou a zabiju tě. Ještě jednou a... no ne, sakra, zase za devadesát:)
Resident Evil (2002)
Jak správně převést počítačovou hru do filmu? Odpověď je jednoznačná - TAKHLE!!! Obdiv patří především Mille Jovovich, která si takřka nezadá s Trinity, a je jako vždy naprosto neodolatelná. Jak říkám, v ničem si nezadá s Trinity:) A když se do toho vhodně namíchá muzika od Marilyn Mansona a podobných týpků, nemůžu jinak než dát ****.
Leon (1994)
Slova nemohou vystihnout moje pocity - na jedné straně ohledně výkonů Jeana Reno a Garyho Oldmana a s nimi spojený respekt až strach, po nehynoucí lásku k Natalii Portman, která už navždy zůstane v našich srdcích.